Pobierz materiał i Publikuj za darmo
• Umowa w sprawie rozwoju przewiduje budowę ponad 200 restauracji.
• Pierwsza inwestycja funduszu McWin Restaurant Fund, która wspiera marki w poszerzaniu skali działalności i w rozwoju przekraczającym ich oczekiwania.
WARSZAWA, Polska--(BUSINESS WIRE)-- Burger King i McWin ogłosiły dzisiaj zawarcie nowej umowy w sprawie master franczyzy i rozwoju, której celem jest rozwijanie marki w Polsce, przy czym wyszczególniono w niej zobowiązanie do otwarcia ponad 200 restauracji. McWin, prywatna firma inwestycyjna specjalizująca się w branży gastronomicznej i technologii żywności, będzie zarządzać marką w Polsce, która jest obecna w kraju od 2007 roku, w tym obecnymi franczyzobiorcami, a po przejęciu BK SEE Poland S.A. rozpocznie swoje zaangażowanie w działalność 20 lokali.
„Z radością dzielimy się tymi ważnymi wiadomościami z Polski, gdzie ogłosiliśmy plany rozwoju marki Burger King w całej Polsce wspólnie z firmą McWin, występującą w charakterze nowego master-franczyzobiorcy - powiedział David Shear, prezes Burger King International Markets. - Wiemy, że klienci tutaj uwielbiają słynny na całym świecie smak grillowanego na ogniu jedzenia i doświadczają naszej marki na swój własny sposób dzięki spersonalizowanym cyfrowym innowacjom. Postrzegamy ten projekt jako ważną część większego planu ekspansji w Europie Środkowo-Wschodniej, która umożliwi nam promowanie naszej kultowej marki i serwowanie naszych pysznych posiłków większej liczbie klientów niż kiedykolwiek”.
Założona w 1954 roku marka Burger King to globalna sieć restauracji fast food serwujących hamburgery, znanych z jakości i wartości, które są jedynym miejscem, gdzie klienci mogą cieszyć się słynną kanapką Whopper® z wołowiną grillowaną na ogniu. System Burger King działa w ponad 19 000 lokalizacjach w ponad 100 krajach na całym świecie, w tym w 33 krajach na terytorium całej Europy.
Kierowana przez Henry’ego McGoverna, założyciela AmRest Holdings SE, jednej z największych firm działających w branży gastronomicznej w Europie, oraz Stephena K. Winegara, udziałowca i członka starszej kadry zarządzającej Zena Group, oraz założyciela Restauravia Grupo Empresarial, firma McWin to zespół ekspertów branży gastronomicznej i weteranów rynku inwestycji Private Equity, o udokumentowanym doświadczeniu w prowadzeniu tego typu działalności, z niezrównanymi możliwościami tworzenia sieci w ramach branży gastronomicznej i inicjowania transakcji. Jest to również partner pierwszego wyboru dla założycieli, inwestorów i zespołów zarządzających.
„Jest to nasza pierwsza inwestycja z funduszu McWin Restaurant Fund o wartości 525 mln $, którą sfinalizowaliśmy kilka tygodni temu. Jesteśmy niezmiernie dumni z możliwości poszerzania zasięgu marki Burger King w Polsce, wykorzystując przy tym synergię całej platformy McWin. Będziemy kłaść nacisk na poprawę poziomu cyfryzacji i zrównoważonego rozwoju marki w Polsce” - powiedział Henry McGovern, partner i założyciel McWin.
„Nasze przekraczające łącznie 150 lat doświadczenie w zakresie pomyślnego prowadzenia i rozwoju kultowych marek w branży hotelarsko-gastronomicznej w wielu krajach pomoże nam w uwolnieniu trwałej długoterminowej wartości dla klientów, pracowników i naszych społeczności, jak również dla polskiej gospodarki ogółem. Jesteśmy niezmiernie podekscytowani. Jest to początek niezwykle ważnego rozdziału działalności zarówno dla marki Burger King jak i McWin” - dodał Steven K. Winegar, partner i założyciel McWin.
Oprócz pysznego jedzenia, Burger King koncentruje się na zapewnianiu w swoich restauracjach najlepszych w swojej klasie doświadczeń klientów, zarówno w punktach stacjonarnych jak i online. W nowych restauracjach Burger King znajdą się cyfrowe ekrany do zamawiania, mobilne zamówienia, obsługa kelnerska i dostawy, aby goście mogli wygodnie cieszyć się posiłkami BK na sposób, który preferują.
Henry McGovern, Steven K. Winegar i McWin
McWin jest prywatną firmą inwestycyjną założoną przez Henry’ego McGoverna i Stevena K. Winegara współpracującą z wybitnymi założycielami i dyrektorami generalnymi, którzy mają odwagę wprowadzać trwałe zmiany, szczególnie w sektorze gastronomicznym i technologii żywności.
Henry McGovern jest założycielem AmRest Holdings SE, jednej z wiodących europejskich firm branży gastronomicznej, która pod jego kierownictwem rozrosła się do ponad 2300 restauracji w 25 krajach i zatrudnia ponad 55 000 pracowników. Steven K. Winegar był udziałowcem i członkiem starszej kadry zarządzającej Grupo Zena, założycielem Restauravia Grupo Empresarial, Megafood SL i byłym członkiem zarządu firmy Telepizza. Zbudowali lub prowadzili dotąd łącznie ponad 4200 restauracji w Europie, Stanach Zjednoczonych i Chinach oraz mają rozległe doświadczenie w inwestowaniu w technologię żywności, a także w szeroko rozumiane przełomowe technologie. Firma McWin i fundusze, którym doradza inwestują obecnie w Gail’s, Vapiano, CookUnity, Dean & David, producentów alternatywnych źródeł białek, takich jak BlueNalu, Perfect Day, The Every Company (wcześniej Clara Foods), Impossible Foods, UPSIDE Foods (wcześniej Memphis Meats) oraz w czołowe firmy z branży technologii żywności, takie jak Footprint, Oishii i Menu.
Burger King
Założona w 1954 roku marka Burger King® to globalna sieć restauracji fast food serwujących hamburgery, znanych z jakości i wartości, które są jedynym miejscem, gdzie klienci mogą cieszyć się słynną kanapką Whopper® z wołowiną grillowaną na ogniu. System Burger King działa w ponad 18 700 lokalizacjach w ponad 100 krajach. Niemal wszystkie restauracje Burger King® są prowadzone przez niezależnych franczyzobiorców, przy czym wielu z nich prowadzi firmy rodzinne, które są obecne na rynku od dziesięcioleci. Dodatkowe informacje na temat marki Burger King® znajdują się na stronie www.bk.com.
Restaurants Brands International
Restaurants Brands International Inc. to jedna z największych na świecie firm restauracyjnych szybkiej obsługi, która osiąga roczną wartość sprzedaży w ramach całego systemu na poziomie przekraczającym 35 mld $ i prowadzi ponad 29 000 restauracji w ponad 100 krajach. RBI jest właścicielem czterech najbardziej znanych na świecie marek restauracji szybkiej obsługi: TIM HORTONS®, BURGER KING®, POPEYES® i FIREHOUSE SUBS®. Te niezależne marki od dziesięcioleci służą swoim gościom, franczyzobiorcom i społecznościom. W ramach programu Restaurant Brands for Good, RBI pracuje nad poprawą wskaźników zrównoważonego rozwoju w zakresie odżywiania, ochrony środowiska, ludzi i społeczności.
Wypowiedzi prognozujące
Niniejsza informacja prasowa zawiera pewne wybiegające w przyszłość stwierdzenia i informacje, które odzwierciedlają obecne przekonania i oczekiwania kierownictwa dotyczące przyszłych wydarzeń, inicjatyw i wyników działalności, aktualne na dzień publikacji niniejszego komunikatu. Wypowiedzi prognozujące nie stanowią gwarancji przyszłych wyników i wiążą się z szeregiem czynników ryzyka i niepewności. Wypowiedzi prognozujące obejmują między innymi stwierdzenia dotyczące naszych oczekiwań dotyczących zdolności Burger King do otwarcia ponad 200 restauracji w Polsce w nadchodzących latach, jej zdolności do zapewniania trwałych korzyści klientom, pracownikom i społecznościom oraz polskiej gospodarce ogółem, aby uwolnić długoterminową wartość i zapewnić najlepsze w swojej klasie doświadczenia oraz zdolności marki Burger King do ekspansji na Europę Środkową i Wschodnią. Czynniki, które mogą spowodować, że rzeczywiste wyniki będą znacznie odbiegać od oczekiwań RBI są szczegółowo opisane w dokumentach składanych w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Securities and Exchange Commission) oraz w kanadyjskich organach nadzoru rynku papierów wartościowych, np. sprawozdania roczne i kwartalne, oraz raporty bieżące sporządzane na formularzu 8-K, i obejmują następujące czynniki ryzyka: czynniki ryzyka związane z naszą zdolnością do pomyślnej realizacji naszej krajowej i międzynarodowej strategii rozwoju; ryzyko związane z naszą zdolnością do konkurowania lokalnie i na arenie międzynarodowej w wysoce konkurencyjnej branży; globalne warunki ekonomiczne lub inne warunki biznesowe, które wpływają na chęć lub zdolność naszych klientów do zakupu naszych produktów; nasze relacje z franczyzobiorcami i ich sukcesy, oraz ryzyko związane z modelem biznesowym w pełni opartym na franczyzie; skuteczność naszych programów marketingowych i reklamowych oraz wsparcie tych programów przez naszych franczyzobiorców. O ile nie wymagają tego obowiązujące przepisy prawa, firma nie przyjmuje na siebie obowiązku aktualizacji wypowiedzi prognozujących w wyniku pojawienia się nowych informacji, późniejszych wydarzeń lub okoliczności, zmiany oczekiwań lub innego powodu.
Wersja źródłowa dostępna na stronie businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20220901005605/en/
Źródło: Burger King
KONTAKT:
Media
e-mail: media@rbi.com
Źródło informacji: Business Wire
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 02.09.2022, 12:16 |
Źródło informacji | Business Wire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |