Newsletter

ANSWEAR.COM SA (1/2023) Wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Answear.com SA za IV kwartał 2022 r. oraz 12 m-cy 2022 r.

05.01.2023, 09:17aktualizacja: 05.01.2023, 09:18

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 1/2023

Zarząd Answear.com SA ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Spółki za IV kwartał 2022 r. oraz 12 miesięcy 2022 r. wraz z wartościami porównawczymi za IV kwartał 2021 r. oraz 12 miesięcy 2021 r.

Wstępne dane dotyczące sprzedaży za IV kwartał 2022 r. oraz 12 miesięcy 2022 r.:

- W czwartym kwartale 2022 r. sprzedaż online (1) wzrosła o 33% w porównaniu do analogicznego okresu 2021 r., osiągając wartość 375 mln zł (IV kwartał 2021 r.: 282 mln zł). Sprzedaż online za 12 miesięcy 2022 r. wyniosła 982 mln zł i wzrosła o 36% w porównaniu do 12 miesięcy 2021 r., w których zanotowano sprzedaż online w wysokości 721 mln zł;

- Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF (2) w czwartym kwartale 2022 r. wyniosły 359 mln zł osiągając dynamikę 4Q2022 / 4Q2021 na poziomie 39% (IV kwartał 2021 r.: 259 mln zł). Przychody ze sprzedaży za 12 miesięcy 2022 r. wyniosły 969 mln zł i wzrosły o 42% w porównaniu do 12 miesięcy 2021 r., w którym przychody ze sprzedaży wyniosły 683 mln zł.

Komentarz Zarządu Spółki do danych liczbowych:

Czwarty kwartał br. to okres rekordowej sprzedaży Spółki z osiągniętą dynamiką r/r na kwartalnej sprzedaży online w wysokości 33%, co w połączeniu ze bardzo dobrymi wynikami 3Q2022 zaowocowało wzrostami drugiego półrocza 2022 na poziomie 40%, czyli powyżej dynamiki osiągniętej w pierwszym półroczu wynoszącej 31%, i to pomimo bardzo wysokiej bazy w roku poprzednim, zwłaszcza w IV kwartale. Answear.com jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się platform e-commerce w Europie w branży fashion, skutecznie realizując założenia strategiczne i kontynuując realizację dynamicznych wzrostów, pomimo trudniejszych warunków makroekonomicznych obserwowanych w 2022 r.

Osiągnięcie tak dobrych wyników sprzedażowych w czwartym kwartale, jak i w całym 2022 roku, to efekt konsekwentnej realizacji strategii firmy, oraz wysokiej skuteczności w jej egzekucji, przejawiającej się między innymi w:

- optymalnym zatowarowaniu kolekcji jesień-zima 2022 i efektywnym zarządzania zapasami magazynowymi, trafnie odpowiadającym na potrzeby konsumenta na poszczególnych rynkach regionu;

- rozwoju oferty w nowych kategoriach, premium, sport/outdoor, oraz home _ lifestyle, cieszącej się dużym zainteresowaniem zwłaszcza w okresie przedświątecznym wśród klientów poszukujących inspirujących prezentów;

- bardzo dobrych rezultatów ekspansji geograficznej przeprowadzonej pod koniec 2021 oraz w 1H 2022 - nowe rynki obecnie generują sprzedaż powyżej założonych planów;

- efektywnych działań marketingowych, w tym kampanii reklamowych prowadzonych w TV, które wspierały proces budowania świadomości marki oraz skutecznie wspomagały sprzedaż w najważniejszym okresie dla biznesów on-line, czyli Black Friday / Black Week oraz okresie świątecznym;

- pomimo trudnej sytuacji geopolitycznej - skutecznych działań sprzedażowych na rynku ukraińskim;

- usprawnień technologicznych i operacyjnych pozwalających na utrzymanie najkrótszych możliwych czasów dostawy, mimo zwiększonych wolumenów zamówień, skutkujących wysokim stopniem satysfakcji klientów.

Objaśnienia:

(1) Sprzedaż online obejmuje zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie, z uwzględnieniem zafiskalizowanych, czyli dokonanych przez klientów i przyjętych na magazyn zwrotów w tym okresie, jak również sprzedaż prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży netto do klienta) oraz opłaty klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy;

(2) Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i przychody ze sprzedaży usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu www.wearmedicine.com oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody ze sprzedaży uwzględniają również wartość rezerw na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz wartość rezerwy na program lojalnościowy dla klientów.

Zastrzeżenie: Spółka informuje, że przedstawione dane sprzedażowe są wstępne, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu i mogą różnić się od ostatecznych danych za IV kwartał 2022 r. i 12 m-cy 2022 r., które będą znane po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.01.2023, 09:17
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ