Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Trendy ’22 w kategorii lodowej
Producenci lodów nieustannie śledzą trendy i poszukują wyjątkowych smaków. Nieoczywiste rozwiązania przyciągają, intrygują, ale także pozwalają zatrzymać uwagę klienta na dłużej. Konsumenci lubią mieć wybór, szczególnie w kategorii lodów, tym samym różnorodność smaków i wariantów jest gwarancją wyższej sprzedaży. Wśród lodów impulsowych, największym zainteresowaniem cieszą się te patyku, które stanowią 60% najczęściej kupowanych formatów [2], a nieco mniejszą popularnością lody w rożkach, kubkach, sandwiche i pozostałe rodzaje.
Polki i Polacy chcą być zaskakiwani szerokim wyborem lodów, a naprzeciw ich oczekiwaniom wychodzi firma Wedel, która bazując na czterech gorących trendach sezonu rozwija ofertę swoich mroźnych przekąsek.
1. W poszukiwaniu smaku
Klienci przy wyborze słodyczy kierują się smakiem – to żadna nowość, bo każdy konsument na świecie poszukuje pełnowymiarowej przyjemności płynącej ze słodkiej przekąski. Jak wynika z badań, niezależnie od produktu – czekolady, ciastek czy lodów – mieszkańcy Polski, Francji, Wielkiej Brytanii oczekują wyjątkowych doznań smakowych, na które wpływa m.in. bogactwo składników i dodatków [3]. W kategorii lodów klasyczne połączenie gęstej, śmietankowej masy oblanej grubą warstwą czekolady to gwarancja sukcesu i zadowolenia niejednego podniebienia. Oferta firmy Wedel dopasowana jest do potrzeb konsumentów – nawiązuje jednocześnie do klasyki, jak i nowych, zaskakujących połączeń smakowych.
2. Botaniczne inspiracje
W tym sezonie króluje trend, którego inspiracją są produkty czerpiące z owoców i roślin (ekstrakty kwiatowe). Z jednej strony sprzyja mu coraz częstsze sięganie po naturalne, nieprzetworzone produkty i składniki, z drugiej chęć poznawania nieodkrytych jeszcze doznań np. w postaci lodów kwiatowych. Wyjątkowe połączenie klasyki z nietuzinkowymi dodatkami sprawia, że konsumenci mogą odkrywać nieznane dotąd doznania. Tegoroczną nowością od Wedla, w linii lodów OH!, są te o smaku kwiatu lawendy i wiśni, wprost nawiązujące do trendu botanicznego. Wedlowskie lody kwiatowe to wyjątkowe połączenie masy śmietankowej z nutą lawendy i sorbetem cytrynowym oraz kwiatu wiśni z soczystym wiśniowym sorbetem, oba w chrupiącej czekoladzie z dodatkami.
3. Sorbety pełne owoców
Popularność pełnych owoców sorbetów to silny globalny trend już od kilku lat. Smak, który aktualnie jest jednym z najgorętszych trendów sezonu to malina. Stąd w ofercie Wedla dostępny jest delikatnie słodki i lekko kwaśmy sorbet, składający się w 59% z przecieru malinowego i oblany oryginalną gorzką wedlowską czekoladą. Ponadto w linii lodów OH! pojawiła się nowość – sorbet z czarnej porzeczki, a także letni klasyk czyli sorbet mango. Oba to unikalny koncept Wedla – połączenie mocno owocowego smaku z chrupiącą, białą wedlowską czekoladą.
4. Kremowe, chrupiące i zaskakujące, czyli multisensoryka
Skojarzenie lodów z przyjemnością związane jest z reakcjami organizmu i określonymi bodźcami. Są to tzw. wyzwalacze wizualne, głosowe, dotykowe czy zapachowe, powodujące samoczynne pobudzenie zmysłów. Takim przyjemnym bodźcem jest bez wątpienia multisensoryka, którą zapewniają zatopione w kremowej masie lodowej orzechy, migdały, kawałki czekolady i owoców – zarówno w formie stałej, jak i płynnego syropu. Linia OH! to propozycja wpisująca się w trendy przyjemności smaku i multisensoryczności. Wyróżnia ją zawartość chrupiącej wedlowskiej czekolady (mlecznej, białej i białej karmelowej), a także różnorodne pod względem tekstury dodatki: migdały, orzechy arachidowe, truskawki, kruche ciasteczka czy słony sos karmelowy.
„Projektujemy ofertę naszych wedlowskch lodów, obserwując rynek i badania odzwierciedlające preferencje konsumentów, które są dla nas nieustającą inspiracją. Nasz zespół lodowy, w ścisłej współpracy z działem jakości, łączy światowe trendy z oczekiwaniem polskich konsumentów, aby dostarczyć im całą gamę ulubionych smaków w najwyższej jakości, z której słynie Wedel. Dzięki wprowadzanym co roku nowościom zapewniamy natomiast element zaskoczenia” – mówi Aleksandra Kusz vel Sobczuk, kierowniczka komunikacji korporacyjnej w firmie Wedel.
Stworzenie autorskiej oferty lodów pozwala Wedlowi już od 4 lat umacniać swoją pozycję w sektorze lodowym. Sukces w kategorii mroźnych, słodkich przekąsek firma zawdzięcza wyjątkowemu zespołowi odpowiedzialnemu za lodowe portfolio, a także wieloletniej czekoladowej tradycji, dzięki której udaje się połączyć dwa topowe produkty – lody i czekoladę o wspólnym mianowniku – przyjemności smaku. Produkty z kategorii lodowej dostępne są w wielu sklepach, zarówno tych mniejszych, jak i dużych dyskontach. Więcej informacji o tym, gdzie znaleźć lody Wedla znajduje na stronie internetowej https://wedel.pl.
[1] E. Wedel za NielsenIQ – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food), sprzedaż wartościowa, sprzedaż wolumenowa, okres luty 2020-styczeń 2021 i luty 2021-styczeń 2022, kategoria: Lody, Segments: Desery/Ciasta, Lody impulsowe, Lody familijne, Lody impulsowe multipack
[2] https://wiadomoscispozywcze.pl/artykuly/9226/rynek-lodow-wnbsppolsce-sprzedaz-liderzy-bestsellery-analiza-kategorii
[3] Lightspeed/Mintel. Base: UK: 1,674 internet users aged 16+ who have eaten and bought chocolate in the last three months; France: 2,000 internet users aged 16+; Poland: 967 internet users aged 16+ who have eaten ice cream in the last three months
Źródło informacji: Wedel
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.06.2022, 08:30 |
Źródło informacji | Wedel |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Chapter Zero Poland wskazuje, jak budować konkurencyjność polskiej gospodarki w oparciu o strategię zrównoważonego rozwoju PAP
Raport „Budowanie konkurencyjności polskiej gospodarki w oparciu o strategię zrównoważonego rozwoju. Strategiczne znaczenie danych w procesie transformacji”, przygotowany przez Chapter Zero Poland inicjatywę Forum Odpowiedzialnego Biznesu - i SGH wskazuje uczestnikom rynku, m.in. przedsiębiorcom i samorządowcom konkretne rekomendacje dotyczące zielonej transformacji.- 08.10.2025, 14:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
ROP i system kaucyjny - rekomendacje ekspertów z obszaru świadomości ekologicznej i recyklingu
Sprawiedliwe zasady, włączenie szkła i wyrównanie poziomów zbiórki - to główne wnioski z publikacji „System bez wykluczeń. Na drodze do sprawiedliwej i efektywnej legislacji systemu kaucyjnego i ROP”, zaprezentowanej dziś w trakcie spotkania branży, mediów i przedstawicieli rządu w Centrum Prasowym PAP. W spotkaniu wzięła udział wiceminister Anita Sowińska z resortu Klimatu i Środowiska.- 08.10.2025, 14:48
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Stowarzyszenie Ekologiczne EKO-UNIA
-
Image
MAK Re na EKF Ubezpieczenia: luka ubezpieczeniowa to miliardowe straty dla całego społeczeństwa PAP
„Na tym kongresie wielokrotnie wybrzmiał fakt, że luka ubezpieczeniowa to nie jest tylko brak konkretnej polisy czy podpisanej umowy. Są to miliardy złotych strat, które później muszą być pokryte przez społeczeństwo i samorządy. Aby zagospodarować tę lukę, nasz sektor musi skoncentrować się na rozszerzaniu świadomości ubezpieczeniowej i stałym pokazaniu klientom, że oferowane zabezpieczenia oznaczają realne wparcie oraz korzyści” - wyjaśnia Ewa Siniarska-Parkot, członek zarządu MAK Ubezpieczenia, prezes zarządu MAK Re.- 08.10.2025, 14:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ