Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Pierwsze miejsce w rankingu UFG cieszy nas tym bardziej, że w 2022 roku generalny wynik jakości danych na rynku jest wyższy niż w poprzednich latach. Wynik odzwierciedla nasze działania projakościowe, umożliwiające coraz bardziej precyzyjną analizę ryzyka, co jest z dużą korzyścią dla klientów” – mówi Piotr Matysiak, członek zarządu ds. ubezpieczeń detalicznych i sprzedaży w Grupie ERGO Hestia.
O miejscu w rankingu decyduje wskaźnik końcowy, składający się z 8 wskaźników cząstkowych wszechstronnie badających jakość sprawozdawanych danych. Pod uwagę brane są między innymi takie aspekty jak terminowość oraz zgodność z danymi zawartymi w rejestrach rządowych, jak na przykład Centralna Ewidencja Pojazdów. Każdy ze wskaźników bada osobno poprawność danych polisowych i szkodowych. Znaczenie ma więc odpowiedni rejestr danych zarówno w momencie sprzedaży ubezpieczenia, jak i likwidacji szkody.
„Pierwsze miejsce w rankingu jakości danych UFG było naszą ambicją. Mamy świadomość znaczenia wysokojakościowych danych, korzystamy z nich wraz z całym rynkiem. Oczywiście nie osiągnęlibyśmy takich wyników bez zaangażowania naszych pracowników, a także działań jakie wdrożyliśmy w ostatnim czasie i nad jakimi pracujemy. W 2018 roku w ERGO Hestii połączyliśmy obszar procesów obsługi klienta i agenta z obszarem likwidacji szkód. Dzięki temu udało się ujednolicić przepływ danych, co przy ponad trzech milionach klientów jest kluczowe. Dużą wagę przywiązujemy także do wykorzystania najnowszych technologii i coraz śmielej sięgamy po możliwości jakie w zarządzaniu danymi daje tzw. uczenie maszynowe – mówi Kazimierz Majdański, członek zarządu odpowiedzialny za obszar operacji i likwidacji szkód. – Pracujemy także nad wykorzystaniem potencjału chmury, czyli z jednej strony nieograniczonego i łatwego dostępu do danych, a z drugiej najwyższego poziomu ich bezpieczeństwa. Powołaliśmy także osobne biuro odpowiadające za cyfryzację w coraz bardziej skomplikowanych procesach, które ma pracować nad nieustającą poprawą jakości danych w naszej organizacji”.
ERGO Hestia w rankingu osiągnęła wskaźnik na poziomie 94,26%. To najlepszy wynik w całym sektorze ubezpieczeniowym, a także historyczny rekord sopockiego ubezpieczyciela.
Jak podkreślają przedstawiciele UFG pielęgnowanie wysokiej jakości danych, leży w interesie całego rynku ubezpieczeniowego.
„Na danych przekazanych przez każdy pojedynczy zakład ubezpieczeń, korzysta cały sektor ubezpieczeń komunikacyjnych – podkreśla Łukasz Łodziana koordynator ds. współpracy z UFG z ramienia ERGO Hestii. – Sam ranking jest odzwierciedleniem wiarygodności przekazywanych do Ośrodka Informacji danych. To ma realny wpływ m.in na poprawność cen ubezpieczeń. Pozwala to nam na lepsze dostosowanie oferty i efektywne działanie procesów, co przekłada się na realne korzyści dla klientów” – dodaje.
Ranking jakości danych został zrealizowany po raz dwunasty. Jego celem jest promocja wysokiej jakości danych przekazywanych do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego przez ubezpieczycieli komunikacyjnych.
Zestawienie powstaje w oparciu o podział ubezpieczycieli na trzy grupy zakładów, zróżnicowane pod względem liczby danych przekazywanych do bazy UFG, a tym samym zróżnicowane pod względem udziału w rynku.
Źródło informacji: Ergo Hesita
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.02.2023, 09:45 |
Źródło informacji | Ergo Hesita |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
PZU z pomocą dla poszkodowanych w pożarze w Ząbkach
Od wczesnego poranka 4 lipca br. mobilni eksperci PZU są na miejscu poważnego pożaru na osiedlu w podwarszawskich Ząbkach. Kontaktujemy się ze wszystkimi ubezpieczonymi w PZU mieszkańcami bloku objętego pożarem. Uruchomiliśmy uproszczone procedury obsługi, a dziś na miejsce przyjedzie też Mobilne Biuro PZU, w którym poszkodowani będą mogli zgłaszać szkody bezpośrednio, uzyskać informacje o przygotowanych dla nich lokalach zastępczych i inną pomoc.- 04.07.2025, 16:15
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: PZU
-
Komunikat prasowy Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa po pożarze budynku wielorodzinnego w Ząbkach - apel PIIB o pilny przegląd poddaszy w Polsce
W związku z pożarem budynku wielorodzinnego w Ząbkach koło Warszawy, Polska Izba Inżynierów Budownictwa składa wyrazy współczucia wszystkim poszkodowanym mieszkańcom oraz wskazuje na konieczność podjęcia natychmiastowych działań prewencyjnych i kontrolnych w skali ogólnopolskiej.- 04.07.2025, 16:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polska Izba Inżynierów Budownictwa
-
Rynek fotowoltaiki w Polsce 2025. Podsumowanie i wnioski z raportu
Instytut Energetyki Odnawialnej opublikował XIII edycję raportu „Rynek fotowoltaiki w Polsce 2025”. Wartość inwestycji w moce PV przekroczyła 12 mld zł. Pod względem przyrostu mocy PV w 2024 roku Polska zajęła 5. miejsce w UE i umocniła się na 6. miejscu pod względem skumulowanej mocy zainstalowanej, daleko wyprzedzając kolejne kraje z TOP 10.- 04.07.2025, 15:20
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Instytut Energetyki Odnawialnej
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ