Newsletter

W 2021 roku, po wprowadzeniu Wizji Strategicznej na rok 2025, przychody Agthia Group wzrosły do 3 mld AED

09.03.2022, 08:45aktualizacja: 09.03.2022, 08:54

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

ABU ZABI, Zjednoczone Emiraty Arabskie, March 09, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Aghtia Group PJSC, jedna z wiodących w regionie firm z branży spożywczej, ogłosiła dziś, że w 2021 roku po konsolidacji i integracji kluczowych przejętych spółek zysk netto grupy osiągnął poziom 3,07 mld AED, co oznacza wzrost o 49% rok do roku.

Zysk netto grupy wyniósł 216 mln AED w porównaniu z 34 mln AED w roku poprzednim, przy czym poniesiono jednorazowe wydatki w wysokości 83 mln AED w związku ze strategicznym przeglądem bilansu spółki.

Khalifa Sultan Al Suwaidi, prezes Agthia Group, komentuje:

„Wyniki finansowe Agthia za 2021 rok świadczą o dobrym roku dla firmy w obliczu ciągłej zmienności rynku i trudnej sytuacji gospodarczej, gdy świat dochodzi do siebie po pandemii COVID-19 i staje w obliczu inflacji. Pomimo tych wyzwań kontynuowaliśmy zdyscyplinowaną i metodyczną realizację strategii rozwoju, którą nakreśliliśmy dla firmy Agthia. Wyniki, które osiągnęliśmy, w 2021 r., świadczą o skuteczności naszej strategii oraz o wysokim poziomie działań mających na celu jej realizację”.

Alan Smith, dyrektor generalny Agthia Group, mówi:

„W 2021 roku naszym głównym celem była konsolidacja pionu Consumer Business Division (CBD). Nasza aktywność w zakresie fuzji i przejęć w 2021 roku jest dowodem na ciągłe zaangażowanie w przekształcanie firmy w kierunku rozwijających się kategorii towarów konsumpcyjnych poprzez przejęcie czterech nowych podmiotów w segmentach białka i przekąsek, generujących sprzedaż na poziomie 1,07 miliarda AED. Przez cały rok dalej osiągaliśmy świetne wyniki w zakresie optymalizacji kosztów w miarę zbliżania się do celu, jakim jest poprawa wydajności o 200 mln AED do 2025 roku”.

CBD odpowiadało za 70% całkowitych przychodów grupy, co stanowi wzrost o 15% w porównaniu z 2020 rokiem. Przychody pionu agrobiznesu wyniosły w tym roku 931 mln AED.

  • Segmenty białka i mrożonek oraz przekąsek wygenerowały dochód ze sprzedaży w wysokości kolejno 656 mln AED oraz 540 mln AED.
  • W przypadku kategorii „woda” i „napoje” oraz „pozostała żywność” odnotowano przychód w wysokości 941 mln AED – przy czym woda butelkowana utrzymała w tym roku wiodącą pozycję na rynku, osiągając odpowiednio 26% pod względem wolumenu i 23% pod względem udziału w wartości.
  • Przychody w pionie agrobiznesu nie uległy zmianie w porównaniu z rokiem 2020, kiedy to w I kwartale 2020 roku uzyskano przychód z jednorazowego zamówienia w ramach Światowego Programu Żywnościowego.

Łączna wartość aktywów Grupy na dzień 31 grudnia 2021 roku osiągnęła poziom 6,4 mld AED po konsolidacji nowych aktywów z resztą działalności. Całkowity kapitał własny wyniósł w tym okresie 2,8 mld AED.

Rada Dyrektorów firmy Agthia zarekomendowała wypłatę dywidendy gotówkowej w wysokości 8,25% za drugą połowę 2021 roku, co odpowiada 0,0825 AED na akcję.

O firmie Agthia

Agthia to mająca siedzibę w Abu Zabi wiodąca firma zajmująca się produkcją żywności i napojów. Ta założona w 2004 roku spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Abu Zabi (ADX) pod symbolem „AGTHIA”. Agthia Group PJSC należy do Senaat, a tym samym do ADQ, jednego z największych w regionie holdingów o szerokim portfelu dużych przedsiębiorstw obejmującym kluczowe sektory zróżnicowanej gospodarki Abu Zabi.

Zdjęcia do pobrania:

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/af528d82-a226-4669-b2ff-365fc4236b71

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/eea2ae96-04eb-42b2-9194-7988544cd412

KONTAKT:

Mohammed Elbatta

tel. +971.55.5542678

e-mail: elbatta@beeieg.com

Źródło informacji: GlobeNewswire

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 09.03.2022, 08:45
Źródło informacji GlobeNewswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ