Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„W dniu tego święta życzę państwu samych sukcesów, żebyście się rozwijali, żebyście pracowali w tej firmie do końca świata i o jeden dzień dłużej, bo mam nadzieję, że praca w PSG niesie dla państwa satysfakcję” - mówił prezes zarządu PSG Robert Więckowski i podkreślał, że bardzo cieszy się z posiadanej załogi, która „nigdy nie zawodzi”.
„My gaz ziemny określamy jako paliwo trwale przejściowe. Także proszę się nie obawiać, na razie jeszcze pracy dla wszystkich wystarczy” - zapewnił.
Członkowie zarządu PSG zgodnie podkreślali, że spółka sprostała wyzwaniom ostatnich lat, jak pandemia COVID-19 czy wojna w Ukrainie, odwdzięcza się właścicielowi wysoką dywidendą i idzie z duchem czasu, dostarczając klientom nowoczesnych narzędzi. Zarząd mocno akcentuje też rolę oddziałów i zakładów gazowniczych w terenie.
Trochę historii...
Prezes Więckowski zwracał uwagę, że ostatnie lata oznaczały dla spółki przede wszystkim ogromny postęp i rozwój, a także - jak przypomniał - transformację, bo PSG stała się częścią koncernu Orlen, gdzie - według statystyk - załoga PSG to jedna piąta całej grupy.
Marian Żołyniak - członek zarządu PSG ds. technicznych - wskazywał dwa kamienie milowe w historii: utworzenie PSG poprzez scalenie sześciu niezależnych wcześniej spółek gazowniczych oraz ogłoszenie przez premiera 11 października 2018 r. przyspieszonego programu gazyfikacji kraju.
Za ważne momenty uznał też utworzenie kolejnego oddziału PSG: inwestycyjno-remontowego w Krośnie, czy wykup od Gaz Systemu ponad 400 km sieci i ok. 50 stacji wysokiego ciśnienia.
Ireneusz Krupa - członek zarządu ds. rozwoju i inwestycji - scharakteryzował 10-lecie PSG m.in. poprzez pryzmat poprawy efektywności.
„Jak popatrzymy na wskaźniki jak: długość sieci na jednego pracownika, liczba klientów, to w ostatnich latach widzimy znaczący przyrost (...). Dużo więcej tą samą załogą wykonujemy pracy, za co chcę tutaj państwu pracownikom podziękować” - mówił prezes Krupa.
Zwrócił także uwagę, że w ostatnich latach spółka postawiła na rozwój sieci, na jej rozbudowę i wzrost wartości przedsiębiorstwa przez co „radykalnie” wzrosły wydatki na inwestycje.
„W ciągu ostatnich lat nie jest sytuacją rzadką, że nasze wydatki na inwestycje przekraczają 3 mld zł rocznie” - powiedział.
Jakub Kowalski - członek zarządu ds. operacyjnych - wspominał trudny moment w historii spółki, który nastał niedługo po tym, kiedy on sam dołączył do zarządu PSG - pandemię wirusa COVID-19.
„Przedsiębiorstwo, które na dobrą sprawę nie znało do tej pory pracy zdalnej, musiało się bardzo szybko jej nauczyć i bardzo wielu naszych pracowników zostało w domach” - przekonywał prezes Kowalski.
Podkreślił, że było to wyzwanie, któremu PSG sprostała, a z wypracowanych wówczas rozwiązań korzysta do dziś, bo zarządzanie spółką przeniosło się do obrotu elektronicznego.
Piotr Staroń - członek zarządu ds. ekonomiczno-finansowych - akcentował, że PSG to przede wszystkim fantastyczny zespół ludzi, pracowników z długoletnim doświadczeniem z wszystkich obszarów.
„Chciałbym pogratulować wszystkim pracownikom, całej firmie, wszystkim poprzednim zarządom, wszystkim członkom rady nadzorczej” - mówił Staroń i wskazywał, że obecny rok spółka planuje zamknąć kwotą ponad 26 mld zł sumy bilansowej.
„Ale również w tym okresie byliśmy spółką, która potrafiła odwdzięczyć się właścicielowi, bo w tym okresie w postaci dywidendy wypłaciliśmy 5,4 mld zł” - zauważył.
W stronę przyszłości...
Bezpieczeństwo, cyfryzacja, adaptacja do struktur Orlenu, demografia - to w ocenie obecnego zarządu jedne z kluczowych wyzwań, przed jakimi obecnie stoi Polska Spółka Gazownictwa.
Prezes Więckowski zwracał w tym kontekście uwagę m.in. na konieczność adaptacji wewnętrznych przepisów spółki do regulacji obowiązujących w grupie kapitałowej Orlen. Inny, bardzo ważny obszar, który podkreślał, to bezpieczeństwo. Jak mówił, wybuch wojny na Ukrainie oraz rozwój cyfryzacji i związane z nim zagrożenia jak np. ataki phishingowe zdeterminował spółkę do wzmożenia czujności w tym obszarze.
„Jesteśmy w grupie Orlen oceniani bardzo wysoko, możemy niektórych uczyć bezpieczeństwa” - zapewnił prezes Więckowski.
Jakub Kowalski akcentował wyzwania związane z nowoczesną komunikacją czy transformacją energetyczną. Jak wskazywał, wiele już w tych dziedzinach udało się osiągnąć.
„Jesteśmy liderem komunikowania w social mediach, jeśli chodzi o spółki energetyczne, wygrywamy wszelkie rankingi tego, w jaki sposób prowadzimy naszego Facebooka, Instagram czy LinkedIn” - podkreślał Kowalski.
Zwracał uwagę, że duże zmiany zaszły też w obsłudze klienta, gdzie uruchomiono Contact Center, które działa pod jednym numerem oraz sprawnie i fachowo obsługuje klientów. „Ale również przeniesienie procesu wnioskowania o przyłączenie czy wydawanie warunków przyłączenia do internetu za pośrednictwem naszego portalu” - mówił Kowalski i zapowiedział, że rozwijane są już nowe narzędzia, jak chat bot, który ułatwiałby obsługę klienta.
Prezes Żołyniak zwrócił z kolei uwagę na aspekt demograficzny. Jak mówił, średni wiek załogi to obecnie 62 plus, co stanowi „gigantyczne wyzwanie”.
„Jak uzupełnić tę lukę, byśmy ciągle naszą misję mogli wykonywać? Stoi przed tym pytaniem cały zarząd, bo nikt nie wykona na dole tej pracy (...) cyfryzacja wspomaga, ale nie wejdzie do wykopu, nie wyłączy, nie przełączy. Tego komputer za nas nie zrobi” - mówił Żołyniak.
Serce spółki bije na gazowni
Zarząd podkreślał znaczenie oddziałów zakładów gazowniczych i gazowni w rozwoju i codziennym funkcjonowaniu spółki.
Prezes Żołyniak zaznaczył, że jako członek zarządu ds. technicznych regularnie odwiedza wszystkie odziały PSG i na każdym takim spotkaniu dziękuje załodze.
„Bo serce gazownictwa nie bije tam, gdzie na co dzień pracuje zarząd, serce gazownictwa bije w gazowniach. Tam, gdzie są wszystkie procesy, gdzie przychodzi klient, gdzie jest awaria, gdzie jest zgłoszenie, gdzie jest obsługa, gdzie jest ta misja Polskiej Spółki Gazownictwa, a przypomnę - misją Polskiej Spółki Gazownictwa jest ciągłe, bezpieczne dostarczanie paliwa gazowego, z poszanowaniem środowiska naturalnego” - podkreślił.
Żołyniak podkreślał też, że - jak szacują eksperci - złoża gazu w Polsce wystarczą jeszcze na 150 lat.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 14.09.2023, 14:53 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT