Newsletter

Eleport i Bolt dostarczą usługę zielonej mobilności. Do 2025 roku powstanie minimum 300 ogólnodostępnych stacji ładowania w Polsce 

19.04.2022, 12:38aktualizacja: 19.04.2022, 12:46

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Eleport Polska (1)
Eleport Polska (1)
Eleport to nowa w Polsce, jednak znana w Europie firma technologiczna. Posiada ponad 100000 własnych i partnerskich punktów ładowania. Zajmuje się budową nowoczesnej i inteligentnej infrastruktury do ładowania aut elektrycznych. Eleport jest przede wszystkim operatorem ogólnodostępnych stacji i dostawcą usługi ładowania. Dzięki współpracy z Boltem powstaną nowoczesne stacje ładowania. Polska pozostaje też silnym kandydatem do ewentualnej ekspansji usługi Bolt Drive, czyli carsharingu. Na ten moment usługa ta jest testowana w Estonii.

„Misją Bolta jest wspieranie budowy lepszych miast, tworzonych z myślą o ich mieszkańcach. Już w ponad 170 miastach oferujemy bardziej ekologiczne alternatywy dla samochodów prywatnych, uruchamiając tam m.in. nasze hulajnogi elektryczne. Dzięki zwiększaniu dostępności sieci ładowarek do samochodów elektrycznych przyspieszy przechodzenie na alternatywne środki transportu o niskiej i zerowej emisji dwutlenku węgla” – mówi Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce.

Eleport zapowiada, że w ciągu najbliższych trzech lat zostanie uruchomionych co najmniej 300 nowoczesnych stacji ładowania AC oraz DC. W zależności od lokalizacji, uruchamiane będą zarówno pojedyncze stacje, jak również huby ładowania. Punkty ładowania funkcjonujące w ramach sieci Eleport, jeśli to jest tylko technicznie możliwe, korzystać będą wyłącznie z energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych. 

„Zależy nam na przyśpieszeniu procesu budowy wydajnej i przyjaznej sieci ładowania zwłaszcza teraz, kiedy sytuacja na rynku paliw tradycyjnych jest niepewna. Coraz wyższe ceny ropy i fakt, że jest ona importowana głównie ze wschodu powodują, że coraz więcej argumentów przemawia na korzyść samochodów elektrycznych. Rozwój zeroemisyjnego transportu wymaga jednak rozwoju jakościowej infrastruktury ładowania. Rynek infrastruktury w Polsce dopiero nabiera rozpędu. Chcemy stać się częścią elektromobilnej rewolucji. Wsparcie ze strony Bolt i rozwój elektrycznego carsharingu pozwolą także na dalszą popularyzację zeroemisyjnego transportu i nowej mobilności” – powiedział Janusz Grądzki, CEO Eleport w Polsce. 

Niemal 300 tys. samochodów w pełni elektrycznych w Polsce za trzy lata

Flota samochodów całkowicie elektrycznych w Polsce, pomimo trudnej sytuacji na polskim i europejskim rynku motoryzacyjnym, w ciągu trzech kolejnych lat powiększy się ponad 14-krotnie, z 20 tys. do 290 tys. Udział pojazdów zeroemisyjnych w sprzedaży wszystkich nowych pojazdów osobowych może przekroczyć 10% już w 2024 roku – wynika z najnowszej edycji raportu „Polish EV Outlook”, opracowanego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA).

„W 2021 r. łączna liczba ogólnodostępnych stacji ładowania w Polsce powiększyła się wprawdzie o 42%, lecz rynek zeroemisyjnych pojazdów rozwija się w dużo szybszym tempie. Konieczna jest dynamiczna rozbudowa ogólnodostępnej infrastruktury ładowania praktycznie w każdy segmencie, jeśli chcemy obserwować dynamiczny rozwój rynku, zamiast kolejek do ogólnodostępnych ładowarek. Obserwujemy duże zainteresowanie rozwojem stacji na sieci TEN-T, niestety odwrotnie proporcjonalne jest tempo powstania infrastruktury w miastach. Zaczynamy tracić dystans nie tylko do miast w Europie Zachodniej, lecz także w naszym regionie Europy Środkowo - Wschodniej. Potencjał tego rynku jest ogromny, czas jednak na konkretne działania – zarówno w segmencie stacji AC, jak też DC – pojedynczych i hubów” – powiedział Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA. 

Eleport w pierwszej kolejności zamierza skupić się na rozwoju infrastruktury w samorządach.

„Cele dotyczące ilości ogólnodostępnych punktów ładowania określone w ustawie o elektromobilności w większości przypadków nie zostały osiągnięte. A warto dodać, że cele te – patrząc zwłaszcza z perspektywy 2022 roku – zostały zaproponowane na bardzo niskim poziomie. Mamy dużo do nadrobienia w tym obszarze i na nim zamierzamy się skupić. Chcemy rozwijać ogólnodostępną infrastrukturę zarówno korzystając z lokalizacji miejskich, jak również prywatnych. Infrastrukturę będziemy starać się dopasowywać do potrzeb rynku – planujemy rozwijać zatem zarówno stacje AC, jak również DC o mocy powyżej 150 kW funkcjonującej w ramach hubów ładowania. Cena usługi ładowania zostanie zaproponowana na poziomie konkurencyjnym wobec obecnej oferty rynkowej” – dodaje Janusz Grądzki. 

Do zespołu Eleport dołączyły w Polsce osoby, posiadające wieloletnie doświadczenie w realizacji projektów z obszaru elektromobilności oraz carsharingu. Janusz Grądzki pełni rolę Chief Revenue Officer (CRO) w strukturach globalnych oraz jest prezesem Eleport w Polsce. Kacper Zachariasz oraz Michał Kaniowski opowiadają za obszar wdrożeniowy, natomiast za marketing i komunikację odpowiada Kasia Panek. Zespół Eleport w kolejnych miesiącach będzie się rozbudowywał. 

Bolt to europejska superaplikacja, której używa przeszło 100 milionów klientów i klientek z ponad 400 miast w 45 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując lepsze rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, carsharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych. 

Źródło informacji: Eleport Polska

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 19.04.2022, 12:38
Źródło informacji Eleport Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ