Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Bardzo nas cieszy, że dzięki konkursowi Fundacji PGE >>Spotkania ze sztuką<< blisko 1800 uczniów z mniejszych miejscowości mogło, niekiedy pierwszy raz w życiu, odwiedzić najważniejsze muzea sztuki w Polsce. Tak liczny udział młodych ludzi w 90 lekcjach muzealnych to dowód na to, że młodzież, jeżeli ma taką możliwość, chętnie korzysta z kontaktu ze sztuką. To duża motywacja, żeby kontynuować te działania” - mówi Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej. „PGE aktywnie podchodzi do mecenatu kultury i jej promocji, będąc jednym z największych mecenasów kultury w Polsce” - dodaje Wojciech Dąbrowski.
Najchętniej wybieranym przez uczniów muzeum, w którym odbywały się lekcje muzealne było Muzeum Narodowe w Warszawie, które odwiedziło ponad 700 dzieci. Muzeum Narodowe w Krakowie cieszyło się zainteresowaniem ponad 630 dzieci, a Muzeum Narodowe w Lublinie ponad 450. W trakcie lekcji muzealnych uczniowie mogli zapoznać się z dziełami największych polskich artystów, jak Tamara Łempicka, Jan Matejko, Stanisław Wyspiański czy Jacek Malczewski, jak również zdobyć wiele informacji z zakresu historii polskiego malarstwa.
Konkurs ogłoszony przez Fundację PGE 19 września 2022 r., nawiązywał do prowadzonej przez PGE kampanii „Zapraszamy do bywania”. Był on skierowany do uczniów klas podstawowych z całej Polski, z miejscowości poniżej 50 tys. mieszkańców. Zadaniem konkursowym było przedstawienie przez uczniów własnej interpretacji wybranego obrazu polskiego malarza, którego dzieło można obejrzeć w jednym z muzeów.
Do konkursu przystąpiło ponad 400 szkół podstawowych z całej Polski. Prace plastyczne nadesłało ponad 500 uczniów, spośród których jury wyłoniło 90 zwycięzców. W nagrodę laureaci oraz laureatki konkursu zabrali swoje klasy wraz z opiekunami na lekcje muzealne do Muzeum Narodowego w Warszawie, Krakowie lub Lublinie, które objęte są mecenatem PGE Polskiej Grupy Energetycznej. Realizacja wycieczek rozpoczęła się 23 listopada 2022 r. i trwała do 31 marca 2023 r.
Dodatkowo, autorzy najlepszych prac konkursowych otrzymali również indywidualne nagrody w postaci bonu o wartości 300 zł do wykorzystania w sklepie Empik.
Zwycięskie prace zostały także zaprezentowane w formie wystaw online na stronach muzeów:
- Muzeum Narodowe w Warszawie - https://www.mnw.art.pl/aktualnosci/spotkania-ze-sztuka-rozstrzygniecie-konkursu-plastycznego-pge,820.html
- Muzeum Narodowe w Krakowie - https://mnk.pl/fotogalerie/rozstrzygniecie-konkursu-pge-spotkania-ze-sztuka
- Muzeum Narodowe w Lublinie - https://zamek-lublin.pl/spotkania-ze-sztuka/
Na jesieni Fundacja PGE planuje organizację kolejnej edycji konkursu „Spotkania ze sztuką”, do której już dzisiaj serdecznie zaprasza.
Link do filmu, YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2IJIiclGf58
PGE Polska Grupa Energetyczna jest mecenasem 20 instytucji kultury w całej Polsce, w tym Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Narodowego w Krakowie, Zamku Królewskiego na Wawelu, Muzeum Narodowego w Lublinie oraz 16 filharmonii i instytucji muzycznych. Są to: Filharmonia Narodowa w Warszawie, Filharmonia Opolska im. Józefa Elsnera, Filharmonia Śląska im. Henryka Mikołaja Góreckiego w Katowicach, Opera i Filharmonia Podlaska, Filharmonia Zielonogórskiej im. Tadeusza Bairda, Narodowe Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu, Filharmonia im. Karola Szymanowskiego w Krakowie, Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, Toruńska Orkiestra Symfoniczna, Filharmonia Podkarpacka im. Artura Malawskiego w Rzeszowie, Filharmonia im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie, Polska Filharmonia Bałtycka im. Fryderyka Chopina w Gdańsku, Opera Nova w Bydgoszczy, Filharmonia Gorzowska, Filharmonia Świętokrzyska im. Oskara Kolberga w Kielcach i Filharmonia Dolnośląska w Jeleniej Górze.
We wrześniu 2022 r. PGE zrealizowała kampanię „Zapraszamy do bywania”. Miała ona na celu zachęcenie do uczestniczenia i korzystania z kultury. Ideą kampanii było budowanie przekonania, że kontakt z kulturą wyzwala wyobraźnię i inspiruje, a kultura jest dla wszystkich.
KONTAKT:
Konrad Mróz
Biuro Prasowe Grupy PGE
tel. +48 785 999 946
e-mail: konrad.mroz@gkpge.pl
e-mail: biuro.prasowe@gkpge.pl
https://www.gkpge.pl/grupa-pge/dla-mediow/kontakt-dla-mediow
Źródło informacji: PGE Polska Grupa Energetyczna
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.04.2023, 16:12 |
Źródło informacji | PGE Polska Grupa Energetyczna |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
„Played, Worn & Torn Auction” od Julien's powraca do miasta muzyki z legendarną aukcją 20-21 listopada 2024 r.
- 19.11.2024, 15:10
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Saudyjska Komisja Filmowa uroczyście zamyka drugą edycję Konferencji Krytyki Filmowej
- 15.11.2024, 09:08
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Business Wire
-
Image
Te nietypowe znaleziska z lumpeksów zaskoczyły wszystkich
Branża tekstylna stoi w obliczu poważnych wyzwań środowiskowych. Szacuje się, że co roku produkuje się 100 miliardów sztuk odzieży, z czego ogromna część nigdy nie trafia do konsumentów lub jest noszona tylko kilka razy [1]. W ten sposób 92 miliony ton ubrań trafia każdego roku na wysypiska, tworząc toksyczne hałdy na pustyniach czy terenach wiejskich, przyczyniając się do rozwoju zjawiska zwanego „fast fashion”. To ilość, która mogłaby wypełnić… 1,5 miliona ciężarówek.- 14.11.2024, 08:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Semcore Sp. z o.o.