Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Polski internet w liczbach: gdzie rzeczywiście hostowane są nasze ulubione strony?
Jak pokazują wyniki najnowszego badania przeprowadzonego przez serwis JakWybraćHosting.pl, tylko nieco mniej niż połowa (49%) stron WWW odwiedzanych przez polskich internautów przechowuje swoje dane na serwerach zlokalizowanych w Polsce. To oznacza, że większość treści, z którymi stykamy się w polskiej części internetu, fizycznie znajduje się poza granicami naszego kraju.
Najpopularniejszymi lokalizacjami, poza Polską, dla hostingu stron są: Kanada (15%), Stany Zjednoczone (8%), Niemcy (7%), Holandia (6%) oraz Wielka Brytania (4%). Te dane rzucają światło na globalny charakter internetu, gdzie granice państwowe mają coraz mniejsze znaczenie.
Łącznie 68% stron odwiedzanych z Polski jest hostowanych w krajach Unii Europejskiej, co podkreśla znaczenie europejskiego rynku cyfrowego. Pozostałe 32% serwerów znajduje się poza UE, co świadczy o globalnym zasięgu i różnorodności treści dostępnych dla polskich użytkowników.
Dane w sieci: oczekiwania polskich internautów
Według najnowszego badania opinii publicznej przeprowadzonego przez SW Research dla firmy JakWybraćHosting.pl, aż 65% polskich internautów twierdzi, że strony internetowe, z których korzystają, powinny przechowywać swoje dane w Polsce. Jest to znacząca większość, która podkreśla pragnienie utrzymania danych w obrębie krajowych granic. W kontekście rosnącej świadomości o ochronie danych osobowych i bezpieczeństwie ten wynik nie jest zaskakujący. Z drugiej strony, 19% respondentów uważa, że dane mogą być przechowywane w dowolnym kraju należącym do Unii Europejskiej.
Porównując te wyniki z rzeczywistą lokalizacją serwerów, na których hostowane są strony odwiedzane przez Polaków, widzimy pewien kontrast. Mimo, że 49% stron faktycznie hostuje dane w Polsce, to jednak 51% danych jest przechowywanych poza granicami kraju, w tym 32% poza Unią Europejską. To wskazuje na sporą rozbieżność między oczekiwaniami użytkowników a stanem faktycznym.
Znaczenie lokalizacji serwerów: ekspert radzi
Jak mówi Mateusz Mazurek z serwisu JakWybraćHosting.pl – umiejscowienie serwera blisko użytkownika końcowego jest kluczowe dla szybkości ładowania stron internetowych. Szybsze strony poprawiają ogólne doświadczenie użytkowników, co ma bezpośredni wpływ na ich zachowania online. Badania pokazują, że 45% polskich internautów jest mniej skłonnych do dokonywania zakupów na wolno ładujących się stronach, 51% nie powróci na stronę z wolnym ładowaniem, a 39% nie poleci takiej strony innym. Szybkość ładowania ma również znaczący wpływ na SEO, ponieważ jest jednym z czynników rankingowych w wyszukiwarkach.
„Najlepiej, aby serwer był umiejscowiony w tym samym kraju, w którym znajduje się większość odwiedzających stronę – dodaje Mateusz Mazurek. – Lokalizacja, zarówno w kraju pochodzenia większości użytkowników, jak i w sąsiednim państwie lub przynajmniej na tym samym kontynencie, minimalizuje czas odpowiedzi serwera, co przekłada się na lepszą wydajność i doświadczenia użytkownika. Należy jednak pamiętać, że lokalizacja siedziby firmy nie musi odpowiadać umiejscowieniu serwerów. Mogą być one zlokalizowane w innym miejscu lub kraju”.
Dla stron o zasięgu globalnym, gdzie odbiorcy znajdują się w różnych częściach świata, rozwiązaniem może okazać się wykorzystanie usługi CDN (Content Delivery Network). CDN umożliwia przechowywanie kopii strony na serwerach rozlokowanych na całym świecie, zapewniając szybkie ładowanie się strony niezależnie od lokalizacji użytkownika.
Badanie przeprowadzone w listopadzie 2023 r. przez serwis JakWybraćHosting.pl na próbce 10 000 losowych stron internetowych odwiedzanych z Polski we wrześniu 2023 r. wg Chrome UX Report (Google). Badanie opinii publicznej na zlecenie serwisu JakWybracHosting.pl wykonano przez SW Research techniką CAWI na reprezentatywnej grupie Polaków w wieku od 16 lat (N=808) w październiku 2023 r.
Szczegółowe wyniki badania: https://jakwybrachosting.pl/badanie-lokalizacja-stron/
Jak Wybrać Hosting to serwis internetowy pomagający wybrać dostosowany do potrzeb i wymagań, szybki, niezawodny i bezpieczny hosting stron internetowych. W ramach projektu przeprowadzane są testy wydajności i porównania usług hostingowych oraz publikowane są poradniki i instrukcje z zakresu tworzenia i obsługi stron WWW. Link: https://jakwybrachosting.pl/
Źródło informacji: JakWybraćHosting.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 04.12.2023, 15:20 |
Źródło informacji | JakWybraćHosting.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Majówkowa promocja na stacjach ORLEN pozwoli zaoszczędzić do 40 groszy na litrze paliwa PAP
Ruszyła właśnie majówkowa promocja na stacjach paliw ORLEN, w ramach której nowi i obecni uczestnicy programu lojalnościowego ORLEN VITAY mogą zatankować paliwo taniej o 30 groszy za litr, a posiadacze Karty Dużej Rodziny - aż o 40 groszy. Klienci wszystkich stacji ORLEN w całej Polsce będą mogli kupić w promocyjnej cenie nawet 100 litrów paliwa. Ze specjalnych rabatów skorzystać będą mogli również użytkownicy pojazdów elektrycznych, zarejestrowani w aplikacji ORLEN Charge.- 26.04.2024, 15:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Za nami XII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG
W dniach 23-24 kwietnia br. w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbyła się XII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG. Podczas spotkania działów HR poruszone zostały tematy dotyczące: wykorzystania sztucznej inteligencji w codziennej pracy, zarządzania underperformancem, ochrony sygnalistów, dyrektywy Equal Pay, wymogów sprawozdawczych dot. pracowników i łańcucha wartości wynikających z ESRS oraz, pracowników pokolenia Z oraz pokolenia silver na rynku, systemowego podejścia do wellbeingu w organizacji, nowoczesnych benefitów łączących potrzeby Gen Z i silversów.- 26.04.2024, 14:58
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
-
Image
H2POLAND: wodór jest wielką szansą, ale też zagadką PAP
„Wodór jest wielką szansą, ale też zagadką. Zaletą tego rodzaju technologii jest bowiem zeroemisyjność, z drugiej strony nie wiadomo, jak się one wpiszą w światowy rynek, czy będzie to paliwo konkurencyjne” - wskazywał Marek Woźniak, marszałek województwa wielkopolskiego, uczestniczący w H2POLAND & NetZero Forum. Jego zdaniem, jeśli wodór będzie zbyt drogi, to trudno mu będzie się przebić na światowym rynku, ale gdy jego cena będzie konkurencyjna - zyska przewagę nad innymi paliwami, dzięki swoim ekologicznym walorom.
- 26.04.2024, 14:15
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom