Newsletter

LIVECHAT SOFTWARE SA (15/2022) Wstępne szacunkowe przychody za II kw. 2022/23 roku finansowego

03.10.2022, 19:00aktualizacja: 03.10.2022, 19:02

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 15/2022

Zarząd LiveChat Software S.A. ("Spółka") informuje, że szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej LiveChat Software ("Grupa") za okres trzech miesięcy zakończonych we wrześniu 2022 roku (II kwartał roku finansowego 2022/23) wyniosły 15,47 mln USD i były o 7,9% wyższe od osiągniętych w okresie lipiec - wrzesień 2021 r.

W analogicznym okresie poprzedniego roku (lipiec - wrzesień 2021) szacunkowe skonsolidowane przychody wyniosły 14,34 mln USD.

W okresie kwiecień - czerwiec 2022 r. (I kwartał roku finansowego 2022/23) szacunkowe skonsolidowane przychody wyniosły 15,21 mln USD.

Wzrost przychodów w porównaniu do stanu sprzed roku wynika zarówno ze zwiększenia liczby klientów wszystkich rozwiązań Grupy, jak i wyższego ARPU (średni przychód na klienta).

Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR - Monthly Recurring Revenue) Grupy ze wszystkich produktów, na koniec września 2022 r. wyniosła 4,91 mln USD co oznacza wzrost o 1,9% w stosunku do stanu na koniec czerwca 2022 i o 11,8 % rok do roku.

Spadek rocznej dynamiki wzrostu przychodów, w stosunku do zanotowanej w poprzednim kwartale, wynika z wysokiej bazy sprzed roku, kiedy zanotowano wyjątkowo wysokie płatności roczne zaksięgowane w całości w kwartale. Na potrzeby obliczania MRR płatności roczne rozbija się na poszczególne miesiące i (w opinii Zarządu) MRR jest to najlepszym miernikiem rozwoju biznesowego Spółki.

Najważniejsze trendy, które wpłynęły na osiągnięty wynik to:

- Zmiana wskaźnika ARPU (średni, miesięczny przychód na abonenta) głównych produktów Grupy. Na koniec września 2022 r. ARPU produktu LiveChat wyniosło 121,2 USD wobec 120,5 USD na koniec czerwca 2022 r. i 121 USD przed rokiem. ARPU produktu ChatBot wyniosło odpowiednio 110,4 USD na koniec września 2022 wobec 102,5 USD na koniec poprzedniego kwartału i 97,1 USD przed rokiem.

- Wzrost liczby klientów produktów Grupy. Na koniec II kwartału 2022/23 liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 37.114 a ChatBot 2.637.

Przychody wygenerowane przez ChatBot wzrosły o 10,6% w stosunku do poprzedniego kwartału i o 31% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku.

Spółka zaznacza, że jej oferta jest skierowana do klientów biznesowych za pośrednictwem serwisów internetowych, w tym www.livechat.com, www.chatbot.com, www.helpdesk.com, www.knowledgebase.com

Zarząd Spółki podkreśla, że przedstawione dane mają charakter szacunkowy i wstępny. Mogą więc ostatecznie różnić się od zaprezentowanych w raporcie okresowym.

W związku z tym, że Spółka generuje zdecydowaną większość przychodów w dolarze amerykańskim (USD), znaczący wpływ na ostateczne wyniki przedstawione w raportach okresowych ma kurs USD/PLN.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 03.10.2022, 19:00
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ