Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Szacuje się, że względem zeszłego roku koszty ponoszone na paliwo w firmach flotowych wzrosły od 25% do nawet 40%. Jest to wydatek, którego nie da się uniknąć, ale którym da się zarządzać i który można optymalizować.
W trakcie szkolenia zaproszeni eksperci - Rafał Zywert, analityk rynku paliw z firmy REFLEX , Marek Łopata, Fleet Manager w firmie inFIRST oraz Artur Brzeziński, Webfleet - opowiedzą min. o tym, jakie są przewidywania dotyczące rynku paliw w Polsce i jakie czynniki mają na nie wpływ, w jaki sposób można identyfikować wszelkie nieprawidłowości w eksploatacji pojazdów i jak można zwiększyć ogólną efektywność paliwową.
Przy poszukiwaniu potencjalnych oszczędności warto zwrócić szczególną uwagę na trzy kluczowe obszary.
Monitorowanie stylu jazdy kierowców
Sposób prowadzenia pojazdu może mieć wpływ nawet na 30% całkowitych kosztów posiadania pojazdu (TCO). Niewłaściwe nawyki i technika jazdy powodują nie tylko większe zużycie paliwa, ale także zwiększają koszty serwisowania i obsługi technicznej. Systemy telematyczne dają pełen wgląd w zachowania na drodze i pozwalają szybko zidentyfikować obszary wymagające korekty. Przykładowo rozwiązanie WEBFLEET OptiDrive 360 zapewnia bieżący monitoring stylu jazdy pod kątem 8 kluczowych parametrów, opisujących wydajność i ekonomiczność jazdy, takie jak min.: przekraczanie prędkości, praca na biegu jałowym, nagłe hamowania, utrzymywanie stałej prędkości, zużycie paliwa, ekologiczna prędkość czy toczenie pojazdu. System nie tylko mierzy i ocenia styl jazdy, ale dzięki aktywnemu coachingowi w trakcie jazdy, umożliwia podejmowanie działań korygujących i efektywną naukę ekonomicznych nawyków prowadzenia auta.
Odpowiednie planowanie i optymalizacja tras
Większy przebieg, to większe zużycie paliwa. Najbardziej ekonomiczne kilometry to te, których nie trzeba przejechać. We flotach transportowych nabijanie kilometrów jest nie do uniknięcia, ale niepotrzebne objazdy, stanie w korkach, puste przebiegi da się zminimalizować. Profesjonalna nawigacja dostosowana do typu pojazdu z informacjami w czasie rzeczywistym o natężeniu ruchu i utrudnieniach na trasie to nieoceniona pomoc. Dodatkowo dzięki systemowi telematycznemu nie tylko można wyznaczyć optymalną trasę, ale za jednym kliknięciem można także zoptymalizować całą sekwencję obsługi zleceń tak, by przejazd był jak najbardziej efektywny pod kątem pokonywanej odległości i zużycia paliwa.
Właściwa eksploatacja opon
Powolne wycieki ciśnienia w oponach powodują wzrost zużycia paliwa o 2,5 proc., a spadek ciśnienia o 20 proc. (poniżej zalecanego) może skutkować wzrostem zużycia paliwa nawet o 5 proc. A mimo to wciąż około 20 proc. opon w pojazdach użytkowych na drogach ma za niskie ciśnienie. Ręczne sprawdzanie stanu opon przez kierowców jest czasochłonne, a do tego nie wszystkie problemy są w stanie zauważyć i zidentyfikować.
Warto postawić na automatyzację wykorzystując systemy TPMS zintegrowane z platformą telematyczną. Przykładowo WEBFLEET TPMS wykorzystuje czujniki umieszczone na każdej oponie, które na bieżąco dostarczają informacji o poziomie ciśnienia i temperatury. System identyfikuje ewentualne problemy i przesyła informacje do menedżera floty w WEBFLEET oraz kierowcy, którzy otrzymują w czasie rzeczywistym powiadomienia o konieczności podjęcia działań.
Źródło informacje: Webfleet
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.02.2023, 14:07 |
Źródło informacji | Webfleet |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
ORLEN na EKF 2025: zarządzanie bioróżnorodnością staje się istotnym elementem działania w kierunku zrównoważonego rozwoju firmy PAP
Wiele sektorów gospodarki jest narażonych na zagrożenia środowiskowe związane z utratą bioróżnorodności. Dlatego firmy, takie jak ORLEN, już teraz je identyfikują i włączają do zarzadzania ryzykiem. „Przyjęliśmy politykę bioróżnorodności, to ważny dla nas dokument, który podąża za międzynarodowymi regulacjami i wytycznymi, w tym europejską Strategią Bioróżnorodności do 2030, Dyrektywą CSRD dotyczącą sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju czy Taksonomią UE” - mówił Arkadiusz Kamiński, dyrektor wykonawczy ds. środowiska w ORLEN.- 04.06.2025, 16:43
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
PZU na EKF 2025: połączenie PZU i Banku Pekao ma być transakcją wzorcową PAP
Andrzej Klesyk, prezes PZU, zapowiada, że podpisanie przez PZU i Bank Pekao memorandum o współpracy w celu przeprowadzenia potencjalnego połączenia tego ubezpieczyciela i banku będzie przełomowe dla polskiego rynku finansowego. „Największym intelektualnym i organizacyjnym wyzwaniem dla nas jest teraz to, byśmy stworzyli grupę tak wielką, że będzie ona głównym rozgrywającym i weźmie udział we wszystkich ważnych dla polskiej gospodarki wydarzeniach i projektach” - powiedział Andrzej Klesyk podczas Europejskiego Kongresu Finansowego (EKF) w Sopocie w dniu ogłoszenia memorandum.- 04.06.2025, 16:17
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
ELECQ Showcases Smart Energy Management System at Drive to Zero 2025
- 04.06.2025, 15:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GlobeNewswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ