Newsletter

LIVECHAT SOFTWARE SA (3/2023) Wstępne szacunkowe przychody za IV kw. 2022/23 roku finansowego

03.04.2023, 17:16aktualizacja: 03.04.2023, 17:17

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 3/2023

Zarząd LiveChat Software S.A. ("Spółka") informuje, że szacunkowe skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej LiveChat Software ("Grupa") za okres trzech miesięcy zakończonych w marcu 2023 roku (IV kwartał roku finansowego 2022/23) wyniosły 20,02 mln USD i były o 37,0% wyższe od osiągniętych w okresie styczeń - marzec 2022 r.

W analogicznym okresie poprzedniego roku (styczeń - marzec 2022) szacunkowe skonsolidowane przychody wyniosły 14,61 mln USD.

W okresie październik - grudzień 2022 r. (III kwartał roku finansowego 2022/23) szacunkowe skonsolidowane przychody wyniosły 18,91 mln USD.

Wzrost przychodów w porównaniu do stanu sprzed roku wynika zarówno ze zwiększenia liczby klientów wszystkich rozwiązań Grupy, jak i wyższego ARPU (średni przychód na klienta) wynikającego przede wszystkim z procesu zmiany cenników wszystkich produktów Spółki, który rozpoczął się w maju 2022 roku.

Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR - Monthly Recurring Revenue) Grupy ze wszystkich produktów, na koniec marca 2023 r. wyniosła 6,40 mln USD co oznacza wzrost o 0,8% w stosunku do stanu na koniec grudnia 2022 i o 37,9% rok do roku.

Najważniejsze trendy, które wpłynęły na osiągnięty wynik to:

- Zmiana wskaźnika ARPU (średni, miesięczny przychód na abonenta) głównych produktów Grupy. Na koniec marca 2023 r. ARPU produktu LiveChat wyniosło 159,7 USD wobec 160,7 USD na koniec grudnia 2022 r. i 120,9 USD przed rokiem.

ARPU produktu ChatBot wyniosło odpowiednio 121,0 USD na koniec marca 2023 wobec 115,1 USD na koniec poprzedniego kwartału i 102,3 USD przed rokiem.

- Wzrost liczby klientów produktów Grupy. Na koniec IV kwartału roku finansowego liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 37.061 a ChatBot 2.708.

Przychody wygenerowane przez ChatBot spadły o 0,7% w stosunku do poprzedniego kwartału i wzrosły o 33,2% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Kwartalny spadek wynika głównie z wysokich płatności rocznych i płatności za interakcje przekraczające limity ustalone w abonamencie w poprzednim kwartale. MRR produktu ChatBot wzrosło w trakcie kwartału o ponad 9% w stosunku do stanu na koniec grudnia 2022 r.

Spółka zaznacza, że jej oferta jest skierowana do klientów biznesowych za pośrednictwem serwisów internetowych, w tym www.livechat.com, www.chatbot.com, www.helpdesk.com, www.knowledgebase.com. W związku z przejęciem domeny text.com i planowanym rebrandingiem spółek Grupy, treści korporacyjne są stopniowo przenoszone na tą domenę.

Zarząd Spółki podkreśla, że przedstawione dane mają charakter szacunkowy i wstępny. Mogą więc ostatecznie różnić się od zaprezentowanych w raporcie okresowym.

W związku z tym, że Spółka generuje zdecydowaną większość przychodów w dolarze amerykańskim (USD), znaczący wpływ na ostateczne wyniki przedstawione w raportach okresowych ma kurs USD/PLN.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 03.04.2023, 17:16
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ