Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Dzieło Rafała Olbińskiego „Pokój dziecinny” (1999 r), a także obrazy: Sabiny Marii Grzyb „Ptasie opowieści” (2023 r.), Marcina Mikołajczaka „Nostalgia” (2023 r.) oraz Szymona Chwalisza „Wycieczka po godność” (2021 r.) po raz pierwszy zyskały formę niewymiennych tokenów i są dostępne na aukcjach w ramach 32. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Dla Rafała Olbińskiego, wybitnego ilustratora i plakacisty, jednego z najbardziej rozpoznawalnych na świecie polskich malarzy, a także dla wszystkich pozostałych artystów, to pierwsze w karierze doświadczenie ze sztuką cyfrową. NFT (ang. Non-Fungible Tokens) stanowią globalny standard certyfikowania autentyczności, są rodzajem cyfrowych przedmiotów, aktywów, które można posiadać, kupować, sprzedawać lub przekazywać. W formie NFT są oferowane między innymi dzieła sztuki, które cieszą się wśród kolekcjonerów rosnącym zainteresowaniem.
Dzieła można licytować na polskiej platformie do obrotu NFT Influ.com pod adresem https://nft.wosp.org.pl/art. Sam proces licytacji jest intuicyjny, oparty o klasyczne zasady i nie wymaga zastosowania dodatkowych narzędzi, w tym portfela kryptowalut. Płatność po zakończonej licytacji będzie realizowana w złotówkach. Aukcje potrwają do 28 stycznia, do godziny 23:59. Poza prawami do cyfrowej wersji dzieła zwycięzcy poszczególnych licytacji otrzymają imienne certyfikaty zakupu, zaproszenia na wydarzenie VIP oraz prezent niespodziankę.
Dzieła NFT dostępne na aukcjach powstały w standardzie ERC-721 z wykorzystaniem protokołu Polygon, który jest jedną z najbardziej dostępnych, szybkich oraz ekologicznych sieci blockchain wykorzystujących energooszczędny mechanizm walidacji Proof-of-Stake. Za kompleksowe stworzenie i przekazanie kolekcji oraz prowadzenie aukcji odpowiada SmartVerum, firma wspierająca artystów oraz kolekcjonerów inwestujących w sztukę cyfrową.
„Obrót cyfrowymi dziełami sztuki daje wiele możliwości. Nie tylko staje się kolejną szansą dla artystów, galerii i domów aukcyjnych. Potencjał sztuki NFT doceniają również organizacje międzynarodowe, globalne instytucje oraz społecznicy poszukujący narzędzi, które mogłyby efektywnie wesprzeć cele charytatywne” - zwraca uwagę Tomasz Jaworski, prezes zarządu SmartVerum, firmy, która stworzyła kolekcję i przekazała ją na rzecz 32. Finału. „Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy od zawsze świadomie i odważnie czerpie z technologicznych nowości i nie boi się wyznaczać trendów. Jesteśmy przekonani, że nasza akcja spotka się z entuzjazmem ze strony kolekcjonerów i pasjonatów sztuki. Jesteśmy też bardzo wdzięczni wszystkim artystom, dzięki którym wspólnie mogliśmy stworzyć tę kolekcję. Spotkajmy się na naszych aukcjach i zagrajmy razem na rzecz celu 32. Finału WOŚP” - dodaje Tomasz Jaworski.
Więcej informacji o projekcie jest dostępnych na stronie https://nft.wosp.org.pl/art oraz w social mediach.
SmartVerum
SmartVerum jest pionierem tokenizacji dzieł sztuki w naszej części Europy. Doświadczony zespół dostarcza profesjonalne narzędzia, które zmieniają rynek sztuki, tworząc nowe zasady i modele biznesowe. SmartVerum aktywnie uczestniczy w dyskusjach dotyczących przyszłości sztuki i stara się wpływać na jej kształt poprzez kompletny ekosystem narzędzi takich jak giełda wymiany tokenów stworzona z myślą o artystach, kolekcjonerach i instytucjach kultury czy Art as a Service - usługa wynajmu dzieł sztuki w formie NFT działająca w modelu pay per view. SmartVerum można obserwować na Linkedinie, Facebooku, X (Twitterze), czy Instagramie.
Influ.com
Influ.com, partner technologiczny 32. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, to przyjazna, polska platforma do obrotu cyfrowymi kolekcjami NFT. Influ.com upraszcza proces nabywania tokenów, oferując możliwość ich zakupu przy użyciu tradycyjnych walut, bez konieczności instalacji narzędzi typu MetaMask. Zespół Influ.com świadczy również usługi z zakresu konsultacji, tokenizacji oraz tworzenia kampanii marketingowych z elementami Web 3.0. Firma angażuje się w upowszechnianie wiedzy dotyczącej NFT, m.in. prowadząc szkolenia i webinaria. Szczegółowe informacje o marce są dostępne na stronie Influ.com oraz na Linkedinie, Facebooku, Instagramie i X (Twitterze).
Źródło informacji: SmartVerum
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 26.01.2024, 09:37 |
Źródło informacji | SmartVerum |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Prawo.pl: planowane jest rozszerzenie katalogu umów zawieranych elektronicznie PAP
Nowa wersja projektu o eUmowach zakłada, że za pośrednictwem systemu teleinformatycznego (sms, e-maila) każda firma, a nie jak dotychczas licząca do 9 osób, będzie mogła zawierać więcej rodzajów umów, nie tylko umowy o pracę czy umowy zlecenia, ale też m.in. umowy o zakazie konkurencji, o wolontariacie czy umowy o współodpowiedzialności materialnej - podaje Prawo.pl.- 08.08.2025, 15:24
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Lody na celowniku IJHARS. W kubeczku, w wafelku lub na patyku - sprawdzono, co kryje się w mrożonych pysznościach
Znakowanie lodów trochę kuleje i to zarówno u producentów, jak i w gastronomii, w sprzedaży bezpośredniej. IJHARS najwięcej zastrzeżeń miała do rodzaju informacji o lodach, umieszczanych na etykietach oraz udostępnianych klientom w czasie zakupu.- 08.08.2025, 15:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: IJHARS
-
Image
Tredence powołuje Shriharshę Imprapura na stanowisko Chief Business Officer na region Wielkiej Brytanii i Europy
- 08.08.2025, 11:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ