Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Bohaterami kampanii społecznej są artyści, którzy zapraszają do poznania kulis swojej pracy: opowiadają z jakimi problemami muszą się na co dzień zmagać, jakie wyzwania stawiane są przed nimi w kontekście wykonywanego zawodu, ale również o swojej motywacji do podążania dalej ścieżką artystyczną. To historie ukazujące trud młodego macierzyństwa, ciągły ból wywołany kontuzjami i życie z miesiąca na miesiąc.
Wszystkie trzy bohaterki są wykształconymi artystkami, które pomimo przeciwności – niewysokich zarobków, wielu lat przygotowań do wykonywania swojego zawodu czy wyrzeczeń w życiu prywatnym, podążają drogą, którą wybrały. Bez pasji i talentu wykonywanie ich pracy nie byłoby możliwe.
Kampania ma na celu zwiększenie w społeczeństwie świadomości istnienia problemów napotykanych przez polskich artystów oraz przypomnienie, jak różnorodne jest ich środowisko – celebryci są w nim zdecydowaną mniejszością. Krótkie spoty podkreślają również znaczenie sztuki w codziennym życiu każdego człowieka – sztuka jest w nich „smakiem życia”.
Filmy można obejrzeć na kanale YouTube Artysta Zawodowy.
Kampania „Wykluczeni” towarzyszy pracom legislacyjnym nad ustawą o artystach zawodowych.
Rządowe Centrum Legislacji opublikowało niedawno zaktualizowany projekt Ustawy o artystach zawodowych. Ustawa cywilizuje warunki pracy artystycznej oraz zapewnia najsłabiej zarabiającym twórcom minimum bezpieczeństwa socjalnego w postaci dostępu do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych.
Więcej informacji o sytuacji artystów zawodowych w Polsce znajduje się na stronie artystazawodowy.pl.
Źródło informacji: Biuro ds. promocji ustawy o artystach zawodowych
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.07.2022, 10:22 |
Źródło informacji | Biuro ds. promocji ustawy o artystach zawodowych |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Kampania #HistorieZPasją - opowieści, które mają twarze i emocje
Kampania Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej #HistorieZPasją objęła swoim zasięgiem 2,66 miliona odbiorców. Jej bohaterami nie są tylko projekty, ale przede wszystkim ludzie, którzy skorzystali z Funduszy Norweskich i EOG - ich pomysły, emocje i pasje.- 23.07.2025, 13:43
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej
-
Image
Takich urodzin Harry Potter nie miał w Polsce jeszcze nigdy. Uświetnią je głosy Hermiony Granger i Draco Malfoya, zlot fanów i ogólnopolski quiz wiedzy
Fani Harry’ego Pottera, szykujcie różdżki i peleryny. Już od 31 lipca do 2 sierpnia 2025 roku w Alvernia Planet, gdzie od kwietnia znajduje się największa podróżująca po świecie wystawa o Harrym Potterze, odbędzie się świętowanie urodzin najpopularniejszego czarodzieja wszech czasów. Fani szykują bogaty program dla dorosłych czarodziejów zawierający m.in. warsztaty i wyjątkowe prelekcje z aktorami dubbingowymi, a dla dzieci przewidziana jest moc angażujących atrakcji oraz gra terenowa. Program wydarzenia cały czas się rozrasta, ale oto niektóre z niezwykłych punktów magicznej imprezy.- 17.07.2025, 11:31
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Alvernia Planet
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ