Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Obecnie w związku z kryzysem paliwowym oraz wzrostem kosztów prowadzenia działalności, firmy szukają narzędzi, które w szybki sposób przyczynią się do generowania oszczędności. Trend ten potwierdzają dane z najnowszego raportu „Nowoczesne technologie ograniczające koszty utrzymania flot” przygotowanego przez Instytut KerallaResearch na zlecenie magazynu „Fleet” oraz Webfleet - wiodącego dostawcy rozwiązań do zarządzania flotą pojazdów. Raport prezentuje zainteresowanie nowoczesnymi technologiami wśród firm flotowych, ich świadomość sposobu w jaki wspierają one zarządzanie flotami w kontekście oszczędzania oraz informacje w jakich działaniach najbardziej są użyteczne. Celem badania było również sprawdzenie w jakim zakresie klienci flotowi korzystają z najprostszych w użytkowaniu technologii, takich jak choćby aplikacje mobilne.
Najważniejsze wnioski z badania:
- 46,9% klientów flotowych jest przekonanych, że technologia równa się oszczędności,
- 41,1% klientów flotowych widzi największą przestrzeń do oszczędzania w obszarze paliwa,
- 25,4% firm stosuje aplikacje mobilne do zarządzania flotą,
- 132 firmy wykorzystujące lub planujące wykorzystywać aplikacje do zarządzania flotami twierdzi, że najważniejszymi korzyściami technologii na telefon jest szybka komunikacja pomiędzy pracownikami (58,3%), monitorowanie wydatków i lepsze zarządzanie (53,8%) oraz działania związane z - bezpieczeństwem kierowców i ładunku (22,7%).
Oszczędzanie przy pomocy nowoczesnych technologii
Niemal połowa fleet managerów oraz innych decydentów przyznaje, że inwestycja w nowoczesne technologie pomaga im w oszczędzaniu. 31,6% uważa, że wymierne korzyści przychodzą po czasie i w zależności od innych czynników, natomiast 15,3% jest przekonana, że technologia jest koniecznością w tym zakresie. Część respondentów nie jest przekonana o wpływie technologii na budżet firmy. Ponad 20% podaje, że technologia nie daje oszczędności, 11,2%, że jest to jedynie dodatkowy wydatek, a co piąta firma miała kłopot z stwierdzeniem czy inwestycja w technologie może wspomóc w optymalizacji floty.
Respondenci badania podkreślają, że obecnie największą przestrzenią do oszczędzania jest obszar związany z paliwem. 41,1% przedsiębiorców deklaruje, że prowadzi monitoring zużycia paliwa, 29,7% wdrożyło karty paliwowe pomagające zarządzać tankowaniami, a 12,5% wyposaża samochody w systemy telematyczne, raportujące ogólny koszt flot.
Korzyści płynące z wykorzystywania aplikacji mobilnych
Według raportu 132 firm korzysta lub planuje wprowadzić aplikacje do zarządzania flotą. Są to głównie małe i średnie firmy. Dla nich działania, do których najbardziej przydatne są aplikacje to przede wszystkim szybki przepływ informacji (58,3%) oraz monitorowanie wydatków związanych z paliwem, eksploatacją i naprawą samochodów (53,8%). Duża ilość respondentów przyznała również, że wdrożyli oni technologie by podnieść bezpieczeństwo kierowców i przewożonych towarów - 22,7%.
O badaniu
Badanie przeprowadzono w kwietniu 2023 roku przez Instytut KerallaResearch w ramach projektu „Skaner MŚP”. Respondentami było 465 właścicieli firm flotowych, osób odpowiedzialnych za zarządzanie firmą oraz osoby decyzyjne w kwestiach inwestycji rozwoju firmy. W tej grupie 52,8% badanych firm posiada floty do pięciu pojazdów, 18,1% - 6 do 10 pojazdów, 15,5% - 11 do 20 pojazdów, 10,5% - od 21 do 50 aut, 2,2% - od 51 do 100 i 0,9% floty największe, powyżej 101 samochodów. Badanie przeprowadzono telefonicznie według standaryzowanego kwestionariusza na reprezentatywnej i kontrolowanej pod względem jakości doborem próby, wyłącznie z firmami aktywnymi gospodarczo.
Źródło informacji: Webfleet
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 26.04.2023, 11:57 |
Źródło informacji | Webfleet |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Wyniki finansowe Grupy PZU: już 400 milionów złotych trafiło do osób dotkniętych powodzią PAP
48 tys. zgłoszonych szkód i 46 tys. już wypłaconych w całości lub częściowo odszkodowań w wysokości 400 mln złotych - to skala zaangażowania Grupy PZU w walkę ze skutkami powodzi na południu kraju. Kataklizm jednak nie wpłynął znacząco na kondycję finansową największego polskiego ubezpieczyciela, którego przychody za trzy kwartały 2024 r. (21,8 mld zł) przekraczają oczekiwania rynku.- 21.11.2024, 16:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
New Chief Operating Officer at Rohde & Schwarz
Effective November 1, 2024, Markus Fischer, currently Executive Vice President Operations, has been appointed to the Rohde & Schwarz Executive Board. As Chief Operating Officer (COO), he will collaborate with Christian Leicher (CEO) and Andreas Pauly (CTO) to continue to keep the company on course for growth in these challenging times.- 21.11.2024, 16:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Krajowa Izba Klastrów Energii inicjatorem parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej i innowacji
20 listopada w Sejmie RP odbyło się pierwsze spotkanie parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej, elektromobilności i innowacji, które zgromadziło ponad 100 uczestników z różnych sektorów związanych z energetyką, transportem zeroemisyjnym i innowacjami z całej Polski. Spotkanie zespołu parlamentarnego do spraw kluczowych obszarów miało na celu omówienie aktualnych wyzwań oraz pomysłów na przyszłość, a także wzmocnienie współpracy między branżami i ustawodawcą. Jego przewodniczącym jest Artur Łącki, szef zespołu parlamentarnego Województwa Zachodniopomorskiego. Jednym z inicjatorów powstania zespołu była Krajowa Izba Klastrów Energii i OZE.- 21.11.2024, 15:11
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Glaubicz Garwolińska Consultants w imieniu organizacji społecznej KIKE