Newsletter

Q4/2023 - najnowsze zmiany w algorytmach wyszukiwarki Google

05.12.2023, 13:09aktualizacja: 07.12.2023, 12:12

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Unsplash
Unsplash
Ostatni kwartał roku 2023 zaowocował wieloma aktualizacjami wyszukiwarki Google, w tym dwoma „core updates”, które w największym stopniu wpływają na działanie algorytmów odpowiadających za wybór treści prezentowanych w wyszukiwarce:
  • November 2023 reviews update,
  • November 2023 core update,
  • October 2023 core update,
  • October 2023 spam update.

Zmiany mają na celu promowanie w wynikach wyszukiwania treści spełniających oficjalne wytyczne Google: E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness), jednak według wielu specjalistów świata SEO - jednym z głównych celów najnowszych uaktualnień jest walka z niskiej jakości treściami wygenerowanymi przez AI, które często wygrywają z wyższej jakości treściami ludzkiego autorstwa. (źródła: 1,2,3

Google w oficjalnych komunikatach wskazuje, że treści AI nie są penalizowane same w sobie, jeśli zachowują wysoką jakość:

„Jeśli chodzi o automatycznie generowane treści, nasze wytyczne są spójne od lat. Korzystanie z automatyzacji - w tym sztucznej inteligencji - do generowania treści, których głównym celem jest manipulowanie rankingiem w wynikach wyszukiwania, stanowi naruszenie naszych zasad dotyczących spamu. (...) To powiedziawszy, ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że nie każde użycie automatyzacji, w tym generowanie AI, jest spamem. Automatyzacja od dawna jest wykorzystywana do generowania przydatnych treści, takich jak wyniki sportowe, prognozy pogody i transkrypcje. Sztuczna inteligencja ma potencjał napędzania ludzkiej ekspresji oraz bycia kluczowym narzędziem wspierającym tworzenie treści do Internetu”. (źródło

Nie każda agencja marketingowa (agencja marketingowa) postrzega zmiany w algorytmach jako pozytywne - często skutkują one nagłymi, niekorzystnymi zmianami w ruchu i widoczności stron. Według oficjalnego komunikatu Google, zmiany te niekoniecznie są objawem kiepskiej jakości strony:

„Nie ma konkretnych działań, które należy podjąć w celu odzyskania pozycji (po aktualizacji algorytmów). Negatywny wpływ na rankingi nie zawsze jest sygnałem, że coś jest nie tak ze stronami użytkownika”.

A w przypadku ich wystąpienia, ruch i widoczność strony często wracają do normy po upływie kilku tygodni.

Więcej na: https://kamanmarketing.pl/ 

Źródło informacji: kamanmarketing.pl

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.12.2023, 13:09
Źródło informacji kamanmarketing.pl
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ