Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 45/2022 z dnia 20 grudnia 2022 r., Zarząd BEST S.A. z siedzibą w Gdyni (Spółka) informuje, że łączne koszty emisji obligacji serii Z1 (Obligacje) wyniosły 377,8 tys. złotych, w tym:
1. koszty przygotowania i przeprowadzenia oferty - 327,8 tys. złotych,
2. koszty promocji oferty - 50,0 tys. złotych.
Powyższe koszty zostaną uwzględnione przy obliczaniu wartości zobowiązania wynikającego z Obligacji i będą odnoszone w ciężar kosztów finansowych w okresie spłaty Obligacji zgodnie z metodą zamortyzowanego kosztu z zastosowaniem efektywnej stopy procentowej.
Z uwagi na fakt, że koszty sporządzenia prospektu emisyjnego, z uwzględnieniem kosztów doradztwa, dotyczą wszystkich obligacji, które Spółka wyemituje w ramach programu emisji obligacji do 250 mln złotych, Spółka przekaże informacje o ich łącznej wysokości oddzielnym raportem bieżącym, który zostanie przekazany do publicznej wiadomości po zakończeniu ostatniej emisji obligacji przeprowadzonej w ramach prospektu emisyjnego. Koszty te obciążają wynik finansowy Spółki w momencie ich ponoszenia.
Spółka nie ponosiła kosztów wynagrodzenia subemitentów, ponieważ nie zawierała umów subemisji w związku z ofertą Obligacji. Średni koszt przeprowadzenia subskrypcji przypadający na jedną Obligację wyniósł 2,79 złotych. Obligacje zostały opłacone środkami pieniężnymi.
Emisja Obligacji nastąpiła w ramach zatwierdzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego w dniu 4 listopada 2022 r. prospektu podstawowego sporządzonego przez Spółkę w związku z publicznym programem emisji obligacji o wartości nominalnej do 250 mln złotych oraz w oparciu o ostateczne warunki emisji Obligacji opublikowane w dniu 1 grudnia 2022 r.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 22.12.2022, 16:00 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |