Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Nowy Rok, nowa/nowy ja” - chyba każdy słyszał kiedyś to powiedzenie. Rozpoczęcie kolejnego roku kalendarzowego lubimy utożsamiać ze zmianami w życiu. Jak wynika z danych z badań Insight Lab dla Pyszne.pl zdecydowana większość Polaków, bo aż 77%, zamierza w 2023 roku spróbować zmodyfikować swoje przyzwyczajenia. Najbardziej zdeterminowani na zmiany są najmłodsi respondenci – w grupie 18-24 lata podjęcie wyzwań w nowym roku deklaruje aż 81% badanych.
Co Polacy chcą zmienić w swoim życiu?
Przede wszystkim chcą być bardziej aktywni fizycznie (61% badanych), zdrowiej się odżywiać ograniczając mięso (43%), więcej oszczędzać (41%), systematycznie się badać (33%), a także rzucić palenie czy lepiej się wysypiać (33%).
Okazuje się, że noworoczne deklaracje podejmujemy najczęściej w noc sylwestrową (29%) lub dwa tygodnie, a nawet miesiąc wcześniej (28 i 26%). W pierwszych dniach stycznia o wyzwaniach i zmianach na lepsze myśli już tylko 15% Polaków.
Do przeformatowania złych nawyków i wytrwania w noworocznych postanowieniach, motywują nas przede wszystkim lepsze samopoczucie (59%) oraz poczucie bycia zdrowym (38%).
Ci, którzy w nowym roku planują lepiej i zdrowiej jeść, najczęściej zamierzają ograniczyć w swoich dietach mięso (42%), a 7% respondentów chce z niego całkowicie zrezygnować.
Nowy Rok, nowy bardziej wege Ty
Nie bez przyczyny od kilku lat na świecie coraz popularniejsza staje się styczniowa akcja Veganuary, której nazwa powstała z połączenia słów vegan i January. Promuje ona przechodzenie na dietę roślinną, właśnie w ramach noworocznego postanowienia.
Do akcji, już trzeci rok z rzędu, przyłączyło się Pyszne.pl – największa platforma do zamawiania jedzenia online w Polsce, która w szerokiej kampanii chce wesprzeć i zmotywować tych, którzy postanowili ograniczyć lub całkiem wyeliminować mięso ze swojego menu.
„Chcemy wspierać i promować inicjatywy, które mają pozytywny wpływ na naszą planetę i nas samych, dlatego już po raz trzeci dołączamy do akcji Veganuary. Naszą rolę widzimy przede wszystkim w zapewnianiu naszym klientom szerokiego wyboru i budowaniu świadomości zalet diety roślinnej - współpracujemy z 13 tysiącami restauracji w całej Polsce - nasi klienci mogą liczyć na specjalne rabaty na dania bezmięsne oraz merytoryczne komentarze, które mogą pomóc wytrwać w styczniowym wyzwaniu” - mówi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl.
Zmiana nawyków żywieniowych niekiedy może okazać się wyzwaniem. Jak pokazują badania Insight Lab, pierwsze trudności związane z przejściem na dietę roślinną, pojawiają się najczęściej po dwóch pierwszych tygodniach. Najwięcej osób, bo aż 41%. najzwyczajniej w świeci tęskni wtedy za smakiem kotleta, a niewiele mniej, przyznaje: to trudniejsze, niż myślałem (36%) oraz obawia się, że nie da rady (35%).
Dlatego Pyszne.pl postanowiło pomóc przejść swoim użytkownikom jak najłagodniej przez tę wegańską podróż, rozwiać wszelkie wątpliwości i mity, które narosły wokół diet roślinnych, a przede wszystkim pokazać drogowskazy w najtrudniejszych momentach tej drogi.
Aby ułatwić podjęcie „bezmięsnej” próby wszystkim chętnym, na potrzeby tegorocznej kampanii Pyszne.pl przygotowało serię publikacji o tym, jak żyć bez mięsa czy produktów odzwierzęcych, jakie przyniesie to profity i jak się do tego przygotować, a także stworzyło postać niekonwencjonalnego Wege Trenera, w którą wcielił się Rafał Rutkowski. Popularny komik i stand-uper w humorystyczny sposób będzie przez cały miesiąc motywował do wzięcia udziału w bezmięsnym challenge’u i pokazywał jak wytrwać w chwilach kryzysu. Filmy publikowane będą przez cały styczeń na Instagramie oraz TikToku aktora oraz na stronie www.wegetrener.pl.
Źródło informacji: Pyszne.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 10.01.2023, 08:30 |
Źródło informacji | Pyszne.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Think Tank SGH dla ochrony zdrowia zabiera głos w dyskusji o niezbędnych zmianach w finansowaniu NFZ PAP
Podniesienie składek zdrowotnych dla wszystkich grup społecznych (choć finansowanie tych dla dzieci z budżetu), zrównanie wieku emerytalnego kobiet i mężczyzn, opodatkowanie fastfoodów i chipsów - to przykłady propozycji zmian w finasowaniu Narodowego Funduszu Zdrowia wskazane podczas prezentacji raportu pt. „10 nowych źródeł finansowania NFZ”, opracowanego przez Think Tank SGH dla ochrony zdrowia.- 10.03.2025, 15:01
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Debata „Choroby rzadkie – wyzwania współczesnej medycyny” PAP
Eksperci biorący udział w debacie „Choroby rzadkie – wyzwania współczesnej medycyny”, która odbyła się w Centrum Prasowym PAP, skupili się na kilku konkretnych chorobach (np. hipofosfatemii sprzężonej z chromosomem X), żeby pokazać, że na rynku są dostępne preparaty, przewyższające dotychczas stosowane terapie – zarówno pod względem skuteczności, jak i komfortu pacjenta.- 10.03.2025, 11:37
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
IMG Saksonia-Anhalt na targach ITB: stabilny rozwój turystyki Saksonii-Anhalt i ekscytujące możliwości dla podróżujących w 2025 r.
• Rok turystyczny 2024: 3,39 milionów odwiedzających, 8,35 milionów noclegów, zadowalający poziom rozwoju z niewielkim wzrostem przyjazdów (+0,9%).
• Wzrost regionalny w regionie Anhalt-Wittenberga (+3,1%) i Altmark (+3.6%), nieznaczny spadek w Magdeburgu i regionie Harz.
• Strategiczne wyznaczanie kierunku: rozszerzona rekrutacja wykwalifikowanych pracowników w branży hotelarskiej i gastronomicznej w ramach kampanii „Saxony-Anhalt can do it”.
• Najważniejsze wydarzenia turystyczne w 2025 r.: 100 lat Bauhaus Dessau, 30 lat ścieżki rowerowej nad Łabą, państwowa wystawa „Gerechtigkeyt 1525”, światowa premiera musicalu „Noc Walpurgi” w Harz.- 07.03.2025, 16:32
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ