Newsletter

EUROCASH SA (18/2022) Przyjęcie Strategii dla Grupy Eurocash na lata 2023-2025

29.08.2022, 17:06aktualizacja: 29.08.2022, 17:07

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 18/2022

Zarząd Eurocash S.A. ("Eurocash", "Spółka"), działając na podstawie art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE Nr 596/2014 w sprawie nadużyć na rynku oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE ("MAR"), niniejszym informuje, że w dniu 29 sierpnia 2022 r. przyjął do realizacji Strategię dla Grupy Eurocash na lata 2023-2025 ("Strategia"). Podsumowanie kluczowych elementów Strategii zaprezentowano w materiale, który załączony zostanie na stronie internetowej Grupy Eurocash.

Zgodnie ze Strategią, działalność Grupy Eurocash w latach 2023-2025 skoncentruje się na dalszym rozwoju podstawowej działalności Grupy, tj. następujących obszarach:

-w obszarze Hurtu: celem Grupy Eurocash jest dalszy rozwój hurtowni omnichannel (sprzedaży wielokanałowej), który prowadzić ma do wzrostu lojalności klientów B2B, dalszego budowania synergii kosztowych i sprzedażowych, a w konsekwencji poprawy warunków zakupowych i podwojenia sprzedaży B2B e-commerce; Eurocash zamierza umocnić swoją pozycję lidera na rynku hurtowym w Polsce i istotnie zwiększyć sprzedaż swoich klientów w tym segmencie;

-w obszarze Franczyzy (organizator sieci franczyzowych i partnerskich): koncentracja inwestycji w rozwój i pozycjonowanie sieci franczyzowych i partnerskich, zwiększanie liczby sklepów usieciowionych oraz udziałów rynkowych; dalszy rozwój Delikatesy Centrum w oparciu o system franczyzowy, w tym z partnerami JV;

-trzecim kierunkiem rozwoju Grupy będzie platforma technologiczna: zintegrowany program lojalnościowy, stworzenie wiodącej platformy POS w handlu niezależnym, wzrost udziału w handlu e-commerce B2C w ramach Frisco i osiągnięcie 1 mld przychodów Frisco do końca 2025 roku.

Istotnym elementem Strategii są także działania w ramach odpowiedzialnego rozwoju.

W wyniku realizacji Strategii Grupa Eurocash planuje osiągnąć w 2025 roku wynik EBITDA w wysokości 1 mld zł (przed MSSF 16). Zarząd szacuje, że w latach 2023-2025 skumulowany wzrost efektywności kosztowej wyniesie 100 mln zł EBITDA.

Zarząd Eurocash będzie dążyć do ustabilizowania struktury finansowania na poziomie wskaźnika 1,5x Dług Netto/EBITDA (przed MSSF 16), przy tymczasowo wyższych poziomach wskaźnika dla skorzystania z okazji powiększenia udziałów rynkowych.

Celem Eurocash jest powrót do regularnych wypłat dywidendy do akcjonariuszy, przy czym warunki oraz kwota dywidendy będą uwzględniały warunki i strukturę finansowania, którego stroną będzie Grupa.

Wobec decyzji o skoncentrowaniu się na podstawowej działalności (hurcie, franczyzie oraz platformie technologicznej), Zarząd Spółki zdecydował o skupieniu się na poprawie rentowności działalności non-core/niestrategicznej (do której zalicza się segment sklepów własnych Delikatesy Centrum), ograniczeniu lub zaprzestaniu jej rozwoju.

Jednocześnie Zarząd Spółki kontynuuje prace w procesie przeglądu potencjalnych opcji strategicznych rozwoju Grupy Eurocash, o których Spółka informowała w raportach bieżących nr 7/2021 z 02.04.2021 r. oraz nr 3/2022 z 01.02.2022 r. Przegląd opcji strategicznych ma na celu wybór najkorzystniejszego sposobu realizacji długoterminowego celu Spółki, którym jest rozwój Grupy Eurocash prowadzący do maksymalizacji wartości dla obecnych i przyszłych akcjonariuszy Spółki.

Informacja o przyjęciu Strategii została zakwalifikowana przez Spółkę jako informacja poufna, ze względu na jej potencjalnie istotne znaczenie dla działalności Spółki.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 29.08.2022, 17:06
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ