Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Milenialsi i zetki zmieniają stomatologię
Młodzi Polacy chcą mieć zdrowe i równe zęby i coraz częściej sięgają po leczenie, które ma im to zapewnić. Wśród osób przed czterdziestką rośnie popularność zarówno zabiegów korygujących uśmiech, jak również - co napawa dentystów optymizmem - profilaktyki. Przodują w tym osoby mające mniej niż 24 lata.
Takie między innymi wnioski płyną z opublikowanego właśnie przez Medicover Stomatologia „Raportu Uśmiechu 2023. Milenialsi i zetki u dentysty”. Największa w Polsce sieć dentystyczna wspólnie z pracownią ARC Rynek i Opinia przyjrzała się w nim najmłodszym dorosłym pokoleniom pacjentów - konsumentów. To pierwsza tego typu publikacja lidera polskiego rynku stomatologicznego.
„W grupie młodych dorosłych Polaków obserwujemy coraz większą otwartość na zabiegi i leczenie, dzięki którym można zmienić estetykę zębów. Dla przykładu: już 53% osób będących między 18. a 40. r.ż. z chęcią poddałoby się leczeniu ortodontycznemu, które poprawiłoby wygląd uśmiechu. W grupie 18-24 lata ten odsetek jest nawet większy” - mówi Marta Halska, dyrektor marketingu i komunikacji Medicover Stomatologia.
A to tylko wierzchołek coraz bardziej zauważalnego trendu, jaki definiuje współczesną stomatologię. Napędza go zdecydowanie większa niż przed laty kultura dbania o zęby, dostępność leczenia zapewniającego metamorfozę uśmiechu, ale także, co istotne, jego normalizacja. Nie bez znaczenia jest także wpływ internetu, mediów i social mediów, które wyeksponowały i upowszechniły zabiegi korygujące zęby.
Co konkretnie sprawia, że młodzi dorośli tak chętnie poddają się leczeniu korygującemu zęby? Jak czytamy w „Raporcie Uśmiechu 2023. Milenialsi i zetki u dentysty” aż 79% Polaków, którzy nie przekroczyli jeszcze czterdziestki, uznaje dziś uśmiech za najważniejszą cechę decydującą o atrakcyjności fizycznej, ale i o samoocenie. Zęby dystansują m.in. rysy twarzy, fryzurę, a nawet modne ubranie.
Za decyzją o leczeniu stoją też konkretne motywy - zawodowe i uczuciowe. Aż 54% osób między 18. a 40. r.ż. jest zdania, że dobrze wyglądający uśmiech ułatwia osiągnięcie sukcesu w pracy i jest dobrą inwestycją w siebie. W grupie osób między 25. a 40. r.ż. to zdanie podziela aż 59% badanych. 71% osób z pokoleń milenialsów i Z jest zdania, że ładne zęby mają wpływ na życie uczuciowe.
Duży wpływ na milenialsów i zetki - pokolenia oswojone z digitalizacją życia - mają też social media. Jak czytamy w badaniach, aż 72% Polaków mających mniej niż 40 lat publikuje dziś swój wizerunek w social mediach, co przyczynia się m.in. do większego dbania o wygląd, w tym o wygląd zębów.
Do zmian motywują też twórcy internetowi, którzy w ostatnich latach często pokazywali efekty swojego leczenia. Nawet połowa ankietowanych zauważyła, że influencerzy często noszą aparaty ortodontyczne, a nawet dla 40% są oni inspiracją do zmiany uśmiechu.
Jak ewoluowało postrzeganie zabiegów, widać też w praktyce. Już co trzeci Polak poniżej 40 lat korzysta z różnych metod wybielania zębów. W grupie 18-25 lat w ten sposób o biel zębów dba 29%, a w grupie 25-40 lat aż 38%. Wśród metod wciąż dominują pasty, ale już co trzecia osoba z grupy wybielających zęby wskazuje, że robi to u dentysty w profesjonalny sposób. Rośnie także otwartość na leczenie ortodontyczne.
W samej tylko grupie 18-24 lata aż 62% ankietowanych z chęcią założyłoby aparat ortodontyczny. Co więcej, aż 60% Polaków przed czterdziestką postrzega aparaty ortodontyczne jako coś modnego. Z rozwiązania tego korzysta co dziesiąty ankietowany. W najbliższych planach leczenie ortodontyczne ma natomiast 40% badanych.
„Leczenie, które kiedyś było dla wielu osób przyczyną wstydu i kompleksów, obecnie staje się czymś oczywistym i pożądanym. Spora w tym zasługa widoczności takiego leczenia m.in. wśród celebrytów, ale także pojawienia się nowych, bardziej dyskretnych rozwiązań, w tym aparatów nakładkowych, które zrewolucjonizowały ortodoncję. Świadoma ich istnienia jest już ponad połowa ankietowanych w naszym raporcie” - mówi lek. dent. Magdalena Michałkowska z Medicover Stomatologia przy ul. Prostej w Warszawie.
Profilaktyka coraz ważniejsza
Zdecydowanie lepsze podejście młodych Polaków widać także w przypadku higieny i profilaktyki. Polacy przed czterdziestką częściej chodzą do dentysty niż ich rodzice. Co czwarty ankietowany robi to raz na pół roku. Tyle samo - raz na rok. 69% deklaruje natomiast, że ich doświadczenia związane z wizytą u dentysty są przyjemne i wolne od traum. Dbanie o zęby sprawia, że wśród milenialsów i pokolenia Z rośnie zadowolenie z wyglądu swojego uśmiechu. Pozytywnie ocenia go już 58% badanych.
„Zjawisko, które obserwujemy w raporcie Medicover Stomatologia, jest dobrą prognozą. Widzimy w nim wyraźnie, że wśród młodych Polaków, a szczególnie w grupie poniżej 24. roku życia, rośnie świadomość tego, jak ważny dla zdrowia całego organizmu jest zdrowy uśmiech. Ponadto coraz więcej osób zauważa, że zadbane zęby pełnią także ważną rolę w samoocenie i relacjach międzyludzkich. To daje nam nadzieję na to, że na przestrzeni kilku najbliższych lat znacząco poprawi się kondycja zdrowia uśmiechów Polaków” - mówi lek. dent. Magdalena Michałkowska.
Raport, który właśnie trafił na rynek, składa się z 4 segmentów: „Ja i otoczenie”, „Ja i social media”, „Ja i dentysta” oraz „Rozwiązania ortodontyczne”. Poza wpływem social mediów na stomatologię sieć przygląda się w raporcie także wpływowi pandemii na leczenie, samoocenie młodych Polaków oraz profilaktyce w grupie 18-40 lat. Badaniem, realizowanym przez ARC Rynek i Opinia, objęto 1000 osób w wieku od 18 do 40 lat.
Publikacja dostępna jest nieodpłatnie pod adresem: LINK
Źródło informacji: Medicover
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 29.03.2023, 10:54 |
Źródło informacji | Medicover |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Nowa terapia daje nadzieję chorym na tętnicze nadciśnienie płucne PAP
Tętnicze nadciśnienie płucne (TNP) to rzadka choroba kardiologiczna. Nieleczona może prowadzić do śmierci. Badania kliniczne nad nowym lekiem, prowadzone przez prof. Grzegorza Kopcia z Ośrodka Chorób Krążenia Płucnego UJ w Krakowskim Szpitalu Specjalistycznym im. Św. Jana Pawła II, dały bardzo dobre rezultaty i napawają chorych optymizmem.
- 07.01.2025, 08:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Technologia w służbie zdrowia: dlaczego dane ze smartwatchy warto pokazać lekarzowi?
Z urządzeń ubieralnych, czyli inteligentnych zegarków i opasek, korzysta ponad 1/3 Polaków - wynika z badania Huawei CBG Polska [1]. Sprzęty te pozwalają na monitorowanie aktywności fizycznej, a także kluczowych parametrów zdrowotnych, takich jak tętno i saturacja krwi, a nawet EKG czy ciśnienie tętnicze. Dane te mogą dostarczać cennych informacji zarówno posiadaczowi zegarka, jak i lekarzowi, wspierając diagnostykę. W praktyce zaledwie 25% użytkowników pokazała doktorowi zebrane w ten sposób wyniki. Dlaczego tak się dzieje? I czy warto promować wykorzystywanie danych odpacjenckich w polskiej służbie zdrowia?- 30.12.2024, 13:13
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Huawei