Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Platforma Preply przeanalizowała poziom zadowolenia z pracy w ponad 58 tysiącach firm na świecie. Polska trafiła do czołówki krajów przyjaznych anglojęzycznym ekspatom. Praca w Polsce wypada w rankingu lepiej niż praca w Holandii, Szwecji czy Danii.
Praca w języku angielskim? Zapraszamy do Polski
Polska zajęła szóstą lokatę w rankingu najprzyjaźniejszych państw do pracy dla osób posługujących się językiem angielskim. Firmy działające w Polsce uzyskały od swoich zagranicznych pracowników aż 70,8% pozytywnych recenzji na Glassdoor – serwisie służącym do wystawiania anonimowych recenzji pracodawcom.
Dla porównania, przedsiębiorstwa w Holandii otrzymały 70,2% pozytywnych opinii, a w Szwecji – 69,1%. Lepiej od nas wypadły tylko Meksyk (80,2%), Niemcy (73,4%), Chile (71,7%), Norwegia (71,6%) oraz Łotwa (71%).
Ranking przygotowany przez Preply uwzględnia opinie wystawione przedsiębiorstwom działającym w 45 państwach należących do Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). Łącznie przeanalizowano 270 tysięcy recenzji 58 tysięcy firm. Za opinie pozytywne uznano wszystkie te, w których ocena wybranego pracodawcy to minimum 4 gwiazdki w witrynie Glassdoor.
„Wysoki wynik, jaki uzyskała w rankingu Polska, to między innymi efekt doskonałej znajomości języka angielskiego przez Polaków. Mimo typowej dla nas skromności, badania pokazują, że jesteśmy pod tym względem w światowej czołówce. Naszym zagranicznym kolegom przyjemnie się tu pracuje, bo mogą się bez problemu porozumiewać w zespole i nie czują się wykluczeni. Firmy w Polsce, a zwłaszcza korporacje działające w największych polskich miastach, chętnie wspierają środowiska międzynarodowe” – zauważa Sylvia Johnson, ekspert ds. umiejętności językowych i międzykulturowych w Preply.
Cudze chwalicie, swego nie znacie
Platforma przeanalizowała też ogólną ocenę, jaką pracownicy wystawili firmom w różnych częściach świata. Uwzględniono tu recenzje napisane zarówno przez ekspatów, jak i pracowników pochodzących z danego kraju. Pod tym kątem praca w Polsce wypada już nieco słabiej, choć nadal plasujemy się w tej „lepszej” połowie świata. Ogólny odsetek przedsiębiorstw ocenianych na minimum 4 gwiazdki wynosi 36,2%.
Odsetek pozytywnych opinii, na temat działających w Polsce firm, które pochodzą od ekspatów (mówiących w różnych językach, a nie tylko angielskim) to 70,6%. Wniosek nasuwa się sam. Obcokrajowcy doceniają pracę w Polsce bardziej niż my sami.
Nie jesteśmy jednak jedynym krajem, w którym występuje to zjawisko. Podobne wyniki zanotowano we wszystkich analizowanych państwach. W każdym zakątku świata ekspaci są bardziej zadowoleni ze swojej pracy niż ogólna średnia krajowa.
Największe różnice widać w Meksyku i Stanach Zjednoczonych, gdzie ta dysproporcja wynosi ponad 47 punktów procentowych. To bardzo interesujące dane. To właśnie Meksyk jest według Preply najprzyjaźniejszym miejscem do pracy dla ekspatów. Z kolei z USA pochodzi cała dziesiątka przedsiębiorstw ocenianych najwyżej przez pracowników środowisk międzynarodowych (w top 3 znalazły się Google, Microsoft i Apple).
„Przyczyn tego zjawiska jest wiele. Po pierwsze, ekspaci często czują większą wdzięczność wobec zagranicznych pracodawców za otrzymaną szansę, niż pracownicy pochodzący z danego kraju. Ci drudzy są bardziej wymagający. Dochodzi też niższa świadomość na temat sytuacji politycznej czy gospodarczej w państwie, przez co obcokrajowcy miewają nieco zakrzywiony obraz lokalnego rynku pracy. Po trzecie, praca za granicą zazwyczaj ma swój >>termin ważności<<. Wiemy, że za jakiś czas wrócimy do siebie. A to sprawia, że widzimy obecne warunki pracy w jaśniejszych barwach” – komentuje Sylvia Johnson, ekspert ds. umiejętności językowych i międzykulturowych w Preply.
Pierwsze miejsce w rankingu państw, które mogą się pochwalić najwyższym odsetkiem pozytywnie ocenianych pracodawców, zajęła Islandia. 53,1% przedsiębiorstw w Islandii otrzymało na Glassdoor co najmniej 4 gwiazdki. Kolejne miejsca na podium należą do Estonii i Łotwy. Polska zajęła w tym rankingu miejsce osiemnaste.
Metodologia
W badaniu uwzględniono ponad 270 tys. recenzji firm, które mają siedzibę w 45 krajach. W analizie uwzględniono 20 tys. recenzji napisanych przez pracowników, którzy nie posługują się językiem obowiązującym w państwie, w którym pracują. Przyjęte kryterium „wysoko ocenianej” firmy oznacza, że dane przedsiębiorstwo uzyskało średnią ocenę wynoszącą co najmniej cztery gwiazdki w serwisie Glassdoor. Dane pochodzą z marca 2022 r.
Preply
Preply to internetowa platforma do nauki języków, łącząca korepetytorów z setkami tysięcy uczniów w 180 krajach na całym świecie. Ponad 35 000 korepetytorów uczy ponad 50 języków, korzystając z algorytmu uczenia maszynowego, który rekomenduje najlepszych korepetytorów dla każdego ucznia. Powstała w Stanach Zjednoczonych w 2012 roku za sprawą trzech ukraińskich założycieli Kirilla Bigaia, Serge'a Lukyanova i Dmytro Voloshyna, Preply rozrosła się z 3-osobowego zespołu do firmy zatrudniającej prawie 500 pracowników 60 różnych narodowości. Spółka ma biura w Barcelonie, Nowym Jorku i Kijowie, a jej pracownicy pracują w 30 krajach w Europie, USA, Afryce, Azji i Ameryce Łacińskiej.
Więcej informacji na stronie: https://preply.com/pl/
KONTAKT:
Matylda Setlak
PR Director, agencja PR All 4 Comms
tel.+48 (0) 788 252 651
tel.+44 (0) 7737 1 63 194
e-mail: matylda@all4comms.com
www.all4comms.com
Źródło informacji: Preply
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.01.2024, 11:13 |
Źródło informacji | Preply |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Syracuse Lemon PGI: 102 million consumers reached in Italy, Poland and Romania
Good results for the first year of the LemOn campaign, the project for promoting the Syracuse IGP Lemon, co-financed by the Consortium for the Protection of Syracuse IGP Lemon and the European Union.- 28.03.2025, 15:23
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GlobeNewswire
-
Image
Nowa strategia EXATEL S.A.: spółka chce stać się głównym partnerem technologicznym polskich firm i instytucji publicznych PAP
Cyberbezpieczeństwo i wzmacnianie odporności cyfrowej, technologiczne wsparcie biznesu oraz sektora publicznego, rozwój sieci 5G i infrastruktury telekomunikacyjnej, zrównoważony rozwój: to tylko niektóre z elementów nowej strategii spółki EXATEL na lata 2025-2027. Firma chce również wykorzystać swój globalny zasięg, autorskie systemy informatyczne i unikalne kompetencje, aby jeszcze skuteczniej angażować się m.in. w walkę z dezinformacją czy ochronę infrastruktury krytycznej.- 28.03.2025, 15:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Bezpieczeństwo i konkurencyjność gospodarki w dobie geopolitycznych zawirowań - już wkrótce na XVII Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach
Uznane autorytety, decyzyjni politycy, menedżerowie dużych firm i przedsiębiorcy, wyraziste osobowości, eksperci, naukowcy i ludzie mediów - już za miesiąc, w terminie 23-25 kwietnia br., to opiniotwórcze grono spotka się w Katowicach na XVII Europejskim Kongresie Gospodarczym (EEC - European Economic Congress). Co znaczy działać razem dla bezpiecznej przyszłości i w jaki sposób podnieść konkurencyjność i niezależność europejskiej gospodarki - te kwestie będą myślami przewodnimi tegorocznej debaty, organizowanej pod patronatem polskiej prezydencji w Unii Europejskiej.- 28.03.2025, 13:35
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Grupa PTWP, organizator Europejskiego Kongresu Gospodarczego
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ