Newsletter

Grupa Żabka uruchamia w Radzyminie pod Warszawą zautomatyzowane centrum logistyczne

22.06.2023, 10:57aktualizacja: 22.06.2023, 11:24

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/ C. Piwowarski (3)
PAP/ C. Piwowarski (3)
Grupa Żabka uruchomiła w Radzyminie pod Warszawą nowoczesne, zautomatyzowane centrum logistyczne, które może zaopatrywać ok. 3,5 tys. sklepów. To największy i najbardziej zaawansowany technologicznie obiekt w infrastrukturze logistycznej Grupy.

„To jedno z najnowocześniejszych centrów logistycznych w Europie, największa inwestycja w historii Żabki i perła w koronie naszej logistyki” - powiedział podczas spotkania z dziennikarzami Adam Manikowski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Polska.

„To centrum jest synonimem tego, czym jest Żabka - jest synonimem innowacyjności, nowoczesności i bardzo dynamicznego rozwoju” - podkreślił.

Centrum logistyczne może obsługiwać ok. 3,5 tys. sklepów. W projekcie uwzględniono również możliwość rozbudowy magazynu i automatyki, co pozwoli na zwiększenie obsługi do 5 tys. placówek.

Obiekt ma ok. 60 tys. m kw. powierzchni, został wybudowany w technologii BTS (build to suit), czyli został przygotowany pod indywidualne potrzeby Żabki.

Oprócz części tzw. suchej, znajduje się w nim także automatyczny magazyn wysokiego składowania, tzw. High-Bay, o wysokości blisko 40 metrów. Magazyn mieści 30 tys. palet.

„Rozwój technologiczny to jeden z filarów strategii rozwoju całej Grupy Żabka. Potwierdzeniem tego jest otwarcie w Radzyminie jednego z najnowocześniejszych, zautomatyzowanych centrów logistycznych w Europie. Magazyn o łącznej powierzchni ok. 60.000 m kw ma dla nas strategiczne znaczenie. Żabka obchodzi w tym roku jubileusz 25-lecia, data otwarcia centrum nie jest więc przypadkowa i sygnalizuje, że myślimy o rozwoju naszej organizacji w bardzo odległej perspektywie” - powiedział Tomasz Suchański, prezes zarządu Grupy Żabka.

Jak poinformował wiceprezes Grupy Żabka Adam Manikowski, centrum logistyczne zostało wyposażone m.in. w automatyczny system transportu wewnętrznego, silos paletowy czy stacje kompletacyjne typu Goods To Person, które - jak podała spółka - gwarantują kilkukrotny wzrost wydajności operacyjnej.

„Ponad 70 proc. dostaw skompletowanych będzie za pomocą sztucznej inteligencji i automatyki” - powiedział wiceprezes Grupy Żabka.

Nowe centrum logistyczne zostało zaprojektowane w taki sposób, aby było efektywne energetycznie. Na dachu budynku zainstalowano panele fotowoltaiczne, a na parkingu zastosowano specjalną nawierzchnię antysmogową. Na jego obszarze, już na etapie budowy, pomyślano o zachowaniu bioróżnorodności, wykonując nasadzenia zgodnie z wymaganiami BREEAM (drzewa, krzewy, łąka kwietna itp.). Dzięki tego typu działaniom obiekt został wyróżniony certyfikatem BREEAM International NEW Construction na poziomie „Excellent”.

Łącznie w nowym centrum pracę znajdzie ponad 600 osób, w tym ponad 200 osób zatrudnionych bezpośrednio przez Żabkę oraz 400 osób we współpracujących z siecią firmach. Rekrutacja wciąż trwa.

„To centrum jest kamieniem milowym, ponieważ pozwoli nam dalej zachować bardzo dynamiczny rozwój, otwierać ponad 1 tys. sklepów rocznie” - powiedział wiceprezes Grupy Żabka.

Sieć logistyczna Żabki liczy 8 centrów logistycznych, z których towar dystrybuowany jest do sklepów w całej Polsce, oraz 19 terminali przeładunkowych. Z Żabką współpracuje także sieć przewoźników dostarczających do ponad 9 400 sklepów ponad 2 mln zamówień rocznie. Powyżej 80 proc. placówek Żabka jest obsługiwana logistycznie co drugi dzień.

Jak poinformował wiceprezes Manikowski, jesienią planowane jest otwarcie sklepu Żabka nr 10 000.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 22.06.2023, 10:57
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ