Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Global4Net to firma specjalizująca się w profesjonalnych wdrożeniach sklepów internetowych Magento. Dołączenie do Unity Group ma na celu stworzenie w Polsce lidera rozwiązań Magento (platformy do tworzenia systemów e-commerce), z silnym potencjałem zagranicznym. Działalność obu spółek w ramach jednej grupy umożliwi osiągnięcie ok. 115 mln zł przychodów do końca 2022 r.
„W wyniku pandemii proces przestawiania handlu na cyfrowe tory przyspieszył i przeskoczył w ciągu roku o mniej więcej 10 lat, diametralnie zmieniły się przyzwyczajenia zakupowe konsumentów, a wraz z tym – również oczekiwania firm handlowych - mówi Grzegorz Kuczyński, CEO i Managing Partner Unity Group. - Aby sprostać tym potrzebom w jeszcze większym stopniu, zdecydowaliśmy się wzmocnić nasze kompetencje i zaprosić do Unity Group zespół Global4Net. To silna firma, w której, podobnie jak u nas, działają niezwykle doświadczeni eksperci technologii Magento - najpopularniejszej platformy do tworzenia systemów e-commerce na świecie” – zauważa.
Technicznie transakcja obejmowała przejęcie przez Unity S.A. 100 proc. udziałów w Global4Net, w zamian za 12 proc. akcji nowej emisji pierwszej ze spółek i została sfinalizowana pod koniec 2021 r. Global4Net dołącza do Unity Group, ale zachowuje niezależność i odrębną tożsamość. Marka nie zniknie z rynku, co więcej połączone firmy zapowiadają rozwój na międzynarodowych rynkach.
„Świat technologii rozwija się bardzo dynamicznie, a chcąc budować trwałą przewagę konkurencyjną w tym obszarze konieczne jest otwarcie na współpracę i wymianę doświadczeń. Łącząc silne strony obu firm jesteśmy w stanie robić to jeszcze efektywniej i rozwijać biznesy naszych klientów. Jestem przekonany, że skutecznie kreując liderów e-commerce sami staniemy się liderem w obszarze nowych technologii na skalę europejską” – zapowiada Andrzej Szylar, CEO Global4Net.
W wyniku transakcji powstanie największy na polskim rynku zespół ekspertów Magento, co więcej, poważniejsze zaangażowanie w tę technologię to szansa na dalszy rozwój partnerstwa z jej właścicielem – firmą Adobe.
„W czasach zaostrzonej konkurencji można albo starać się utrzymać zajętą w wyścigu pozycję, albo aktywnie walczyć o zwiększenie przewagi. Zgodnie ze sportową retoryką my postawiliśmy na ofensywę z przyspieszeniem i razem z naszym partnerem zamierzamy nie tylko oferować bardziej kompleksowe usługi obecnym klientom, ale również wykorzystać nowy potencjał, startując w przetargach na duże, ciekawe projekty” - dodaje Marek Lose, CFO i Managing Partner Unity Group.
Do przełomowego dla Unity Group wydarzenia, jakim jest umowa z Global4Net, która pozwoli na przyspieszenie ekspansji spółki i potencjalnie istotnie wpłynie na procesy digitalizacji handlu realizowane w Polsce poprzez dalszą konsolidację rynku usług IT dochodzi w 25 rocznicę istnienia firmy.
Eksperci firmy, znając branżę od podszewki, przygotowali predykcje (prognozy) dla obszarów: handel, dane, web 3.0 (…i więcej) oraz społeczeństwo i ewolucja miejsca pracy, w perspektywach 5, 15 i 25 lat.
W tych obszarach specjaliści Unity Group przewidują znaczące zmiany. Na przykład w dziedzinie handlu już teraz liczba punktów interakcji z klientem w kanale cyfrowym ciągle rośnie, a za pięć lat ten trend spowoduje, iż organizacje będą musiały przestawić się na model architektury, który obsłuży nie tylko już istniejące, ale również wszystkie przyszłe kanały. Architektura MACH (Microservices, API, Cloud, Headless) stanie się dominującą wśród firm sprzedających w modelu omnichannel. Za 15 lat sprzedający, chcąc przekonać klienta do zakupu, umożliwią maksymalne testowanie w kanale online. Będziemy mogli rzeczywiście doświadczać produktów zmysłami (zapach, smak, wrażenia dotykowe). Upowszechnią się technologie internet-senses.
W obszarze „Dane” inteligentne urządzenia i tzw. wearables za pięć lat będą automatycznie zamawiać dopasowane do indywidualnych potrzeb użytkowników produkty codziennego użytku. W perspektywie najbliższych 15 lat sekwencjonowanie DNA będzie znacznie tańsze i powszechne np. dieta i suplementy będą konkretnie dostosowane do osoby.
W sekcji „Web 3.0 … i więcej” Unity Group przewiduje, że w ciągu pięciu lat chmura zostanie uznana dominującym modelem architektury, a jej ewolucja będzie zmierzać w kierunku bycia częścią standardowej infrastruktury jak np. sieć elektryczna. 15 lat? To czas, gdy Metaverse na stałe zagości w mainstreamie (Web 4.0). Właśnie wtedy według ekspertów firmy rozpocznie się wyłanianie prawdziwego wirtualnego świata, a wcześni użytkownicy będą tam spędzać 80 proc. swojego czasu.
Najbliższe lata spowodują znaczące zmiany także w społeczeństwie, a dotychczasowe rozumienie pracy ulegnie przekształceniu. Do 2027 r. tradycyjna hierarchia i zarządzanie tzw. top down zaczną być postrzegane coraz bardziej negatywnie. Firmy stawiające na wewnętrzną motywację, samodzielność, swobodę działania i inicjatywę u pracowników będą częściej odnosić sukces na rynku. W perspektywie następnych 15 lat coraz więcej zawodów będzie mogło być wykonywanych przez maszyny.
„Przez ostatnie 25 lat obserwujemy dynamiczny rozwój technologii, przenoszący handel na coraz wyższy poziom. Odstępy między kolejnymi skokami milowymi w tej branży ulegają wyraźnemu skróceniu. Nasze predykcje zdecydowanie wykraczają poza granice powszechnie pojętego handlu elektronicznego. W naszych rozważaniach wskazujemy prognozy, które będą kształtować rynek w horyzoncie jednego pokolenia” – podsumowuje Grzegorz Rudno-Rudziński, Managing Partner Unity Group i CEO ITCorner, ogólnopolskiej organizacji zrzeszającej firmy IT.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 17.02.2022, 10:03 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Premiera rodziny urządzeń SUNMI V3. Flagowiec trzeciej generacji błyszczy na targach EuroCIS 2025
- 24.02.2025, 17:01
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
26 mln zł z Agencji Badań Medycznych na usprawnienie opieki zdrowotnej PAP
Agencja Badań Medycznych przeznaczy ponad 26 mln zł na sfinansowanie siedmiu przedsięwzięć w obszarze wyrobów medycznych i rozwiązań diagnostycznych na styku medycyny, informatyki, nowych technologii i sztucznej inteligencji. „Finansujemy projekty o wysokiej wartości naukowej i z potencjałem komercyjnym” - mówi Ireneusz Staroń z ABM.- 24.02.2025, 10:53
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz klienci korzystający z aplikacji mogą wysyłać paczki do pięciu nowych krajów: Bułgarii, Rumunii, Słowenii, Irlandii oraz Luksemburga. Tym samym z poziomu DPD Mobile możliwe jest już nadawanie przesyłek do 20 europejskich państw w atrakcyjnej cenie od 30 zł.- 24.02.2025, 10:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: DPD
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ