Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Bilans Kapitału Ludzkiego to unikatowy w skali europejskiej monitoring zapotrzebowania na kompetencje na rynku pracy, realizowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Uniwersytet Jagielloński od 2009 r. W oparciu o te doświadczenia przeprowadzono badania w 17 branżach, w czasie których określono obecne i przyszłe potrzeby kompetencyjne, a także identyfikowano wyzwania stojące przed branżą w wymiarze kompetencyjnym.
Podczas „Branżowych czwartków” zaprezentowane zostaną najnowsze wyniki badań prowadzonych w ramach kilkunastu badań branżowych. Eksperci z poszczególnych dziedzin porozmawiają o potrzebach kompetencyjno-zawodowych pracodawców, niedopasowaniach kompetencyjnych pracowników, trendach i wyzwaniach oraz ich wpływie na rynek pracy i poszczególne branże.
Cykl webinarów rozpocznie się 3 marca 2022 r. spotkaniem dotyczącym sektora handlu. W tym samym miesiącu odbędą się również webinary przedstawiające wyniki badań z branży komunikacji marketingowej, motoryzacji i elektromobilności oraz nowoczesnych usług biznesowych.
„Uważamy, że pracownicy i ich umiejętności są czynnikiem decydującym o możliwościach rozwoju każdego przedsiębiorstwa. Obserwowane w naszych badaniach trendy, które wpływają na funkcjonowanie poszczególnych branż, wskazują na konieczność zapewnienia kadr, które pozwolą na adaptację do nowych warunków. Dlatego tak niezbędna jest wiedza płynąca z badań, ale też dyskusja na ten temat z pracodawcami, środowiskiem edukacji i innymi ekspertami, których będziemy gościć na spotkaniach czwartkowych” – powiedziała Paulina Zadura, dyrektor Departamentu Analiz i Strategii w PARP.
Pierwsze webinarium o wyzwaniach dla handlu
Badania w sektorze handlu były przeprowadzone w trakcie pandemii i był to czas nietypowy dla wszystkich gałęzi gospodarki. Pomimo, że okres ten przyniósł branży trudności i straty, był też impulsem do zmian w kierunku cyfryzacji. Większość pracodawców boleśnie odczuła skutki pandemii m.in. w postaci spadku zamówień i zmniejszenia liczby klientów.
30% firm skróciło czas pracy pracowników, a 14% zmieniło model pracy na formę zdalną. W przeciwieństwie do innych branż, w handlu nie pojawiły się nowe stanowiska pracy i co więcej 78% pracodawców nie przewiduje pojawienia się ich w ciągu najbliższych 5 lat.
Z obserwacji oraz badań wynika, że sektor handlu czekają duże wyzwania. Przede wszystkim będą one związane z transformacją cyfrową oraz optymalizacją procesów. Przedstawiciele sektora zdają sobie sprawę z konieczności wdrażania nowych technologii, zarówno w procesach produkcyjnych, logistycznych oraz sprzedażowych. Cyfryzacja sektora to wyzwanie finansowe i kompetencyjne – rośnie zapotrzebowanie na pracowników mających kompetencje cyfrowe i techniczne. Rośnie również znaczenie wiedzy w zakresie e-commerce. Sprzedaż internetowa generuje zaś zapotrzebowanie na coraz bardziej wydajne rozwiązania logistyczne – kluczowa jest tutaj szybkość dostaw oraz brak pomyłek w zamówieniach.
Przedsiębiorcy uważają, że wymagające będzie także podnoszenie zaangażowania pracowników oraz zaspokajanie coraz bardziej indywidualnych potrzeb klientów. Takie wnioski mieli częściej pracodawcy, którzy w czasie badań prowadzili rekrutacje. Może to oznaczać, że poszukiwanie nowych pracowników jest odpowiedzią właśnie na wskazane wyzwania - firmy, które borykają się z niskim zaangażowaniem pracowników i sprostaniem indywidualnym potrzebom klientów, starają się szukać nowych osób, które mogą pomóc przezwyciężyć te trudności.
Więcej o wynikach Badania oraz o planach na przyszłość będzie można dowiedzieć się w trakcie pierwszego ze spotkań.
Spotkania w ramach cyklu „Branżowe czwartki” kierowane są przede wszystkim do: przedsiębiorców, przedstawicieli działów HR oraz działów szkoleń i rozwoju, organizacji przedsiębiorców, ekspertów, analityków branżowych, przedstawicieli administracji publicznej i instytucji rynku pracy oraz przedstawicieli instytucji edukacyjnych.
Harmonogram i dokładny opis spotkań znajdują się na stronie: www.parp.gov.pl/component/site/site/wydarzenia-bkl
Źródło informacji: PARP
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 17.02.2022, 11:19 |
Źródło informacji | PARP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT