Newsletter

Nauka i technologie

Bank Pekao S.A.: jeszcze lepsza ochrona przed oszustami udającymi pracowników banku

19.12.2023, 15:43aktualizacja: 19.12.2023, 15:49

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Bank Pekao S.A.
Bank Pekao S.A.
Klienci Banku Pekao S.A. mają już możliwość szybkiego upewnienia się, że kontaktująca się z nimi osoba to naprawdę pracownik banku. To kolejny krok Banku Pekao do zwiększenia bezpieczeństwa transakcji i lepszej ochrony klientów przed spoofingiem, czyli próbami podszywania się pod pracowników banku czy pod numer telefonu infolinii.

Bank Pekao S.A. nie ustaje w działaniach prowadzących do poprawy bezpieczeństwa i wygody obsługi. Obecnie zostało wprowadzone rozwiązanie, które uniemożliwi oszustom podszywanie się pod pracowników banku. Przestępcy często dzwonią w sprawie transakcji, która rzekomo miała zostać zlecona z konta klienta lub w sprawie fikcyjnego kredytu, który ktoś miał zaciągnąć na jego dane. Pretekstem do podania poufnych danych może być np. zablokowanie rzekomo wykonanego przelewu, wziętego kredytu lub podejrzanej płatności kartą.

„Bezpieczeństwo środków naszych klientów to dla nas priorytet. Wiemy, że spoofing jest popularną metodą, jaką próbują wykorzystywać różnego rodzaju oszuści, najczęściej sugerując jakieś finansowe zagrożenie dla klienta banku. W tak wykreowanej sytuacji dużą rolę grają emocje, przez które klient może stracić czujność. Apelujemy oczywiście o ostrożność oraz by nigdy nie podawać haseł, loginów do kont czy kodów BLIK. Jednak żeby klienci czuli się bezpiecznie w kontaktach telefonicznych z pracownikami Banku Pekao, wdrażamy dodatkowe zabezpieczenie, czyli identyfikację pracownika przez odporne na spoofing kanały, jak bankowość elektroniczna i aplikacja PeoPay” - wyjaśnia Remigiusz Hołdys, dyrektor Departamentu Bankowości Codziennej i Produktów Oszczędnościowych w Banku Pekao.

Dzięki nowej usłudze klient może zweryfikować tożsamość dzwoniącego pracownika w aplikacji PeoPay lub w serwisie internetowym Pekao24. Podczas rozmowy pracownik banku wysyła do niego powiadomienie push w aplikacji PeoPay lub informację w serwisie internetowym Pekao24. Po zalogowaniu się klient otrzymuje wizytówkę ze szczegółowymi danymi pracownika - wówczas prosząc o podanie tych danych, upewnia się, że rzeczywiście rozmawia z pracownikiem banku.

Jednocześnie pracownik banku może poprosić klienta o autoryzację wysłanej do niego wizytówki, aby mógł swobodnie kontynuować rozmowę bez weryfikacji dodatkowych danych klienta. Dla osiągnięcia maksymalnego poziomu bezpieczeństwa bank świadomie wykluczył wiadomości SMS jako narzędzie do weryfikacji tożsamości pracownika.

Bezpieczeństwo korzystania z usług banku to priorytet, jednak równie ważna jest jakość, szybkość i komfort obsługi. Również w tej sferze Bank Pekao proponuje kolejne rozwiązania dla klientów, by jeszcze lepiej odpowiadać na ich potrzeby. Osoby zainteresowane konkretnym produktem lub usługą dostępną w kanałach zdalnych mogą zostać sprawnie przekierowane do wybranych procesów sprzedażowych i obsługowych.

Podobnie jak w przypadku wizytówki pracownik banku może wysłać klientowi powiadomienie push w aplikacji PeoPay lub przekierowanie w serwisie Pekao24, a klient po zalogowaniu szybko dotrze do miejsca, które go interesuje.

„Wygoda klientów i dostępność oferty banku w kanałach zdalnych jest dla nas bardzo ważna, dlatego od lat rozwijamy serwis internetowy Pekao24 oraz aplikację mobilną PeoPay. Od teraz nasi klienci dzięki przekierowaniom zyskają szybki i bezpośredni dostęp do produktów i usług banku, którymi są zainteresowani. Funkcjonalność jest dostępna zarówno podczas spotkania w oddziale oraz w trakcie rozmowy telefonicznej z pracownikiem oddziału lub infolinii. Jestem przekonany, że wprowadzone rozwiązania zdecydowanie zwiększą komfort obsługi naszych klientów” - podkreśla Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych.

Rozwiązania Banku Pekao S.A. w dziedzinie bankowości elektronicznej były wielokrotnie nagradzane, m.in. w rankingu „Instytucja Roku” w kategorii „Najlepsza aplikacja mobilna”, „Najlepsza bankowość internetowa” oraz „Najlepszy zdalny proces otwarcia konta”. Aplikacja mobilna PeoPay została uznana za jedną z 15 najlepszych aplikacji bankowych na świecie według badania Digital Banking Maturity 2022 przeprowadzonego przez Deloitte. PeoPay jest także wysoko oceniany w kategorii finanse w sklepach z aplikacjami.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 19.12.2023, 15:43
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ