Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Valéry Gaucherand, dyrektor generalny L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie, zauważa, że najbliższe lata przyniosą wiele nowych wyzwań, niepewności, ale także wiele możliwości co do kształtu i kierunku rozwoju wielu sektorów gospodarki. Firmy na całym świecie są coraz bardziej świadome tego, że najnowsze technologie oraz innowacje są w stanie pomóc im osiągnąć stawiane przez nich cele biznesowe, a także środowiskowe.
„W L’Oréal wierzymy, że obowiązkiem lidera branży jest projektowanie zrównoważonej przyszłości dla konsumentów , a jako firma beauty tech wiemy, że aby czynić piękno dostępnym dla każdego, potrzebne są najnowsze technologie. W związku z tym wdrażamy wiele opartych na sztucznej inteligencji rozwiązań do pielęgnacji skóry, spersonalizowane urządzenia do makijażu czy innowacje wspierające zrównoważoną produkcję i konsumpcję produktów naszych marek. Innowacje są ważne dla biznesu, ale zmiany nie zachodzą same - dlatego zainicjowaliśmy dyskusję wśród naszych partnerów, firm i ekspertów, którzy patrzą na innowacje z różnych stron” - powiedział Valéry Gaucherand.
„W szybko zmieniającym się świecie umiejętność przewidzenia trendów oraz potrzeb konsumentów ma ogromne znaczenie dla kreowania innowacyjnych rozwiązań” - dodał Adam Nitecki, dyrektor generalny ds. e-commerce L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.
Odpowiedzi na pytanie: „Czego oczekują klienci?” daje badanie konsumenckie przeprowadzone przez agencję badawczą Kantar Polska. Według niego aż 54 proc. badanych konsumentek i konsumentów dostrzega innowacje w branży kosmetycznej. Polacy uważają, że innowacje powinny przede wszystkim służyć zmniejszeniu negatywnego wpływu na środowisko naturalne (90 proc. badanych), ale także zmianie i ulepszaniu istniejących już produktów oraz sprawniejszej produkcji, aby cena wyrobów była niższa (po 87 proc. badanych). Zdecydowanie lubią próbować i korzystać z nowych produktów czy rozwiązań oraz szukają o nich informacji (więcej niż połowa badanych - 52 proc.). Z innowacjami i wprowadzaniem nowych rozwiązań oraz sposobów działania styka się 42 proc. badanych. 1 procent mniej (41 proc.) często rozmawia ze znajomymi i rodziną o nowych produktach czy usługach.
Adam Nitecki zaznaczył, że nawet w okresie ograniczonych możliwości finansowych Polacy wciąż preferują produkty o odpowiednim stosunku jakości do ceny.
„Nieustająco poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, które urozmaicą doświadczenia klientów. Z podwarszawskiej fabryki L’Oréal na polski rynek trafia ponad tysiąc nowych produktów kosmetycznych rocznie, w tym wiele przełomowych innowacji, które są efektem pracy naukowców z różnych stron świata” - dodał Adam Nitecki.
Rektor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie prof. Piotr Wachowiak powiedział, że kierowana przez niego uczelnia bardzo ceni sobie współpracę z partnerami biznesowymi.
„W Polsce współpraca badawcza między uczelniami wyższymi a praktyką gospodarczą nie wygląda jeszcze dobrze, ale myślę, że da się to usprawnić. Bo w rozwoju gospodarczym doszliśmy już do ściany, wykorzystujemy te tradycyjny czynniki, które dają rozwój. Tymczasem czynnikiem rozwojowym jest obecnie innowacyjność. Badania prowadzone przez wyższe uczelnie muszą być użyteczne dla biznesu” - powiedział prof. Wachowiak.
Donata Wolińska, dyrektor generalna ds. transformacji i zrównoważonego rozwoju L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie, zauważyła, że w temacie projektowania przyszłości i napędzania trendów konsumenckich jednym ze sposób działania L’Oréal jest skupienie się na dostarczaniu nowych doświadczeń konsumentom.
„W L’Oréal wierzymy, że przyszłość będzie wielowymiarowa, obejmie sferę fizyczną, cyfrową i wirtualną. Jesteśmy pionierami technologii Web 2.0, między innymi w obszarze diagnozowania skóry, konsultacji wideo i wirtualnych makijaży, ułatwiających decyzje zakupowe, ale też poprawiających nasz wygląd w czasie spotkań na Teams. Badamy również Web 3.0 i budujemy fundamenty dla doświadczeń konsumentów w nowej rzeczywistości wirtualnej - Metaverse” - wyjaśniła Donata Wolińska.
Podczas dyskusji uczestnicy panelu poszukiwali również odpowiedzi na pytania: czy jesteśmy gotowi na zwiększenie innowacyjności w Polsce? Jakie umiejętności są kluczowe i co musimy zmienić?
„Prawdziwe innowacje wynikają z ducha przedsiębiorczości, zapału i zaangażowania we wdrażanie pomysłów” - podsumował Valéry Gaucherand, dyrektor generalny L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.
Spotkanie „Jak technologie i innowacje napędzają trendy konsumencie w Polsce?” odbyło się w ramach Forum Ekonomicznego w Karpaczu, w pierwszych dniach września 2023 r. W panelu uczestniczyli przedstawiciele L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie, a także firm badawczych, telekomunikacyjnych, technologicznych, doradczych, mediów oraz wyższych uczelni.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 28.09.2023, 09:25 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT