Newsletter

Fuzja na rynku e-commerce: polska agencja Strix łączy się z holenderskim ShopWorks, tworząc podmiot o europejskim potencjale

05.07.2022, 10:13aktualizacja: 05.07.2022, 10:16

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Strix (1)
Strix (1)
Połączenie firm ma na celu wymianę wiedzy i zwiększanie potencjału sprzedażowego na rynku najnowocześniejszych rozwiązań e-commerce.

Strix, jedna z czołowych agencji e-commerce w Polsce, ogłosiła dziś fuzję z ShopWorks – holenderskim odpowiednikiem branżowym. Obecnie, w połączonych agencjach pracuje ponad 160 wysokiej klasy specjalistów rynku e-commerce. Połączenie znacząco wzmacnia obie firmy. Krakowski Strix otwiera się natomiast na nowe rynki i rozwój w krajach Beneluksu, Niemczech i pozostałych krajach Europy Zachodniej. Holenderski ShopWorks zyskuje dostęp do wyspecjalizowanego zespołu developerów z Europy Środkowo-Wschodniej. Borys Skraba (prezes Strix) i Marc-Paul Brandt (prezes ShopWorks, a wcześniej również twórca marki eFocus i zarządzający Valtech), tworzą zarząd nowej spółki, jako dyrektorowie zarządzający. Szczegóły umowy fuzji nie zostały upublicznione.

Nowy, większy podmiot skupi się na projektowaniu, budowie i optymalizacji platform cyfrowych dla europejskich klientów prowadzących sklepy internetowe, oparte na czołowych rozwiązaniach technologicznych takich jak Shopware, Adobe Commerce (Magento) i Shopify (Plus), w tym headless PWA i composable commerce.

„Fuzja rozszerzy ofertę grupy, pomoże w rozwoju i zwiększy możliwości pozyskiwania klientów zarówno w Europie Zachodniej jak i Środkowej. Chcemy wykorzystać siłę synergii. Połączenie naszych agencji podniesie konkurencyjność i pomoże rozwijać nowy biznes dla ShopWorks i Strix – mówi Borys Skraba, prezes Strix. – Dzięki połączeniu nasza oferta będzie pełniejsza i bardziej wszechstronna, oparta na wiedzy i doświadczeniu obu zespołów” – dodaje.

Holenderski ShopWorks powstał w 2011 roku i jest cenionym graczem na tamtejszym rynku e-commerce. Obecnie funkcjonuje ponad 30 wdrożeń ShopWorks w sektorach B2B i D2C dla klientów takich jak Skin Cosmetics, WAHTS, Tuindeco czy prestiżowego Rijksmuseum w Amsterdamie. ShopWorks został niedawno doceniony przez Shopware (jedną z najważniejszych platform do budowy sklepów internetowych) jako jedyny partner w kategorii Platinium w Holandii.

„Jesteśmy dumni z połączenia ze Strix. Obie agencje w pewnym stopniu już ze sobą współpracowały dzięki społeczności skupionej wokół platformy Shopware. DNA i wizja Strix są w pełni zgodne z tym, co robiliśmy do tej pory w ShopWorks. Wspólnie wierzymy, że w dzisiejszych realiach rynkowych potrzebna jest skala, aby rozwijać biznes” – mówi Marc-Paul Brandt, dotychczasowy prezes ShopWorks.

Strix powstał w 2009 roku w Krakowie i jest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych agencji e-commerce w Polsce. Strix budował sklepy internetowe dla takich marek na polskim rynku jak Castorama, Decathlon, Modivo czy Tous. Agencja opracowuje rozwiązania dla środowisk AdobeCommerce, Magento i Shopware. Specjaliści Strix rozwijają i obsługują bardzo zaawansowane platformy e-commerce, w tym najprężniej rozwijające się w ostatnich latach rozwiązania typu headless.

Polski Strix w momencie fuzji posiada trzykrotnie większe portfolio klientów niż jej holenderski odpowiednik. W Strix pracuje także dużo większy zespół ekspertów od IT i developerów, specjalizujących się we wdrożeniach Magento, migracjach pomiędzy platformami i zaawansowanym rozwiązywaniu problemów.

„Największym wyzwaniem, jeśli chodzi o rozwój agencji digitalowej w Holandii, jest duży niedobór pracowników, w szczególności developerów. Fuzja pozwala naszemu zespołowi dużo szybciej skalować rozwiązania, wykorzystując przy tym talenty i doświadczenie zespołu z Polski. Możemy także obecnie rozwijać platformy e-commerce oparte o Adobe Commerce (Magento) dla holenderskich klientów” – uzupełnia Marc-Paul Brandt.

Więcej na: https://pl.strix.net/blog/fuzja-strix-shopworks

Źródło informacji: Strix

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 05.07.2022, 10:13
Źródło informacji Strix
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii