Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Misją Bolta jest wspieranie budowy lepszych miast, tworzonych z myślą o ich mieszkańcach. Już w ponad 170 miastach oferujemy bardziej ekologiczne alternatywy dla samochodów prywatnych, uruchamiając tam m.in. nasze hulajnogi elektryczne. Dzięki zwiększaniu dostępności sieci ładowarek do samochodów elektrycznych przyspieszy przechodzenie na alternatywne środki transportu o niskiej i zerowej emisji dwutlenku węgla” – mówi Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce.
Eleport zapowiada, że w ciągu najbliższych trzech lat zostanie uruchomionych co najmniej 300 nowoczesnych stacji ładowania AC oraz DC. W zależności od lokalizacji, uruchamiane będą zarówno pojedyncze stacje, jak również huby ładowania. Punkty ładowania funkcjonujące w ramach sieci Eleport, jeśli to jest tylko technicznie możliwe, korzystać będą wyłącznie z energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych.
„Zależy nam na przyśpieszeniu procesu budowy wydajnej i przyjaznej sieci ładowania zwłaszcza teraz, kiedy sytuacja na rynku paliw tradycyjnych jest niepewna. Coraz wyższe ceny ropy i fakt, że jest ona importowana głównie ze wschodu powodują, że coraz więcej argumentów przemawia na korzyść samochodów elektrycznych. Rozwój zeroemisyjnego transportu wymaga jednak rozwoju jakościowej infrastruktury ładowania. Rynek infrastruktury w Polsce dopiero nabiera rozpędu. Chcemy stać się częścią elektromobilnej rewolucji. Wsparcie ze strony Bolt i rozwój elektrycznego carsharingu pozwolą także na dalszą popularyzację zeroemisyjnego transportu i nowej mobilności” – powiedział Janusz Grądzki, CEO Eleport w Polsce.
Niemal 300 tys. samochodów w pełni elektrycznych w Polsce za trzy lata
Flota samochodów całkowicie elektrycznych w Polsce, pomimo trudnej sytuacji na polskim i europejskim rynku motoryzacyjnym, w ciągu trzech kolejnych lat powiększy się ponad 14-krotnie, z 20 tys. do 290 tys. Udział pojazdów zeroemisyjnych w sprzedaży wszystkich nowych pojazdów osobowych może przekroczyć 10% już w 2024 roku – wynika z najnowszej edycji raportu „Polish EV Outlook”, opracowanego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA).
„W 2021 r. łączna liczba ogólnodostępnych stacji ładowania w Polsce powiększyła się wprawdzie o 42%, lecz rynek zeroemisyjnych pojazdów rozwija się w dużo szybszym tempie. Konieczna jest dynamiczna rozbudowa ogólnodostępnej infrastruktury ładowania praktycznie w każdy segmencie, jeśli chcemy obserwować dynamiczny rozwój rynku, zamiast kolejek do ogólnodostępnych ładowarek. Obserwujemy duże zainteresowanie rozwojem stacji na sieci TEN-T, niestety odwrotnie proporcjonalne jest tempo powstania infrastruktury w miastach. Zaczynamy tracić dystans nie tylko do miast w Europie Zachodniej, lecz także w naszym regionie Europy Środkowo - Wschodniej. Potencjał tego rynku jest ogromny, czas jednak na konkretne działania – zarówno w segmencie stacji AC, jak też DC – pojedynczych i hubów” – powiedział Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA.
Eleport w pierwszej kolejności zamierza skupić się na rozwoju infrastruktury w samorządach.
„Cele dotyczące ilości ogólnodostępnych punktów ładowania określone w ustawie o elektromobilności w większości przypadków nie zostały osiągnięte. A warto dodać, że cele te – patrząc zwłaszcza z perspektywy 2022 roku – zostały zaproponowane na bardzo niskim poziomie. Mamy dużo do nadrobienia w tym obszarze i na nim zamierzamy się skupić. Chcemy rozwijać ogólnodostępną infrastrukturę zarówno korzystając z lokalizacji miejskich, jak również prywatnych. Infrastrukturę będziemy starać się dopasowywać do potrzeb rynku – planujemy rozwijać zatem zarówno stacje AC, jak również DC o mocy powyżej 150 kW funkcjonującej w ramach hubów ładowania. Cena usługi ładowania zostanie zaproponowana na poziomie konkurencyjnym wobec obecnej oferty rynkowej” – dodaje Janusz Grądzki.
Do zespołu Eleport dołączyły w Polsce osoby, posiadające wieloletnie doświadczenie w realizacji projektów z obszaru elektromobilności oraz carsharingu. Janusz Grądzki pełni rolę Chief Revenue Officer (CRO) w strukturach globalnych oraz jest prezesem Eleport w Polsce. Kacper Zachariasz oraz Michał Kaniowski opowiadają za obszar wdrożeniowy, natomiast za marketing i komunikację odpowiada Kasia Panek. Zespół Eleport w kolejnych miesiącach będzie się rozbudowywał.
Bolt to europejska superaplikacja, której używa przeszło 100 milionów klientów i klientek z ponad 400 miast w 45 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując lepsze rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, carsharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych.
Źródło informacji: Eleport Polska
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 19.04.2022, 12:38 |
| Źródło informacji | Eleport Polska |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Firma Kolmar Korea wybrana do rządowej inicjatywy budowy „AI Factory”, której zadaniem jest stymulowanie rozwoju innowacji w obszarze produkcji kosmetyków K-Beauty
• Jedyna firma kosmetyczna wybrana przez Ministerstwo Handlu, Przemysłu i Zasobów do udziału w projekcie „AI Factory”.
• Umożliwia elastyczną produkcję niewielkich partii wielu produktów, aby w czasie rzeczywistym zaspokajać różnorodne potrzeby klientów.- 27.10.2025, 17:09
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Aż 94 proc. Polek i Polaków deklaruje, że marzy – najczęściej o zdrowiu, bezpieczeństwie i bliskości
Jak wynika z raportu Fundacji PZU, aż 93,5 proc. Polek i Polaków deklaruje, że marzy – niezależnie od wieku, płci czy miejsca zamieszkania. Ponad połowa badanych uważa, że marzenia pomagają radzić sobie z codziennością, dają energię do działania i oswajają zmiany. „Te wyniki inspirują nas do dalszej pracy na rzecz budowania odporności społecznej i poczucia wspólnoty” – deklarowała Maia Mazurkiewicz prezeska zarządu Fundacji PZU, podczas 12. edycji kongresu Igrzyska Wolności w Łodzi.- 27.10.2025, 15:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
mBank prezentuje plan transformacji
Po wrześniowym ogłoszeniu nowej, ambitnej, 5-letniej strategii „Cała naprzód”, mBank nie zwalnia tempa i prezentuje swój Plan Transformacji. Lider finansowania transformacji energetycznej obiera w ten sposób konkretny kurs do neutralności klimatycznej, wsparcia polskiej gospodarki i zwiększenia konkurencyjności rodzimych firm.- 27.10.2025, 14:08
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: mBank
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ