Newsletter

EKG 2023: inwestowanie w pracowników przynosi korzyści

26.04.2023, 12:56aktualizacja: 26.04.2023, 13:47

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/S.Leszczyński
PAP/S.Leszczyński
Przed firmami stoją nowe wyzwania. O tym, jak sobie z nimi radzić dyskutowali uczestnicy panelu „Nowoczesne usługi biznesowe w Polsce” podczas XV Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. „Musimy pracować mądrze, a to oznacza szereg zmian w modelach pracy, do których się przyzwyczailiśmy” – stwierdził Paweł Michalik, dyrektor zarządzający w ING Hubs Poland.

Polski sektor BPO (nowoczesne usługi biznesowe) rozwija się w naszym kraju bardzo dynamicznie. Szacuje się, że w tej gałęzi gospodarki pracuje około pół miliona osób. Ostatnie lata to czas, w którym branża powinna pokazać swoją umiejętność dostosowania się do zmieniających się wymogów rynku.

„To ostatni moment, aby zacząć zmieniać nasz profil działalności” - przyznał Paweł Michalik, dyrektor zarządzający w ING Hubs Poland w trakcie panelowej dyskusji podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach i dodał, że zarządzający nie mogą być tylko menedżerami, ale powinni stać się prawdziwymi liderami.

„Według mnie to będzie oznaczało bardzo dużo zmian w modelu pracy. Potrzebujemy teraz ekspertów, gdyż specjalistów już mamy. To jest bardzo dobry moment i branża powinna wykorzystać sprzyjającą koniunkturę na rynku” – oświadczył dyrektor Michalik.

Rynek usług dla biznesu w ostatnich latach uległ wielu zmianom. Wpływ miała pandemia COVID-19, a także czas postpandemiczny. Wojna w Ukrainie oraz związane z wydarzeniami za naszą wschodnią granicą zjawiska kryzysowe oddziaływają na firmy, świadczące usługi dla biznesu.

„Ale pokazaliśmy, że radzimy sobie w czasie kryzysu. Choćby hybrydowa praca, gdzie okazało się, że doskonale sobie z nią radzą osoby, które bały się na początku pandemii takiego sposobu wykonywania obowiązków” – wyjaśnił dyrektor zarządzający w ING Hubs Poland.

Dodał, że przedsiębiorcy szybko dostosowali się do sytuacji i przemodelowali swój system działalności. 

„Szefowie firm nie tylko dopasowali się do wymagań rynku, ale także do oczekiwań pracowników. Zadbanie o pracownika, o jego zdrowie, a także nawet o sposoby spędzania jego wolnego czasu jest bardzo ważne i przynosi wymierne efekty” – tłumaczył Paweł Michalik.

Paneliści EKG 2023 podkreślali, że najważniejsze cechy firm świadczących usługi dla biznesu to nadal: szybkość, zwinność i odporność na kryzysy. Jednak do podstawowych zadań należy dodać także mocniejsze włączenie się w struktury klienta; zadbanie o pracownika. 

„Powinniśmy bardziej inwestować w kulturę organizacyjną. Więcej mówić o wartościach, które są ważne dla firmy. Należy z jednej strony dostosowywać się do wymagań rynku i oczekiwań pracowników, ale z drugiej zadbać o kulturę organizacyjną i budowanie wspólnoty” – przekonywał dyrektor Michalik.

Nowe wymagania, jakie stawiane są przed branżą to poszukiwanie kompetencji pracownika i możliwości ich lepszego wykorzystania. 

„Bardzo ważne jest nastawienie długoterminowe na wartości, które zespalają ludzi. Musimy dostosować się do pracownika i szukać innych, nowych sposobów budowania zaangażowania naszych ludzi w rozwój firmy” – stwierdził Paweł Michalik. 

Jak wskazał, jedną z metod jest budowanie długoterminowej ścieżki zawodowej. 

„Powinniśmy stworzyć, zwłaszcza młodym ludziom, możliwości rozwijania kariery, oparte na wspólnocie. Wspierajmy pracowników, pomagając im podnosić kompetencje. Szukajmy praktycznych rozwiązań” – przekazał dyrektor zarządzający w ING Hubs Poland.

Źródło informacji: PAP MediaRoom
 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 26.04.2023, 12:56
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ