Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak przekonuje dr Gardyński, dodatkowe zajęcia dają szanse młodym ludziom na lepsze poznanie praktycznej strony ich przyszłego zawodu. A jeśli jeszcze do tego mają ciekawą formułę, dochodzi i pierwiastek zabawy - dodaje profesor Politechniki Lubelskiej.
Polska Agencja Prasowa: Edukacja przyszłych inżynierów to proces złożony, w którym obok wiedzy akademickiej ważna jest też praktyka. Pańskie działania powodują, że studenci Politechniki Lubelskiej mają możliwość zdobyć doświadczenie a zarazem dobrze się przy tym bawić. Co Pana skłoniło do takich działań?
Leszek Gardyński: Sam będąc studentem czułem niedosyt, jeśli chodzi o praktyczną część nauczania. Jeszcze przed studiami zacząłem remonty leciwych już pojazdów, np. Polskiego Fiata 125p, potem Syreny 102, motocykla SHL M11 i innych. Kiedy już jako pracownik uczelni zostałem opiekunem Studenckiego Koła Naukowego Inżynierii Materiałowej, wielu studentów chętnie włączało się w moje działania przy pojazdach.
Przełomem był rok 2012, kiedy przyszli studenci z propozycją zbudowania pojazdu na Shell Eco Maraton. Uważali, że tylko w naszym kole naukowym mają szansę na sukces. I tak się stało, choć nie od razu. Po trzech mniej udanych startach w imprezie, w 2014 r. udało się nam stanąć na podium, zajmując II miejsce. Sukces samochodzika CETAN był na tyle duży i medialny, że moje działania zaczęły być dostrzegane przez władze Politechniki i dostały „zielone światło” w postaci dofinansowania do zakupu materiałów, narzędzi czy niezbędnych usług zewnętrznych.
Pełna treść wywiadu: https://naukawpolsce.pl/aktualnosci/news%2C95706%2Cdr-gardynski-praktyczne-zajecia-daja-przyszlym-inzynierom-szanse-na-lepsza
Źródło informacji: Nauka w Polsce
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 26.03.2023, 09:00 |
Źródło informacji | Nauka w Polsce |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |