Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Sprzedaż samochodu planuje co czwarty Polak. Tak duże zainteresowanie wynika w głównej mierze z chęci zmiany posiadanego pojazdu. 41% planuje wymienić samochód na inny używany, a 28% myśli o zakupie nowego.
Cena, czas i proste rozwiązania
Sprzedając samochód, Polacy zwracają uwagę na to, aby uzyskać za niego korzystną cenę, ale działania związane z wycenianiem pojazdu stanowią dla nich wyzwanie. Z badania Bravoauto, nowej marki salonów sprzedaży i odkupu samochodów używanych, wynika, że największe obawy Polaków dotyczą wahań cen samochodów na rynku i negocjowania ceny sprzedaży – wskazało na to 29% ankietowanych.
„Co trzeci Polak przyznaje, że największą trudność w przygotowaniu samochodu do sprzedaży sprawia nieznajomość cen. Sytuacja na rynku sprzedaży samochodów jest zmienna i nie każdy ma możliwość dokładnego jej monitorowania i analizowania. Tutaj pomocne stają się podmioty takie jak Bravoauto, które zdejmują z klienta obowiązek wyceny pojazdu, opierając się na aktualnych raportach, trendach i analizach rynkowych. Daje to gwarancję rzetelnej i korzystnej wyceny, której w procesie sprzedaży pojazdu używanego poszukuje aż 41% badanych” – mówi Łukasz Mieloch, dyrektor ds. sprzedaży samochodów używanych, Inchcape Polska.
Dla Polaków ważny jest także sam przebieg procesu sprzedaży: 29% badanych obawia się braku zainteresowania autem, a 24% przedłużającej się transakcji. Co czwarty nie ma czasu na umawianie się z zainteresowanymi kupnem i przygotowaniem wszystkich dokumentów.
„Czas i wygoda to czynniki, na które stawiają Polacy. Dlatego wśród rozwiązań ułatwiających sprzedaż samochodu dużym zainteresowaniem cieszą się gwarancja szybkiego czasu sprzedaży, na którą wskazało 27% ankietowanych i uproszczone formalności (25%)” – komentuje Łukasz Mieloch.
W przygotowaniu samochodu do sprzedaży trudności sprawia również określenie stanu technicznego (32%). Co piąty badany obawia się takich pytań ze strony kupujących. Rozwiązaniem jest uzyskanie certyfikatu potwierdzającego stan techniczny pojazdu w autoryzowanych stacjach obsługi.
Wygoda, bezpieczeństwo i możliwość uniknięcia czasochłonnych czynności związanych z przygotowaniem pojazdu sprawia, że aż 21% Polaków, którzy mają już doświadczenie w sprzedaży samochodu, zdecyduje się na powierzenie sprzedaży samochodu specjaliście – wynika z badania Bravoauto.
Wymiana samochodu
Co czwarty Polak mający doświadczenie w sprzedaży samochodu, planując zmianę pojazdu, będzie szukał rozwiązań umożliwiających wygodną sprzedaż i kupno samochodu w tym samym miejscu i czasie.
Nowy model sprzedaży, odpowiadający na potrzeby konsumentów, w połowie tego roku uruchomiła firma Inchcape – autoryzowany dealer samochodów premium. Pod marką Bravoauto oferuje szerokie portfolio samochodów używanych oraz korzystny odkup. Dostępne są pojazdy z historią do 5-7 lat, każdy z nich posiada certyfikat potwierdzający stan techniczny. Klienci otrzymują również 24-miesięczną gwarancję na pojazdy, a także nowość na rynku, możliwość zwrotu samochodu w ciągu 14 dni.
Salony Bravoauto działają już w Poznaniu oraz Warszawie, a z początkiem października otwarty został pierwszy, samodzielny obiekt we Wrocławiu przy al. Karkonoskiej 45.
Badanie przeprowadzone na zlecenie Bravoauto przez SW Research (30.08-1.09) wśród 1012 osób posiadających samochód osobowy.
Źródło informacji: Inchcape Polska
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 19.10.2022, 12:00 |
Źródło informacji | Inchcape Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Małopolska stawia na innowacje i chce przyciągnąć inwestorów PAP
Międzynarodowe partnerskie kontakty wspomagają instytucje i przedsiębiorców z województwa małopolskiego. „Jesteśmy w stanie tworzyć innowacje i przyciągać kapitał. Trzeba tylko zwiększyć promocję naszego regionu” – stwierdził Rafał Kosowski, dyr. Departamentu Nadzoru Właścicielskiego i Gospodarki Urzędu Marszałkowskiego Woj. Małopolskiego, uczestnik debaty „Międzynarodowe partnerstwa Małopolski: mosty do innowacji i rozwoju” na Forum Krynica 2024.- 19.09.2024, 13:57
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Duża okazja do świętowania nadchodzi wielkimi krokami? Zamów prezent, który znajdzie się u Ciebie już kolejnego dnia
- 19.09.2024, 09:56
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Analog Media
-
Andersen Global wzmacnia więzi z Azją, zwiększając grono firm członkowskich
- 19.09.2024, 09:12
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire