Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Nowy Rok, nowa/nowy ja” - chyba każdy słyszał kiedyś to powiedzenie. Rozpoczęcie kolejnego roku kalendarzowego lubimy utożsamiać ze zmianami w życiu. Jak wynika z danych z badań Insight Lab dla Pyszne.pl, zdecydowana większość Polaków, bo aż 77%, zamierza w 2023 roku spróbować zmodyfikować swoje przyzwyczajenia. Najbardziej zdeterminowani na zmiany są najmłodsi respondenci - w grupie 18-24 lata podjęcie wyzwań w nowym roku deklaruje aż 81% badanych.
Co Polacy chcą zmienić w swoim życiu? - wyniki badań
Na początku stycznia ręce zacierają przede wszystkim właściciele siłowni i innych obiektów sportowych, respondenci najczęściej bowiem wskazywali w ankiecie, że wraz z nadejściem nowego roku chcą być bardziej aktywni fizycznie (odpowiedź 61% badanych). Dużą grupę stanowią także osoby, które chcą zmienić nawyki żywieniowe i zdrowiej się odżywiać (43%), a także rzucić palenie czy lepiej się wysypiać (po 33%).
Rezultaty badania odzwierciedlają również sytuację ekonomiczną i społeczną w Polsce w kontekście wydarzeń, które miały miejsce na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy. Planujemy więcej oszczędzać (41% respondentów) i systematycznie badać swój stan zdrowia (33%).
Do przeformatowania złych nawyków i wytrwania w noworocznych postanowieniach motywuje nas przede wszystkim chęć lepszego samopoczucia (59%) oraz poczucia bycia zdrowym (38%).
Zgodnie z wynikami badań noworoczne deklaracje podejmujemy najczęściej w noc sylwestrową (29%) lub dwa tygodnie, a nawet miesiąc wcześniej (28 i 26%). W pierwszych dniach stycznia o wyzwaniach i zmianach na lepsze myśli już tylko 15% Polaków.
Nowy Rok, nowy bardziej wege Ty
Badanie Insight Lab zostało zlecone przez Pyszne.pl na potrzeby noworocznej akcji „Veganuary”, którą grupa Just Eat Takeaway.com (właściciel serwisu) promuje na wielu rynkach równocześnie. To międzynarodowe wyzwanie, w którym uczestnictwo polega na wyeliminowaniu na miesiąc odzwierzęcych produktów żywnościowych. Nie zabrakło w nim więc wyników dotyczących tych postanowień Polaków, które skupiają się na temacie jedzenia.
I tak: osoby planujące w nowym roku lepiej i zdrowiej jeść najczęściej zamierzają ograniczyć w swoich dietach mięso (42%). 7% respondentów chce z niego zrezygnować całkowicie.
Zmiana nawyków żywieniowych jest dla wielu ludzi dużym wyzwaniem. Jak pokazują badania Insight Lab, pierwsze trudności związane z przejściem na dietę roślinną pojawiają się najczęściej po dwóch pierwszych tygodniach. Najwięcej osób, bo aż 41%, najzwyczajniej w świeci tęskni wtedy za smakiem kotleta, a niewiele mniej przyznaje: to trudniejsze, niż myślałem (36%) oraz obawia się, że nie da rady (35%).
Wege Trener pomoże w roślinnej przemianie
Pyszne.pl promuje wyzwanie „Veganuary” już trzeci rok z rzędu. Największa platforma do zamawiania jedzenia online w Polsce w tym roku w szerokiej kampanii chce wesprzeć i zmotywować tych, którzy postanowili ograniczyć lub całkiem wyeliminować mięso ze swojego menu.
„Chcemy wspierać i promować inicjatywy, które mają pozytywny wpływ na naszą planetę i nas samych, dlatego już po raz trzeci dołączamy do akcji Veganuary. Naszą rolę widzimy przede wszystkim w zapewnianiu naszym klientom szerokiego wyboru i budowaniu świadomości zalet diety roślinnej - współpracujemy z 13 tysiącami restauracji w całej Polsce - nasi klienci mogą liczyć na specjalne rabaty na dania bezmięsne oraz merytoryczne komentarze, które mogą pomóc wytrwać w styczniowym wyzwaniu” - mówi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl.
Pyszne.pl postanowiło pomóc przejść swoim użytkownikom jak najłagodniej przez wegańską podróż, rozwiać wszelkie wątpliwości i mity, które narosły wokół diet roślinnych, a przede wszystkim pokazać drogowskazy w najtrudniejszych momentach tej drogi.
Aby ułatwić podjęcie „bezmięsnej” próby wszystkim chętnym, na potrzeby tegorocznej kampanii Pyszne.pl przygotowało serię publikacji o tym, jak żyć bez mięsa czy produktów odzwierzęcych, jakie przyniesie to profity i jak się do tego przygotować, a także stworzyło postać niekonwencjonalnego Wege Trenera, w którą wcielił się Rafał Rutkowski. Popularny komik i stand-uper w humorystyczny sposób będzie przez cały miesiąc motywował do wzięcia udziału challenge’u „Veganuary” i pokazywał, jak wytrwać w chwilach kryzysu. Filmy publikowane są od 9 stycznia do końca miesiąca na Instagramie oraz TikToku aktora oraz na stronie www.wegetrener.pl.
Źródło informacji: Pyszne.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 13.01.2023, 09:06 |
| Źródło informacji | Pyszne.pl |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Firma Kolmar Korea po raz drugi z rzędu znalazła się na liście najlepszych na świecie firm w zakresie zrównoważonego rozwoju w 2026 r. według magazynu TIME
Firma uplasowała się w grupie 7% najlepszych spośród ponad 4000 globalnych korporacji, co podkreśla jej wiodącą rolę w dziedzinie ekologicznych innowacji i odpowiedzialnego rozwoju.- 20.11.2025, 14:36
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Forum Med.Tech: Europa choruje nie tylko na brak lekarzy, ale też na brak rozmowy o zdrowiu
W całej Unii brakuje dziś ponad 1,2 miliona lekarzy, pielęgniarek i położnych - wynika z raportu przygotowanego przez OECD i Komisję Europejską. Kryzys kadrowy i demograficzny coraz mocniej obciąża europejskie systemy ochrony zdrowia, ograniczając ich zdolność do reagowania na potrzeby pacjentów. W nadchodzących latach niezbędne będą głębokie reformy systemowe, ale coraz większą rolę odgrywają także inicjatywy, które mogą wspierać te zmiany i przyspieszać ich wdrażanie w praktyce.- 19.11.2025, 11:52
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Forum Med.Tech
-
Image
Nowatorski projekt Katarzyny Cichopek: probiotyki w służbie czystości
Katarzyna Cichopek startuje z kolejnym biznesem. Na rynek wchodzi jej marka Harmony - linia środków czystości premium z probiotykami. Produkty oparte są na aktywnych szczepach bakterii probiotycznych i wspierają zdrowy mikrobiom domu.- 17.11.2025, 15:39
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: All 4 Comms
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ