Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Zielona zmiana wpisana jest w realizację celów biznesowych Grupy PGE. Dzięki naszym inwestycjom, mieszkańcy Polski już teraz korzystają z energii elektrycznej wyprodukowanej przez źródła przyjazne środowisku. Tylko w 2022 r. energia wyprodukowana przez odnawialne źródła Grupy PGE osiągnęła rekordowy poziom 1 931 GWh, czyli o ponad 5 proc. więcej niż rok wcześniej. Jako lider zielonej transformacji energetycznej w Polsce jesteśmy w stanie pokryć energią z OZE roczne zapotrzebowanie dla 860 tys. gospodarstw domowych, czyli tyle, ile liczy województwo łódzkie” - mówi Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
Grupa PGE jest największym producentem zielonej energii w Polsce. Dysponuje 20 farmami wiatrowymi, 29 elektrowniami wodnymi, 4 magazynami energii elektrycznej (elektrownie szczytowo-pompowe) oraz 24 farmami fotowoltaicznymi. Łączna moc zainstalowana wszystkich obiektów wynosi 2 433,1 MW.
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez IBRiS dla PGE Polskiej Grupy Energetycznej, Polacy zdają sobie sprawę z korzyści, jakie daje im zielona zmiana w energetyce. 66% badanych popiera inwestycje zmierzające do rozwoju lądowych farm wiatrowych, a 77% jest za budową morskich farm wiatrowych. Wyniki badań potwierdzają wysokie poparcie dla rozwoju zielonej energetyki w Polsce.
Łasice i świstaki - bohaterowie spotów PGE
Wiosenna kampania PGE została oparta na formacie kreatywnym marki PGE, w którym głównym bohaterem są zwierzęta. Za pomocą humorystycznych dialogów i monologów, zwierzęcy bohaterowie przedstawiają posiadane przez Grupę PGE odnawialne źródła energii. Bohaterami wiosennej odsłony kampanii PGE są łasice i świstaki. To kolejny raz, kiedy w kampanii głos zabierają zamieszkujące w Polsce zwierzęta. W poprzednich odsłonach kampanii bohaterami były foki, mewy, jaszczurki i sowy.
Spot wizerunkowy wiosennej odsłony kampanii odnosi się do biznesowej działalności PGE, tj. rozwoju posiadanych w Grupie PGE odnawialnych źródeł energii, czyli elektrowni wiatrowych, wodnych oraz fotowoltaiki.
Kampania reklamowa prowadzona jest w telewizji, kinach, internecie, prasie, na nośnikach OOH i w mediach społecznościowych. Na potrzeby kampanii zostały zrealizowane 30- i 15-sekundowe spoty telewizyjne oraz dwa krótkie spoty do mediów społecznościowych. Kampania online przekierowuje do strony: www.prowadzimywzielonejzmianie.pl. Działania będą prowadzone w okresie od 1 do 31 marca 2023 roku. Za strategię i kreację kampanii oraz produkcję spotu odpowiada agencja GoldenSubmarine.
„PGE Prowadzimy w zielonej zmianie”
Grupa PGE od lat prowadzi w zielonej zmianie, będąc liderem transformacji energetycznej w Polsce. Jako jedna z pierwszych firm w regionie Europy Środkowej i Wschodniej podjęła wyzwanie osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku. Jest to możliwe dzięki konsekwentnej realizacji przyjętej strategii transformacji energetycznej i kolejnym inwestycjom w odnawialne źródła energii pozyskujące energię ze słońca, wiatru i wody.
Strategicznym celem Grupy PGE jest budowa morskich farm wiatrowych na Bałtyku. Zgodnie z założeniami strategii, Grupa PGE do 2040 roku wybuduje morskie farmy wiatrowe o łącznej mocy co najmniej 6,5 GW. Do 2030 roku Grupa PGE wybuduje także 3 GW w fotowoltaice oraz rozbuduje portfel lądowych farm wiatrowych o co najmniej 1 GW, umacniając się na pozycji lidera w obszarze lądowej energetyki wiatrowej. PGE inwestuje także w program budowy magazynów energii. Plan Grupy PGE w tym obszarze to 800 MW do 2030 roku. Szczegółowe informacje na temat zielonej zmiany PGE dostępne są na: https://www.pgeprowadzimywzielonejzmianie.pl/.
Link do spotu: https://www.youtube.com/watch?v=cJpzhU9LzF8
KONTAKT:
Konrad Mróz
Biuro Prasowe Grupy PGE
tel. +48 785 999 946
e-mail: konrad.mroz@gkpge.pl
e-mail: biuro.prasowe@gkpge.pl
https://www.gkpge.pl/grupa-pge/dla-mediow/kontakt-dla-mediow
Źródło informacji: PGE Polska Grupa Energetyczna
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 01.03.2023, 12:27 |
Źródło informacji | PGE Polska Grupa Energetyczna |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Wyniki finansowe Grupy PZU: już 400 milionów złotych trafiło do osób dotkniętych powodzią PAP
48 tys. zgłoszonych szkód i 46 tys. już wypłaconych w całości lub częściowo odszkodowań w wysokości 400 mln złotych - to skala zaangażowania Grupy PZU w walkę ze skutkami powodzi na południu kraju. Kataklizm jednak nie wpłynął znacząco na kondycję finansową największego polskiego ubezpieczyciela, którego przychody za trzy kwartały 2024 r. (21,8 mld zł) przekraczają oczekiwania rynku.- 21.11.2024, 16:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
New Chief Operating Officer at Rohde & Schwarz
Effective November 1, 2024, Markus Fischer, currently Executive Vice President Operations, has been appointed to the Rohde & Schwarz Executive Board. As Chief Operating Officer (COO), he will collaborate with Christian Leicher (CEO) and Andreas Pauly (CTO) to continue to keep the company on course for growth in these challenging times.- 21.11.2024, 16:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Krajowa Izba Klastrów Energii inicjatorem parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej i innowacji
20 listopada w Sejmie RP odbyło się pierwsze spotkanie parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej, elektromobilności i innowacji, które zgromadziło ponad 100 uczestników z różnych sektorów związanych z energetyką, transportem zeroemisyjnym i innowacjami z całej Polski. Spotkanie zespołu parlamentarnego do spraw kluczowych obszarów miało na celu omówienie aktualnych wyzwań oraz pomysłów na przyszłość, a także wzmocnienie współpracy między branżami i ustawodawcą. Jego przewodniczącym jest Artur Łącki, szef zespołu parlamentarnego Województwa Zachodniopomorskiego. Jednym z inicjatorów powstania zespołu była Krajowa Izba Klastrów Energii i OZE.- 21.11.2024, 15:11
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Glaubicz Garwolińska Consultants w imieniu organizacji społecznej KIKE