Newsletter

SFINKS POLSKA SA (18/2023) Informacja o miesięcznej sprzedaży gastronomicznej

07.06.2023, 15:21aktualizacja: 07.06.2023, 15:22

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 18/2023

Zarząd Sfinks Polska S.A. z siedzibą w Zalesiu Górnym ("Spółka", "Emitent", "Sfinks"), w nawiązaniu do raportu bieżącego nr 5/2023 z dnia 10 lutego 2023 r. dotyczącego przekazywania przez Spółkę informacji o miesięcznej sprzedaży gastronomicznej, informuje że za miesiąc maj 2023 r. wartość netto sprzedaży gastronomicznej zrealizowanej przez lokale działające pod markami należącymi do Grupy Sfinks, z wyłączeniem sieci Piwiarnia, wyniosła ogółem 15,21 mln PLN i była realizowana przez 72 lokale, w stosunku do sprzedaży na poziomie 14,35 mln PLN za maj 2022 r. realizowanej przez 84 lokale. Oznacza to 6,0% wzrost sprzedaży gastronomicznej netto w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Natomiast w rachunku narastającym od stycznia do maja sprzedaż gastronomiczna w 2023 r. wyniosła 74,11 mln PLN i wzrosła o 17,2% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Wartość sprzedaży gastronomicznej zrealizowanej przez lokale porównywalne, czyli działające zarówno na koniec raportowanego miesiąca, jak i na koniec analogicznego miesiąca roku ubiegłego (L2L), działające pod markami należącymi do Grupy Sfinks z wyłączeniem sieci Piwiarnia, za miesiąc maj 2023 r. wyniosła 15,02 mln PLN w stosunku do sprzedaży na poziomie 13,46 mln PLN za maj 2022 r. (11,6% wzrostu). Natomiast w rachunku narastającym od stycznia do maja sprzedaż gastronomiczna w 2023 r. wyniosła 73,32 mln PLN i wzrosła o 22,6% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Emitent przypomina, że sprzedaż gastronomiczna w lokalach działających pod markami należącymi do Grupy Sfinks jest sumą sprzedaży realizowanej przez restauracje własne i franczyzowe. Sprzedaż gastronomiczna realizowana w restauracjach własnych stanowi przychód Grupy, natomiast sprzedaż gastronomiczna realizowana w restauracjach franczyzowych stanowi przychód franczyzobiorców, od których pobierana jest opłata franczyzowa.

Sfinks zwraca również uwagę, że poziom sprzedaży gastronomicznej jest jednym ze wskaźników bieżącego postrzegania sytuacji Spółki, jednak nie może być jedyną podstawą do oceny jej sytuacji ekonomicznej. Szczegółowe dane finansowe dotyczące działalności Emitenta i jego Grupy Kapitałowej w poszczególnych okresach sprawozdawczych będą przekazywane do publicznej wiadomości w trybie właściwych raportów.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 07.06.2023, 15:21
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ