Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Nowy Rok, nowa/nowy ja” - chyba każdy słyszał kiedyś to powiedzenie. Rozpoczęcie kolejnego roku kalendarzowego lubimy utożsamiać ze zmianami w życiu. Jak wynika z danych z badań Insight Lab dla Pyszne.pl zdecydowana większość Polaków, bo aż 77%, zamierza w 2023 roku spróbować zmodyfikować swoje przyzwyczajenia. Najbardziej zdeterminowani na zmiany są najmłodsi respondenci – w grupie 18-24 lata podjęcie wyzwań w nowym roku deklaruje aż 81% badanych.
Co Polacy chcą zmienić w swoim życiu?
Przede wszystkim chcą być bardziej aktywni fizycznie (61% badanych), zdrowiej się odżywiać ograniczając mięso (43%), więcej oszczędzać (41%), systematycznie się badać (33%), a także rzucić palenie czy lepiej się wysypiać (33%).
Okazuje się, że noworoczne deklaracje podejmujemy najczęściej w noc sylwestrową (29%) lub dwa tygodnie, a nawet miesiąc wcześniej (28 i 26%). W pierwszych dniach stycznia o wyzwaniach i zmianach na lepsze myśli już tylko 15% Polaków.
Do przeformatowania złych nawyków i wytrwania w noworocznych postanowieniach, motywują nas przede wszystkim lepsze samopoczucie (59%) oraz poczucie bycia zdrowym (38%).
Ci, którzy w nowym roku planują lepiej i zdrowiej jeść, najczęściej zamierzają ograniczyć w swoich dietach mięso (42%), a 7% respondentów chce z niego całkowicie zrezygnować.
Nowy Rok, nowy bardziej wege Ty
Nie bez przyczyny od kilku lat na świecie coraz popularniejsza staje się styczniowa akcja Veganuary, której nazwa powstała z połączenia słów vegan i January. Promuje ona przechodzenie na dietę roślinną, właśnie w ramach noworocznego postanowienia.
Do akcji, już trzeci rok z rzędu, przyłączyło się Pyszne.pl – największa platforma do zamawiania jedzenia online w Polsce, która w szerokiej kampanii chce wesprzeć i zmotywować tych, którzy postanowili ograniczyć lub całkiem wyeliminować mięso ze swojego menu.
„Chcemy wspierać i promować inicjatywy, które mają pozytywny wpływ na naszą planetę i nas samych, dlatego już po raz trzeci dołączamy do akcji Veganuary. Naszą rolę widzimy przede wszystkim w zapewnianiu naszym klientom szerokiego wyboru i budowaniu świadomości zalet diety roślinnej - współpracujemy z 13 tysiącami restauracji w całej Polsce - nasi klienci mogą liczyć na specjalne rabaty na dania bezmięsne oraz merytoryczne komentarze, które mogą pomóc wytrwać w styczniowym wyzwaniu” - mówi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl.
Zmiana nawyków żywieniowych niekiedy może okazać się wyzwaniem. Jak pokazują badania Insight Lab, pierwsze trudności związane z przejściem na dietę roślinną, pojawiają się najczęściej po dwóch pierwszych tygodniach. Najwięcej osób, bo aż 41%. najzwyczajniej w świeci tęskni wtedy za smakiem kotleta, a niewiele mniej, przyznaje: to trudniejsze, niż myślałem (36%) oraz obawia się, że nie da rady (35%).
Dlatego Pyszne.pl postanowiło pomóc przejść swoim użytkownikom jak najłagodniej przez tę wegańską podróż, rozwiać wszelkie wątpliwości i mity, które narosły wokół diet roślinnych, a przede wszystkim pokazać drogowskazy w najtrudniejszych momentach tej drogi.
Aby ułatwić podjęcie „bezmięsnej” próby wszystkim chętnym, na potrzeby tegorocznej kampanii Pyszne.pl przygotowało serię publikacji o tym, jak żyć bez mięsa czy produktów odzwierzęcych, jakie przyniesie to profity i jak się do tego przygotować, a także stworzyło postać niekonwencjonalnego Wege Trenera, w którą wcielił się Rafał Rutkowski. Popularny komik i stand-uper w humorystyczny sposób będzie przez cały miesiąc motywował do wzięcia udziału w bezmięsnym challenge’u i pokazywał jak wytrwać w chwilach kryzysu. Filmy publikowane będą przez cały styczeń na Instagramie oraz TikToku aktora oraz na stronie www.wegetrener.pl.
Źródło informacji: Pyszne.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 10.01.2023, 08:30 |
Źródło informacji | Pyszne.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
III Forum Bezpiecznej Żywności w Warszawie. Green REV Institute i Koalicja Future Food 4 Climate zapraszają
26 listopada 2024 w godzinach 10:30-15:30, w Bibliotece Publicznej m.st. Warszawy, już po raz trzeci odbędzie się Forum Bezpiecznej Żywności - wydarzenie organizowane przez Green REV Institute oraz koalicję Future Food 4 Climate. Wydarzenie jest wspierane przez Ambasadę Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej oraz European Climate Foundation. III Forum Bezpiecznej Żywności zostało objęte patronatem honorowym Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy.- 21.11.2024, 12:54
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Green REV Institute
-
Image
Za nami wielki finał turnieju piłkarskiego „Z Orlika na Stadion”
19 listopada na PGE narodowym w Warszawie odbył się wielki finał ogólnopolskiego turnieju „Z Orlika na Stadion”. Młode zawodniczki oraz młodzi zawodnicy z najlepszych drużyn z całej Polski, w trzech kategoriach wiekowych do lat 13, 14 i 15, pokazali swój talent, determinację i ducha fair play. Drużyny JS Smart.pl Krosno, Dream Team Wrocław, Katowiczanki, Osiemnastka Olsztyn, SMS Stal Rzeszów, ZSP Książenice - to wielcy zwycięzcy rozgrywek w swoich kategoriach wiekowych.- 20.11.2024, 15:17
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PZU
-
Image
Rekord Polski w konsumpcji różnych odmian jabłek
W ramach profilaktyki cukrzycy i promocji akcji „Jedno jabłko dziennie” 138 osób stworzyło „największą sztafetę jedzenia jabłek”. Degustowano 10 różnych odmian. Rekord ustanowiono 13 listopada 2024 r. w Centrum Dydaktycznym Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Partnerami wydarzenia byli Wydział Nauk o Zdrowiu WUM i polscy sadownicy. Patronat nad wydarzeniem objął Dziekan Wydziału Nauk o Zdrowiu WUM - prof. Mariusz Gujski.- 15.11.2024, 09:18
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych