Newsletter

Już 10 tysięcy osób podpisało się pod listem otwartym za jawnymi wynagrodzeniami w ofertach pracy. No Fluff Jobs kampanią „Szanuj siebie” walczy o poprawę standardów rekrutacyjnych

17.10.2022, 13:13aktualizacja: 17.10.2022, 13:19

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

No fluff jobs
No fluff jobs
Z badania No Fluff Jobs przeprowadzonego przed kampanią wynika, że 93 proc. Polek i Polaków uznaje podawanie zarobków za ważny lub bardzo ważny element ogłoszeń o pracę. Firma ruszyła z kampanią społeczną, w której zwraca uwagę na nieprzejrzyste procesy rekrutacyjne. Akcja stała się viralem, a debata na temat widełek rozpoczęła się w praktycznie każdej grupie zawodowej.

List otwarty do Komisji Europejskiej

Celem całej akcji jest wywarcie wpływu na Komisję Europejską, która może przyspieszyć wprowadzenie obowiązku publikacji jawnych wynagrodzeń w ogłoszeniach o pracę. Więcej informacji o kampanii można przeczytać na stronie szanujsiebie.com, a list skierowany do Komisji Europejskiej można podpisać na tej stronie.

„W ciągu miesiąca zebraliśmy ponad 10000 podpisów z Polski i Węgier pod listem kierowanym do Ursuli von der Leyen. Już po pierwszym tygodniu po revealu (pierwsza część kampanii była 2-tygodniowym, anonimowym teaserem z hasłem „Szanuj siebie”) wpisy związane z akcją miały ponad 1 mln wyświetleń na samym LinkedInie” – analizuje Lech Wikaryjczyk, Head of Marketing w No Fluff Jobs. 

„Szanuj siebie”

Kampania rozpoczęła się od dwóch tygodni teaserowych, z samym hasłem „Szanuj siebie”. Nie zabrakło także nośników niestandardowych. Na chodnikach pojawiło się m.in. milk graffiti – to technika polegająca na umieszczeniu komunikatu przy pomocy barwnika ze specjalnie przygotowanej organicznej, biodegradowalnej i bezpiecznej dla środowiska mieszanki na bazie mleka w proszku i wody oraz naturalnych pigmentów.

„Wiele osób myślało, że to kolejna kontrowersyjna akcja Fundacji Kornice. Po „revealu” mnóstwo ludzi pisało do nas bezpośrednio i w komentarzach, że zostali bardzo miło zaskoczeni przez wydźwięk akcji, że w końcu można nie bać się typograficznych nośników w przestrzeni miejskiej” – tłumaczy Lech Wikaryjczyk.

Inicjatywy w Warszawie, Trójmieście, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu oraz na Węgrzech i Czechach

„W ramach kampanii, w przestrzeni publicznej można znaleźć hasła, które zwracają się bezpośrednio do kandydatów/ek np. „Nie aplikuj na oferty bez podanego wynagrodzenia”, czy „Twój wiek nie może decydować o zatrudnieniu”. Zaangażowanie osób szukających pracy w inicjatywe to ważny krok w kierunku transparentnej rekrutacji. Wszyscy musimy poczuć, że zmiana zaczyna się od nas” – komentuje Marek Jarząbek, Content Lead w No Fluff Jobs.

Z kolei w Warszawie na ulicy Parkingowej namalowano fluorescencyjny mural z głównym hasłem kampanii. W Gdyni, Warszawie, Poznaniu oraz w Gdańsku zorganizowano happeningi. Wielbicieli nocnych spacerów w miastach (np. we Wrocławiu czy w stolicy) zaskoczyły także projekcje laserowe z napisami „Szanuj siebie” wyświetlanymi na koronach drzew i budynkach. Kampania ma charakter międzynarodowy (toczy się m.in. na Węgrzech i w Czechach), co znalazło również odzwierciedlenia w hasłach, które pojawiają się na ulicach miast nad Wisłą.

Tylko 20 proc. szukających pracy otrzymuje feedback po rozmowie rekrutacyjnej

Mimo że otrzymywanie informacji zwrotnych od pracodawcy w procesie rekrutacji jest ważne dla większości kandydatów/ek (77 proc.), tylko niecałe 20 proc. osób otrzymywało feedback często lub zawsze. Podczas rozmów rekrutacyjnych kandydaci/tki są pytani/e o stan cywilny (31 proc.) i posiadanie dzieci (27 proc.), a kobiety także o planowanie rodziny (27 proc.). Pytanie o te kwestie jest postrzegane jako niestosowne, szczególnie dla kobiet.

No Fluff Jobs – portal z ogłoszeniami dla branży IT dostępny w 5 krajach i 7 językach, który jako pierwszy i jedyny wymagał publikacji widełek wynagrodzeń w każdej ofercie pracy. Po intensywnym rozwoju od 2014 roku firma No Fluff Jobs otworzyła we wrześniu 2019 roku oddział w Budapeszcie, niedługo później, w 2020 roku, wypuściła czeską, a w 2021 ukraińską i słowacką wersję strony. W 2021 roku na portalu opublikowano 90944 oferty pracy, odwiedziło go 2900000 unikalnych użytkowników, którzy wygenerowali ponad 30000000 odsłon.

Więcej o No Fluff Jobs:
https://nofluffjobs.com/ 
https://www.linkedin.com/company/no-fluff-jobs/ 
https://www.facebook.com/nofluffjobs/ 
https://www.instagram.com/_nofluffjobs/ 
https://twitter.com/nofluffjobs 

Źródło informacji: No fluff jobs

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 17.10.2022, 13:13
Źródło informacji No fluff jobs
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ