Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Obecnie w związku z kryzysem paliwowym oraz wzrostem kosztów prowadzenia działalności, firmy szukają narzędzi, które w szybki sposób przyczynią się do generowania oszczędności. Trend ten potwierdzają dane z najnowszego raportu „Nowoczesne technologie ograniczające koszty utrzymania flot” przygotowanego przez Instytut KerallaResearch na zlecenie magazynu „Fleet” oraz Webfleet - wiodącego dostawcy rozwiązań do zarządzania flotą pojazdów. Raport prezentuje zainteresowanie nowoczesnymi technologiami wśród firm flotowych, ich świadomość sposobu w jaki wspierają one zarządzanie flotami w kontekście oszczędzania oraz informacje w jakich działaniach najbardziej są użyteczne. Celem badania było również sprawdzenie w jakim zakresie klienci flotowi korzystają z najprostszych w użytkowaniu technologii, takich jak choćby aplikacje mobilne.
Najważniejsze wnioski z badania:
- 46,9% klientów flotowych jest przekonanych, że technologia równa się oszczędności,
- 41,1% klientów flotowych widzi największą przestrzeń do oszczędzania w obszarze paliwa,
- 25,4% firm stosuje aplikacje mobilne do zarządzania flotą,
- 132 firmy wykorzystujące lub planujące wykorzystywać aplikacje do zarządzania flotami twierdzi, że najważniejszymi korzyściami technologii na telefon jest szybka komunikacja pomiędzy pracownikami (58,3%), monitorowanie wydatków i lepsze zarządzanie (53,8%) oraz działania związane z - bezpieczeństwem kierowców i ładunku (22,7%).
Oszczędzanie przy pomocy nowoczesnych technologii
Niemal połowa fleet managerów oraz innych decydentów przyznaje, że inwestycja w nowoczesne technologie pomaga im w oszczędzaniu. 31,6% uważa, że wymierne korzyści przychodzą po czasie i w zależności od innych czynników, natomiast 15,3% jest przekonana, że technologia jest koniecznością w tym zakresie. Część respondentów nie jest przekonana o wpływie technologii na budżet firmy. Ponad 20% podaje, że technologia nie daje oszczędności, 11,2%, że jest to jedynie dodatkowy wydatek, a co piąta firma miała kłopot z stwierdzeniem czy inwestycja w technologie może wspomóc w optymalizacji floty.
Respondenci badania podkreślają, że obecnie największą przestrzenią do oszczędzania jest obszar związany z paliwem. 41,1% przedsiębiorców deklaruje, że prowadzi monitoring zużycia paliwa, 29,7% wdrożyło karty paliwowe pomagające zarządzać tankowaniami, a 12,5% wyposaża samochody w systemy telematyczne, raportujące ogólny koszt flot.
Korzyści płynące z wykorzystywania aplikacji mobilnych
Według raportu 132 firm korzysta lub planuje wprowadzić aplikacje do zarządzania flotą. Są to głównie małe i średnie firmy. Dla nich działania, do których najbardziej przydatne są aplikacje to przede wszystkim szybki przepływ informacji (58,3%) oraz monitorowanie wydatków związanych z paliwem, eksploatacją i naprawą samochodów (53,8%). Duża ilość respondentów przyznała również, że wdrożyli oni technologie by podnieść bezpieczeństwo kierowców i przewożonych towarów - 22,7%.
O badaniu
Badanie przeprowadzono w kwietniu 2023 roku przez Instytut KerallaResearch w ramach projektu „Skaner MŚP”. Respondentami było 465 właścicieli firm flotowych, osób odpowiedzialnych za zarządzanie firmą oraz osoby decyzyjne w kwestiach inwestycji rozwoju firmy. W tej grupie 52,8% badanych firm posiada floty do pięciu pojazdów, 18,1% - 6 do 10 pojazdów, 15,5% - 11 do 20 pojazdów, 10,5% - od 21 do 50 aut, 2,2% - od 51 do 100 i 0,9% floty największe, powyżej 101 samochodów. Badanie przeprowadzono telefonicznie według standaryzowanego kwestionariusza na reprezentatywnej i kontrolowanej pod względem jakości doborem próby, wyłącznie z firmami aktywnymi gospodarczo.
Źródło informacji: Webfleet
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 26.04.2023, 11:57 |
Źródło informacji | Webfleet |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT