Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zdaniem Wojciecha Surmacza na powstanie tego wyjątkowego instynktu umożliwiającego wykrywanie kłamstw pochodzących z Rosji złożyło się kilkaset lat historii i tego typu doświadczeń, z jakimi miały i nadal mają do czynienia kraje naszego regionu. Podobnymi umiejętnościami nie dysponują jednak media Europy Zachodniej.
„My mamy wyjątkowy dar rozumienia tych procesów, dlatego że przez kilkaset lat razem z Ukrainą, Czechami i Słowacją przeżywaliśmy i wciąż przeżywamy ten atak. Naszą rolą jest dzielenie się tą świadomością i wiedzą z dziennikarzami świata Zachodu. Musimy zakładać, że oni naprawdę mogą tego nie wiedzieć” – wyjaśniał prezes Polskiej Agencji Prasowej.
Wojciech Surmacz uważa, że nie można lekceważyć negatywnego wpływu propagandy uprawianej przez Rosję.
„Dowodem na to, jak skuteczna jest rosyjska dezinformacja jest choćby to, że od jakiegoś czasu rozmawiamy o wojnie w Ukrainie tak jakby zaczęła się w lutym 2022 roku. A wojna rozpoczęła się w 2014 roku i trwa nieprzerwanie, nieprzerwanie giną tam ludzie – tłumaczył prezes PAP. – Ta sytuacja jest efektem funkcjonowania rosyjskiego aparatu propagandy, który wpływa na naszą psychikę i percepcję rzeczywistości” - podkreślił.
Według niego trzeba nieustannie dementować nieprawdziwe informacje.
„Ostatnia historia z cukrem pokazuje, jak mogą być skuteczne plotki aktywne stosowane przez rosyjskie służby. Plotka puszczona przez portale społecznościowe spowodowała, że w pewnym momencie w polskich sklepach zabrakło cukru – podał przykład Wojciech Surmacz. – Będziemy poddawani coraz większej presji i tego typu atakom ze względu na kryzys energetyczny wywołany przez Rosję. Powinniśmy mieć świadomość, dlaczego to się dzieje i aktywnie, razem z innymi mediami publicznymi, podawać do wiadomości publicznej, co jest prawdą, a co nie” – zaznaczył.
Wojciech Surmacz uczestniczył w panelu dyskusyjnym „Media publiczne w dobie zagrożeń i ich współpraca w sercu Europy”, który odbył się podczas Forum Ekonomicznego zorganizowanego w dniach 6-8 września w Karpaczu.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.09.2022, 10:45 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
„Played, Worn & Torn Auction” od Julien's powraca do miasta muzyki z legendarną aukcją 20-21 listopada 2024 r.
- 19.11.2024, 15:10
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Saudyjska Komisja Filmowa uroczyście zamyka drugą edycję Konferencji Krytyki Filmowej
- 15.11.2024, 09:08
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Business Wire
-
Image
Te nietypowe znaleziska z lumpeksów zaskoczyły wszystkich
Branża tekstylna stoi w obliczu poważnych wyzwań środowiskowych. Szacuje się, że co roku produkuje się 100 miliardów sztuk odzieży, z czego ogromna część nigdy nie trafia do konsumentów lub jest noszona tylko kilka razy [1]. W ten sposób 92 miliony ton ubrań trafia każdego roku na wysypiska, tworząc toksyczne hałdy na pustyniach czy terenach wiejskich, przyczyniając się do rozwoju zjawiska zwanego „fast fashion”. To ilość, która mogłaby wypełnić… 1,5 miliona ciężarówek.- 14.11.2024, 08:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Semcore Sp. z o.o.