Newsletter

Nauka i technologie

Pozycjonowanie stron WWW - na czym polega?

17.05.2022, 08:57aktualizacja: 17.05.2022, 09:02

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

 Adobe Stock
Adobe Stock
Pozycjonowanie strony WWW to sposób na znalezienie się wyżej w wynikach wyszukiwania Google i dotarcie do nowych potencjalnych klientów. Dowiedz się, na czym polega pozycjonowanie stron WWW, z jakich elementów się składa oraz ile trwa taki proces. Warto, bo ta inwestycja naprawdę się opłaca.

Optymalizacja strony WWW pod SEO to działania, dzięki, którym strona wyświetla się wyżej w wynikach wyszukiwania Google na wyszukiwaną frazę. To sprawia, że więcej osób na nią wejdzie, zapozna się z ofert Twojej firmy, a w rezultacie dokona zakupu. Tym samym inwestycja w SEO to rozwiązanie, które naprawdę się opłaca, bo zwróci się z nawiązką.

Co się składa na pozycjonowanie stron WWW?

Pozycjonowanie strony WWW obejmuje konkretne działania zarówno na samej stronie WWW, jak i także poza nią. Istotne są kwestie techniczne, takie jak prędkość strony, jej responsywność, intuicyjność, odpowiednio przygotowane treści ze słowami kluczowymi oraz linki wewnętrzne i zewnętrzne, które prowadzą do witryny. To sprawia, że optymalizacja pod SEO to często współpraca wielu ekspertów zajmujących się osobnymi elementami SEO, aby w efekcie Twoja witryna wyświetliła się przed stronami konkurencji w wynikach wyszukiwania.

Więcej o tym, na czym polega pozycjonowanie stron WWW, przeczytasz tutaj: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/36/na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-internetowych.

Rodzaje pozycjonowania

Pozycjonowanie dzieli się na kilka rodzajów, w zależności od tego, gdzie chcesz dotrzeć ze swoją ofertą i jaki rodzaj działalności prowadzisz.

Tym samym można wyróżnić:
•    pozycjonowanie szerokie - to rodzaj pozycjonowania dla firm, które działają np. w całym kraju i nie zależy im na sprzedaży tylko w określonej lokalizacji,
•    pozycjonowanie lokalne - ma na celu dotarcie do odbiorców, którzy szukają produktów i usług w konkretnej lokalizacji np. danym regionie bądź mieście,
•    pozycjonowanie sklepów - pozycjonowanie, które mocno skupia się na zwiększeniu sprzedaży w sklepie online, na każdej dostępnej platformie e-commerce.

Etapy pozycjonowania strony WWW

Pozycjonowanie to cały proces, który składa się z kilku podstawowych etapów.

Etap 1: analiza - na tym etapie analizuje się branżę, której dotyczy strona WWW. Dzięki temu wybór fraz kluczowych będzie dobrze dostosowany pod potrzeby rynkowe, jak i konkurencję.

Etap 2: audyt - w trakcie audytu witryna zostanie przeanalizowana od strony technicznej. Na sam koniec takiego audytu powstaje lista rzeczy do poprawy - pod względem funkcjonalności i użyteczności. Po wprowadzeniu tych zmian optymalizacja będzie jeszcze skuteczniejsza i przyniesie lepsze rezultaty.

Etap 3: treści na stronę i social media - stworzenie wartościowych treści z frazami kluczowymi dla strony WWW, a także dodatkowe działania, takie jak zadbanie o przekierowanie ruchu z social media na stronę. Przygotowanie takich treści możesz np. zlecić na platformie WhitePress.

Etap 4: linki - to działanie mające na celu pozyskanie różnorodnych linków kierujących do Twojej strony WWW. Zostaje przygotowana strategia budowania linków, tak aby pozyskiwać tylko te wartościowe, naturalne i wzbudzające zaufanie wśród odbiorców.

Etap 5: optymalizacja konwersji - wprowadzanie zmian na stronie np. w trakcie kampanii sprzedażowych, które wpływają na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników finansowych.

Etap 6: monitorowanie i analiza - firma pozycjonerska regularnie analizuje wyniki pozycjonowania, wprowadza zmiany, a także monitoruje efekty.

Ile trwa pozycjonowanie?

Z racji tego, że pozycjonowanie zakłada wiele etapów, efekty nie są widoczne od razu, jednak warto uzbroić się w cierpliwość. Dla przykładu rezultaty pozycjonowania prostej strony WWW, na której jest dość mało treści i nie była wcześniej tam prowadzona optymalizacja, to 2-3 miesiące dla pierwszych efektów (większy ruch na stronie) i 5-6 miesięcy dla jeszcze większego ruchu z Google i sprzedaży. W niektórych przypadkach takie rezultaty są najbardziej widoczne nawet po 8-12 miesiącach, dlatego przy pozycjonowaniu cierpliwość zdecydowanie popłaca.

Korzyści z pozycjonowania

Pozycjonowanie strony WWW sprawia, że staje się ona bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania. A to bezpośrednio przekłada się na wzrost liczby odwiedzin - także spoza samej wyszukiwarki. Co to oznacza? Że taki zwiększony ruch na stronie ułatwia dotarcie do potencjalnych klientów, a tym samym zwiększenie zysków firmy. Dzięki pozycjonowaniu można zdobyć przewagę nad konkurencją z branży, a także zbudować zaufanie do marki i zwiększyć jej rozpoznawalność. Tym samym SEO to świetny sposób na promocję swojej działalności, obok social mediów czy inwestowania w reklamy, online i offline. Weź pod uwagę planując skuteczny rozwój swojej działalności.

Źródło informacji: WhitePress

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 17.05.2022, 08:57
Źródło informacji WhitePress
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ