Newsletter

Reklama z udziałem Roberta Kubicy i polskich siatkarzy dała PKN ORLEN 2,3 mln nowych użytkowników programu „VITAY”

17.05.2023, 11:39aktualizacja: 17.05.2023, 11:51

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/M. Moryl (1)
PAP/M. Moryl (1)
Marketing sportowy to jedno z podstawowych narzędzi umacniania marki PKN ORLEN na rynkach zagranicznych. Koncern stawia na dyscypliny popularne w danym kraju, dokładnie mierząc efekty podejmowanych działań promocyjnych. Przykładowo kampania z udziałem Roberta Kubicy i polskich siatkarzy wygenerowała 2,3 mln nowych użytkowników programu lojalnościowego „VITAY”.

Adam Burak, członek zarządu ds. komunikacji i marketingu PKN ORLEN S.A. powiedział, że „lwia część” zysków koncernu pochodzi z rynków zagranicznych i to właśnie tam w dużej mierze firma wykorzystuje marketing sportowy.

„To absolutnie najlepsza platforma do komunikacji, sprzedaży produktów, budowania rozpoznawalności marki i zaufania do niej. Sprawdza się na wszystkich rynkach zagranicznych” – powiedział Adam Burak, który był gościem panelu „Jak rozwijać markę lub produkt i zwiększać sprzedaż za pomocą marketingu sportowego” podczas kongresu IMPACT’23 w Poznaniu.

Przedstawiciel PKN ORLEN podkreślił, że ważne jest, aby sponsoring i komunikacja marketingowa nie opierała się wyłącznie na inwestowaniu pieniędzy, ale także na sprawdzaniu, jakie są realne efekty podejmowanych działań. Tradycyjnie najpopularniejszym sposobem jest oszacowanie ekwiwalentu reklamowego, czyli wskaźnika wyrażającego ilość pieniędzy, którą należałoby wydać na publikację lub emisję danego przekazu, gdyby był on reklamą. Ekspert jest jednak nastawiony do tej metody sceptycznie, podkreślając jej niematerialny charakter.

Adam Burak wyjaśnił, że optymalnym sposobem ustalenia wartości rynkowej marki lub konkretnego sportowca na rynku reklamowym jest skala sukcesu zrealizowanej przy ich zaangażowaniu inicjatywy promocyjnej. 

„Takim świetnym przykładem jest kampania, którą robiliśmy w zeszłym roku z udziałem Roberta Kubicy i siatkarzy. Wygenerowała 2,3 miliona nowych użytkowników naszego programu lojalnościowego >>VITAY<<, których mogę już konkretnie zmonetyzować. Takich mierników staramy się używać” – wyjaśnił prezes Burak. 

Najważniejszą dyscypliną sportową, w którą zaangażowany jest PKN ORLEN, są wyścigi Formuły 1, dzięki czemu marka skutecznie buduje międzynarodową rozpoznawalność i obecnie plasuje się na 30. miejscu wśród 100 najbardziej eksponowanych sponsorów Formuły 1. ORLEN od tego roku jest Partnerem Głównym Scuderia AlphaTauri. 

Koncern inwestuje również w dyscypliny popularne w krajach, w których umacnia on swoją pozycję rynkową.

„Na przykład w Niemczech jesteśmy obecni w piłce ręcznej, w Czechach w hokeju, na Litwie w koszykówce. W tym roku po raz pierwszy wychodzimy z dużą imprezą ORLEN Wyścig Narodów, należąca do prestiżowego cyklu UCI Nations Cup U23. Wydarzenie po raz pierwszy odbędzie się w naszym regionie — w Polsce, Czechach, na Słowacji i na Węgrzech, gdzie kolarstwo zawodowe i amatorskie jest bardzo popularne” – powiedział prezes Burak.

Największy sponsor polskiego sportu mocno wspiera również rozwój jednej z najbardziej popularnych dyscyplin w Europie — siatkówki, w której Polacy od lat zdobywają najwyższe, międzynarodowe trofea. Współpraca z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej nie ogranicza się jedynie do ekspozycji logotypu na koszulkach drużyny narodowej podczas imprez międzynarodowych. PKN Orlen w ostatnich latach aktywnie angażował się w sponsoring reprezentacji młodzieżowych, siatkówki plażowej i programu Siatkarskich Ośrodków Szkolnych, w którym uczestniczyło 10 tysięcy uczniów w blisko 200 szkołach w całym kraju. Obecnie koncern wspiera blisko 100 indywidualnych sportowców, ponad 70 klubów, 11 związków sportowych, 2 komitety, najważniejsze polskie instytucje kultury, a także 300 tys. dzieci objętych programami sportowymi.

W 2022 r. przychody ze sprzedaży w Grupie Orlen wyniosły 277,5 mld zł i były ponad dwukrotnie wyższe niż rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 33,5 mld zł. Bezpośrednio przed panelem prezes Adam Burak odebrał nagrodę dla największej polskiej firmy, która przynosi rekordowe zyski. 

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 17.05.2023, 11:39
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ