Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Polacy to gamerzy – szacuje się, że mianem graczy można określić nad Wisłą niemal 20 milionów osób. Stanowią różnorodną grupę, wśród której znajdują się zarówno zapaleni gracze, jak i nieco bardziej „niedzielni”. Firma HP postanowiła zbadać ich preferencje i przyzwyczajenia oraz odkryć tzw. „guilty pleasures”, czyli grzeszne przyjemności. Ukazując tym samym zachowania polskich sympatyków elektronicznej rozrywki, a także podejmując próbę odmitologizowania wizji gracza samotnego i odizolowanego od rzeczywistości.
Ogólnopolskie badanie, zainicjowane przez HP, pozwala zgłębić psychologię graczy. Wyniki pokazują, między innymi, że gracze są zazwyczaj ostrożni, jeśli chodzi o ujawnianie różnych aspektów swojej pasji. Prawie połowa z nich nie jest chętna do publicznego dzielenia się informacjami dotyczącymi czasu, jaki poświęcają na gry. Nie chwalą się też swoimi osiągnięciami – ok 42% nie chce opisywać tego, co dokładnie robi w grze, być może uważając to za element strategiczny. Co więcej, w sferze tajemnicy gracze wolą pozostawić również finanse. Aż 48,5% nie mówi, ile wydaje na gry.
Mimo tych skrywanych "guilty pleasures", gracze nadal czerpią wiele radości i korzyści z gier. Gry stanowią dla nich źródło rozrywki (83,3%), możliwość ucieczki od rzeczywistości, odkrywania nowych światów i poczucie wolności. Istotnym motywatorem jest także możliwość rywalizacji z innymi graczami. Ponad połowa graczy ceni aspekty społeczne gamingu, takie jak interakcje z innymi graczami i przynależność do społeczności. Badani podkreślają również, że gry przynoszą wiele korzyści, takie jak poprawa refleksu, umiejętności obsługi komputera, znajomość języków obcych i kontrola emocji.
„[Dla młodego pokolenia] gry komputerowe stały się niezastąpionym narzędziem rozwoju. To właśnie w grach mają oni możliwość eksperymentowania i popełniania błędów, co prowadzi do nauki wielu cennych umiejętności. To wirtualne środowisko stało się dla nich dość szybko wspaniałą przestrzenią do doskonalenia komunikacji, opanowywania języków, rozwijania umiejętności współpracy, multitaskingu, rozwijania koordynacji czy też koncentracji. Dla młodych ludzi, korzystanie z czasu spędzanego przy komputerze może być cennym przygotowaniem do dorosłości” – dodaje Urszula Klimczak, Performance Coach NAVI.
Dla polskich graczy wydajność komputerów, ich wszechstronność i możliwość konfiguracji podzespołów stanowią kluczowe kwestie. Polski gracz jest też świadomym użytkownikiem, który stara się być na bieżąco z najnowszymi technologicznymi trendami i dba o to, aby regularnie modernizować komputery. Co jednak istotne, służą im nie tylko do rozrywki, ale także do nauki, pracy, komunikacji i innych form rozrywki, takich jak oglądanie filmów czy słuchanie muzyki.
Dostrzegając złożoną naturę polskich graczy, HP konsekwentnie rozwija swoje portfolio urządzeń . Jak podkreśla Andrzej Sowiński, dyrektor zarządzający HP Inc Polska: „Naszym celem jest stworzenie pełnego ekosystemu dla pasjonatów gier, który spełni ich wymagania. Biorąc pod uwagę fakt, że co trzeci laptop osobisty sprzedawany w Polsce może być kwalifikowany jako laptop gamingowy, jestem przekonany, że HP podąża w dobrym kierunku. W naszych urządzeniach wykorzystujemy rozwiązania hybrydowe, ponieważ dostrzegamy różne twarze polskich konsumentów”.
Gracze wciąż wydają się cierpieć z powodu wielu stereotypów. To najprawdopodobniej dlatego tak duża liczba graczy traktuje wiele aspektów swojego hobby jako grzeszne przyjemności. Nie o wszystkich elementach gamingu gracze chcą więc mówić głośno. Nie ulega jednak wątpliwości, że polscy gamerzy uwielbiają grać i angażować się w swoją pasję. Doceniają w niej zarówno aspekty czysto rozrywkowe, jak i społeczne. Co więcej, poświęcają na nią sporą ilość czasu, ale przy tym nie zapominają o pracy, nauce czy innych rozrywkach. Z tego też powodu często wybierają komputery ze względu na ich multi funkcyjność. Doceniają ich wszechstronność, która pozwala im nie tylko grać, ale realizować się na wielu polach, m.in. w pracy.
Więcej informacji oraz cały raport znajduje się pod linkiem: Różne twarze polskiego gracza. Raport 2023.
O firmie HP
HP Inc. to globalny lider, firma tworząca rozwiązania pozwalające ludziom łączyć się i urzeczywistniać to co najważniejsze. Działając w ponad 170 krajach, HP dostarcza szeroką gamę innowacyjnych i zrównoważonych urządzeń, usług i subskrypcji w sferze komputerów osobistych, drukarek, druku 3D, pracy hybrydowej i gamingu. Więcej informacji na www.hp.pl
Źródło informacji: HP Inc.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 27.10.2023, 11:35 |
Źródło informacji | HP Inc. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Tego jeszcze nie grali. Gwiazdy dają głos odpadom i zachęcają do segregacji
Co powiedziałyby nam nieposegregowane śmieci, gdyby miały głos? Właśnie ruszyła kampania edukacyjna, w której m.in. puszka czy kartonik po soku zyskują osobowość i cięty język, by wskazać właściwy kolor i nazwę kosza, do którego powinny trafić. W niezwykłe role wcieliły się znane i lubiane, utalentowane aktorsko osoby: Ola Domańska, Wiktor Dyduła, Natalia Kukulska, Maciej Musiałowski, Mariusz Pudzianowski i Katarzyna Warnke. Wszystkie gwiazdy pokazały fantastyczne poczucie humoru i dystans do siebie. Filmy powstały w ramach publicznych kampanii edukacyjnych realizowanych przez RLG Repack Polska Organizacja Odzysku Opakowań.- 13.06.2025, 06:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: RLG Polska
-
Image
Amicura prezentuje pełną gamę inteligentnych innowacji dla zwierząt domowych na Międzynarodowych Targach Elektroniki Użytkowej w Warszawie
Marka inteligentnych produktów dla zwierząt Amicura ogłosiła swój udział w Międzynarodowych Targach Elektroniki Użytkowej w Ptak Warsaw Expo w dniach 13-15 czerwca, prezentując na stoisku C1.39 kompletną gamę siedmiu inteligentnych produktów dla zwierząt, obejmujących cały ekosystem „czystość-żywienie-zdrowie”. Prezentacja ta pokazuje zaangażowanie firmy Amicura w wykorzystanie technologii do realizacji swojej misji „dbania o zdrowie i szczęście każdego zwierzęcia”.- 12.06.2025, 12:15
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Amicura
-
Image
Bezpieczeństwo to sprawa nie tylko dla wojska
Budowa państwa odpornego na zagrożenia zewnętrzne i wewnętrzne wymaga zgodnego działania władz, instytucji, wojska, innych służb, a także sektora prywatnego i całego społeczeństwa. Z roku na rok wzrasta rola tzw. inwestycji podwójnego przeznaczenia. Tematy te poruszane są podczas czwartej edycji Forum Bezpieczeństwa, odbywającej się w dniach 10-11 czerwca w Łodzi.- 12.06.2025, 10:04
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: Orange Polska
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ