Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Tydzień Kuchni Polskiej to wydarzenie organizowane w celu podnoszenia świadomości na temat rodzimych potraw. Restauracje w całym kraju przygotują dwie wersje trzydaniowego menu nawiązującego do kuchni polskiej w cenie 69 lub 99 zł.
„Polska kuchnia przeżywa swój renesans. Uważam jednak, że promocja wymaga rozwiązań instytucjonalnych. Sami, kucharki i kucharze, tego nie zrobimy. Życzyłbym sobie, by przyszedł czas kuchni słowiańskiej. Połączmy siły z kolegami z krajów Europy Centralnej i Wschodniej, jakie stanowiły niegdyś Rzeczpospolitą. Przywołajmy smaki dziczyzny, runa leśnego, masła, dobrego chleba, maku, ryb z lokalnych jezior” - mówi Bogdan Gałązka, współwłaściciel i senior szef w Stolica Cafe.
Taką okazję daje Tydzień Kuchni Polskiej, podczas którego w menu lokali można znaleźć akcenty historyczne oraz regionalne, między innymi dania inspirowane działalnością Jana Szyttlera czy zupę flisacką z okonkami, rakami, śmietaną i koprem, krem z dyni z mleczkiem kokosowym, pomarańczą oraz przyprawami korzennymi.
Z kolei dla gości restauracji Trzy Rybki w Hotelu Starym Krzysztof Żurek przygotował pieczonego kalafiora z sosem z pomidorów i curry, orzechami i świeżą kolendrą, turbota bałtyckiego w panko z sosem sardelowym i pieczoną kapustą z kminkiem, jagnięcinę z grasicą cielęcą i marchewkowym puree, śliwkowy nugat w piernikowych aromatach czy deser czekoladowy z konfiturą z wiśni i porzeczek z chantilly aromatyzowany kirschem.
Więcej informacji na temat Tygodnia Kuchni Polskiej dostępnych jest na stronie: https://tydzienkuchnipolskiej.pl.
Patronami medialnymi akcji są Przegląd Gastronomiczny, Wirtualna Polska, Poradnik Restauratora, Restauracja, Papaja, HorecaTrends, Portal Spożywczy, Szef Kuchni, FoodService, Horecanet oraz Nowości Gastronomiczne.
O Tygodniu Kuchni Polskiej
Tydzień Kuchni Polskiej odbywa się od 2018 w ramach jednego z kluczowych programów odpowiedzialności społecznej MAKRO, Polskich Skarbów Kulinarnych. Co roku w okolicach 11 listopada z okazji Święta Niepodległości goście mają okazję spróbować specjalnie przygotowanego trzydaniowego menu. Celem akcji jest promocja kuchni polskiej oraz wsparcie lokalnych restauracji.
Źródło informacji: MAKRO Cash and Carry Polska
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 03.11.2023, 14:25 |
Źródło informacji | MAKRO Cash and Carry Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Krajowy System e-Faktur - nadciąga nieuchronna rewolucja
Najbliższe półtora roku przyniesie rewolucję w dokumentowaniu obrotu przedsiębiorców. Od lutego 2026 r. do stycznia 2027 r. obowiązkiem e-fakturowania objęta zostanie większość działających w Polsce firm, a przebieg tego procesu wciąż niesie ze sobą wiele niewiadomych. Takie zagadnienia, jak awaryjność systemu, efektywność transmisji danych i ich bezpieczeństwo, a także niejednoznaczność nowych przepisów rodzą obawy dotyczące wpływu obowiązkowej e-faktury na procesy sprzedaży i raportowania.- 28.07.2025, 08:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: SGH
-
Image
Multiply Group finalizuje przejęcie Tendam, podwajając wynik operacyjny EBITDA i zwiększając globalny zasięg
• Tendam to druga co do wielkości grupa odzieżowa w Hiszpanii według udziału w rynku oraz jedna z wiodących europejskich grup odzieżowych prowadzących sprzedaż wielokanałową.
• 12 ugruntowanych marek własnych Tendam z sektora artykułów odzieżowych zapewnia różnorodność i międzynarodowy zasięg, jeszcze bardziej pogłębiając obecność Grupy w branżach konsumenckich.
• Transakcja wyceniona na kwotę 5,6 mld AED (1,3 mld EUR) wartości przedsiębiorstwa plasuje Multiply Group jako kluczowy podmiot na globalnym rynku detalicznej sprzedaży odzieży.- 25.07.2025, 11:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Kultowy różowy Cadillac Mary Kay teraz jako elektryk w całkowicie nowej odsłonie OPTIQ
Służbowy samochód nowej generacji jako sposób na wsparcie innowacyjności, dbałości o środowisko i wykorzystywania możliwości biznesowych z myślą o przyszłości.- 25.07.2025, 10:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: BusinessWire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ