Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Dopasowanie częstotliwości i kanałów komunikatów marketingowych oraz personalizacja oferowanych produktów - oto klucz do serc internetowych konsumentów w Polsce. Jak pozyskiwać wartościowe dane o klientach w dzisiejszym krajobrazie cyfrowym naznaczonym zapowiedzią wyłączenia opcji śledzenia aktywności internautów przez Google? Najlepiej poprzez włączenie w swoje strategie danych własnych, czyli first-party data. To główne wnioski płynące z badania zrealizowanego przez Agencję PBS, największą niezależną polską firmą badawczą, w oparciu o kwestionariusz opracowany wspólnie z działem marketingu DELVE Partners.
Kluczowe liczby raportu:
- 86% konsumentów w Polsce dostrzega, kiedy banery i filmy reklamowe, newslettery lub inne formy komunikacji marketingowej marek są dopasowane do ich potrzeb.
- 60% konsumentów deklaruje, że chętniej reaguje na komunikację marketingową w sieci prezentującą produkty dopasowane do ich potrzeb i zainteresowań. 44% badanych twierdzi, że częściej kupuje produkty rekomendowane przez spersonalizowane przekazy.
- Tyle samo konsumentów (43%) docenia banery reklamowe prezentujące nowy, nieznany produkt, co towar już wcześniej oglądany.
- 57% konsumentów deklaruje, że zbyt duża liczba wyświetlanych im komunikatów marketingowych to czynnik, który najbardziej zniechęca ich do danej marki i zakupu jej produktów.
- Za próg tolerancji polskich internautów na komunikaty marketingowe jednej marki należy uznać nie więcej niż 4 kontakty w tygodniu.
- Jedynie 6% konsumentów deklaruje, że działania marketingowe mogą sprawić, że przestaje on kupować produkty danej marki.
“Umiejętne dopasowanie kanału, treści oraz częstotliwości komunikacji marketingowej to aspekty, które budują sympatię do marek. Słowo >>umiejętne<< ma w tym przypadku kluczowe znaczenie, ponieważ próby indywidualizowania przekazów mogą spotykać się z różnym odbiorem konsumentów, a z naszego doświadczenia wynika, że same marki często nie mają precyzyjnie sformułowanych strategii segmentacji klientów i personalizacji komunikacji marketingowej” - podkreśla Anna Sierakowska, Global Marketing Director w DELVE Partners.
“Dane uzyskane w badaniu Digital Friendly Brand Index pozwoliły nam sformułować szereg wniosków i obserwacji, a także wiele cennych wskazówek dla szefów marketingu w Polsce w kontekście m.in. strategii pozyskiwania i aktywacji danych w marketingu, dywersyfikacji i optymalizacji budżetów marketingowych czy budowania strategii skutecznej personalizacji. Praktyków branży powinien zainteresować także pierwszy w swoim rodzaju ranking marek Digital Friendly w naszym kraju, który wzbogaciliśmy komentarzami liderów marketingu najbardziej przyjaznych marek digitalowych w Polsce” - dodaje Greg Sobiech, CEO & Founder DELVE Partners.
Metodologia badania
Badanie Digital Friendly Brand Index: “Które marki podbijają serca cyfrowych konsumentów i dlaczego?” zostało przeprowadzone w lutym 2022 roku na próbie 2000 ankietowanych podzielonych na dwie grupy po 1000 osób, z zachowaniem kwot pozwalających na odwzorowanie reprezentatywności wyników dla populacji internautów w Polsce.
Każdy spośród 2000 respondentów biorących udział w badaniu został poproszony o uszeregowanie marek, które kojarzy z pozytywnej komunikacji marketingowej w sieci, zaczynając od tych, które odbiera w sposób najbardziej pozytywny. W badaniu testowano niezależnie odbiór największych marek w dziesięciu odrębnych kategoriach: supermarkety, dyskonty i sklepy convenience, drogerie, sklepy z meblami i wyposażeniem wnętrz, banki, firmy ubezpieczeniowe, restauracje i kawiarnie, sklepy z odzieżą i obuwiem, operatorzy komórkowi/dostawcy usług telekomunikacyjnych i internetowych, sklepy z AGD, RTV i elektroniką oraz markety budowlane.
O firmie DELVE Partners
DELVE Partners to globalna firma konsultingowa z branży digital marketingu, która na co dzień pomaga firmom konsumenckim w transformacji działań marketingowych w oparciu o dane i technologie.
DELVE Partners cieszy się zaufaniem marek na całym świecie. Na liście klientów firmy znajdują się tak uznane marki jak UNICEF, AT&T, Avaya, Virgin Voyages, Gerber Life Insurance, a w Polsce Hebe, Orange, UPC. Firma była wielokrotnie wyróżniana na forum międzynarodowym, zdobywająca takie nagrody jak tytuł najlepszego wdrożeniowca Cloud for Marketing - Partner of the Year - Google Cloud czy za najlepszą strategię aktywacji danych własnych w marketingu „Best First-Party Data Strategy 2021” przez amerykański AdExchanger.
Więcej informacji o firmie: https://delvedeeper.com/
O Agencji Badawczej PBS
PBS to największa agencja badawcza z polskim kapitałem, świadcząca kompleksowe usługi badawcze i konsultingowe w zakresie badań rynkowych i społecznych.
Więcej informacji o firmie: https://pbs.pl/
Źródło informacji: DELVE Partners
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 28.09.2022, 09:00 |
Źródło informacji | DELVE Partners |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Rozbudowany Terminal Gazu Płynnego w Szczecinie poprawi bezpieczeństwo energetyczne Polski PAP
Spółka ORLEN Paliwa zakończyła - wartą 150 mln zł - rozbudowę Terminalu Gazu Płynnego w Szczecinie. Obiekt zwiększył dwukrotnie pojemność magazynową oraz możliwości przeładunkowe o blisko 65 procent, do 400 tysięcy ton LPG rocznie. „Zadbaliśmy o dużo większe bezpieczeństwo dostępności gazu LPG w Polsce. To kolejny element realizacji strategicznego planu wzmacniania bezpieczeństwa dostaw nośników energii” - powiedział Marek Balawejder, członek zarządu ds. sprzedaży detalicznej w ORLEN.- 13.06.2025, 15:14
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Iberdrola na PSEW 2025: należy usprawnić proces przyłączania projektów wiatrowych do sieci energetycznej PAP
„Kluczowa z naszej perspektywy jest inicjatywa rządowa, która ma na celu usprawnienie procesu przyłączania projektów wiatrowych do sieci energetycznej oraz przyspieszenie procedur biurokratycznych” - mówiła Joanna Bolesta, Senior Regulatory Affairs Manager w Iberdrola Renewables Polska podczas konferencji Polskiego Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej, PSEW 2025, która odbyła się w Świnoujściu.- 13.06.2025, 14:48
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Nawet 90 mld zł w ciągu 10 lat na badania i rozwój: czy polski przemysł i gospodarka są gotowe na innowacyjny skok? PAP
Po inwazji Rosji na Ukrainę polskie nakłady na obronność wzrosły ponad dwukrotnie, a utrzymanie tego tempa oznacza, że w ciągu dekady przeznaczymy na obronność ok. 1,8 bln zł. Jeżeli choć 5 proc. z tej sumy (ok. 90 mld zł) zostanie zainwestowanych w badania i rozwój, to będzie to stanowić ogromny impuls rozwojowy dla całej gospodarki - przekonywali uczestnicy debaty zorganizowanej przez Sieć Badawczą Łukasiewicz.- 13.06.2025, 12:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ