Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Niedostępność strony: łatwy przepis na stratę
Z wyników najnowszego badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie serwisu JakWybraćHosting.pl wynika, że aż 68% użytkowników internetu w Polsce rezygnuje z korzystania ze strony internetowej, która boryka się z częstymi przerwami w działaniu. Jest to istotna informacja dla właścicieli stron internetowych i sklepów, gdyż wskazuje na to, że stabilność serwisu jest kluczowym elementem budowania zaufania i lojalności użytkowników.
“Problemy techniczne, z którymi internauci się zmagają, są różnorodne - od błędów czy awarii po stronie hostingu, przez problemy z ładowaniem stron, aż po całkowitą niedostępność serwisu". - mówi Mateusz Mazurek, autor serwisu Jak Wybrać Hosting? - “Wszystko to składa się na obraz strony, który w oczach użytkowników może stać się negatywny, jeśli awarie będą występować zbyt często" - dodaje.
Reakcje użytkowników na awarie: cierpliwość ma swoje granice
Gdy strona internetowa nie działa, większość użytkowników (59%) decyduje się na jej odświeżenie. Co ciekawe, ponad połowa ankietowanych (51%) jest gotowa poczekać kilka minut i spróbować ponownie wejść na stronę. Mniej więcej tyle samo osób (47%) wybiera opcję powrotu na stronę w późniejszym czasie.
Jednakże 19% internautów w obliczu problemów technicznych strony decyduje się na przejście na alternatywny serwis lub stronę, co może świadczyć o tym, że ich cierpliwość nie jest nieograniczona. Co więcej, 16% ankietowanych przyznaje, że po wystąpieniu takiej (jednorazowej) sytuacji rezygnuje z korzystania ze strony na stałe.
“Przy wyborze usług hostingowych, niezwykle ważnym parametrem, który wymaga szczegółowej analizy, jest SLA (Service Level Agreement). Jest to umowa, która precyzuje standard oraz poziom świadczonych usług, a w przypadku serwerów, zazwyczaj jest wyrażona w procentach dostępności. - mówi Mateusz Mazurek - Przykładowo, SLA na poziomie 99,90% w praktyce oznacza, że maksymalny czas niedostępności usług nie przekroczy 43 minut i 12 sekund w ciągu miesiąca".
Obawy o bezpieczeństwo danych
W kontekście awarii stron internetowych nie można pominąć kwestii bezpieczeństwa danych użytkowników. Badanie pokazuje, że 18% Polaków wyraża obawy o swoje dane osobowe podczas awarii strony internetowej. Warto zaznaczyć, że dla 47% respondentów jest to kwestia trudna do jednoznacznego określenia, co może świadczyć o braku wiedzy na temat tego, jak awarie stron WWW mogą wpływać na bezpieczeństwo ich danych.
“Znikniecie z dnia na dzień firmy hostingowej 2be z danymi klientów w 2016 roku czy pożar w serwerowni OVH w Strasburgu w marcu 2021 r. pokazują też, że oprócz sprawdzonego partnera hostingowego z wysokim SLA, wato dbać także o własne, niezależne kopie zapasowe danych, dzięki którym możliwe będzie przywrócenie do działania stron WWW w przypadku nawet największych awarii". - mówi Mateusz Mazurek.
Jednocześnie tylko 5% ankietowanych jest przekonanych o bezpiecznym przechowywaniu swoich danych, nawet w przypadku problemów technicznych z dostępem do strony. To pokazuje, że jest jeszcze dużo do zrobienia w kwestii edukacji użytkowników internetu na temat bezpieczeństwa online.
Badanie na zlecenie serwisu JakWybraćHosting.pl wykonano przez SW Research techniką CAWI na reprezentatywnej grupie Polaków w wieku od 16 lat (N=808) w październiku 2023 roku.
Szczegółowe wyniki badania: https://jakwybrachosting.pl/badanie-awarie-stron/
Jak Wybrać Hosting? to serwis internetowy pomagający wybrać dostosowany do potrzeb i wymagań, szybki, niezawodny i bezpieczny hosting stron internetowych. W ramach projektu przeprowadzane są testy wydajności i porównania usług hostingowych oraz publikowane są poradniki i instrukcje z zakresu tworzenia i obsługi stron WWW. Link: https://jakwybrachosting.pl/
Źródło informacji: JakWybraćHosting.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 02.11.2023, 11:27 |
Źródło informacji | JakWybraćHosting.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Polacy zadowoleni z pomp ciepła: 80% użytkowników ocenia je pozytywnie
Aż 80% użytkowników pomp ciepła w Polsce jest zadowolonych z tego sposobu ogrzewania, podczas gdy tylko 5% deklaruje niezadowolenie - wynika z badania zrealizowanego przez SW Research na zlecenie Public Management sp. z o.o. w sierpniu 2025 r. na reprezentatywnej próbie 1000 właścicieli budynków jednorodzinnych ogrzewanych pompami ciepła. Podobne badania przeprowadza od kilku lat Instytut Ekonomii Środowiska. Ostatnie z nich, zrealizowane w kwietniu 2025 r. [1], pokazało, że satysfakcja z użytkowania pomp ciepła na tle innych urządzeń grzewczych jest zdecydowanie najwyższa - ponad 80% respondentów korzystających z tej technologii uważa, że to najlepsze źródło ogrzewania dla ich domu. Dla porównania: wśród użytkowników kotłów gazowych satysfakcję deklaruje około 60%, a kotłów na pellet - około 70%.- 09.09.2025, 14:12
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PORT PC
-
Image
CHiQ zwiększa swoje zaangażowanie w światowy sport, nawiązując współpracę z Pucharem Świata w skokach narciarskich FIS
- 09.09.2025, 13:37
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Media OutReach
-
Image
Pierwszy cyfrowy asystent spotkań z AI - Plaud Note Pro debiutuje w Polsce
Na polski rynek trafia Plaud Note Pro - inteligentny rejestrator rozmów, który nagrywa spotkania, automatycznie je transkrybuje i przygotowuje podsumowania dzięki sztucznej inteligencji. Producent podkreśla, że Plaud to pierwsze tego typu urządzenie dostępne w Polsce, wpisujące się w globalny trend cyfrowych asystentów pracy.- 09.09.2025, 09:57
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Importer Plaud
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ