Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Uroczyste otwarcie pierwszej hali MAKRO odbyło się 23 lutego 1994 roku i zapoczątkowało działalność firmy w Polsce. Początkowo placówki działały w modelu cash&carry, który polegał na stacjonarnej sprzedaży produktów za gotówkę. Wraz z ewolucją rynku nastąpiło poszerzenie modelu biznesowego o aktywną dystrybucję, wielokanałowy model hal, liczne rozwiązania dla klientów profesjonalnych i szeroko pojętą edukację, której naturalne centrum stanowi Akademia Inspiracji.
Sieć prężnie się rozwija, nieustannie poszerzając asortyment oraz zakres wsparcia dla klientów profesjonalnych. Na rynku działa obecnie 29 hal MAKRO w modelu MFC, czyli Wielokanałowego Centrum Zaopatrzenia Klienta, o łącznej powierzchni sprzedażowej 250 tys. m2, 2 centra dystrybucyjne w Pruszkowie i Mirkowie oraz 2 Akademie Inspiracji MAKRO - w Krakowie i Warszawie.
Pierwsze targi jubileuszowe zaadresowane do klientów odbyły się 23 lutego br. w hali nr 1 MAKRO, zlokalizowanej w Warszawie, przy Alejach Jerozolimskich. W ramach wydarzenia klienci zapoznali się ze specjalną ofertą, rozwiązaniami takimi jak Dish, Sprzęt za obroty czy franczyza ODIDO Elevate. Wzięli również udział w pokazach kulinarnych szefów kuchni Akademii Inspiracji. Przedstawiciele firmy podziękowali również wybranym klientom, którzy współpracują z MAKRO od 30 lat.
W tym wyjątkowym dniu MAKRO otworzyło również swoją nową siedzibę główną, położoną tuż przy hali nr 1 w Warszawie. Dzięki bezpośredniemu połączeniu biura z halą oraz Akademią Inspiracji, pracownicy sieci będą jeszcze bliżej klientów i codziennego biznesu firmy.
„Jubileusz 30-lecia to wyjątkowa okazja do podsumowań oraz przygotowywania dalszych planów” - mówi Dominik Branny, prezes zarządu MAKRO Polska. „Od początku działalności stale towarzyszyła nam zmiana oraz konieczność szybkiego i efektywnego dopasowywania się do oczekiwań. Sukces nie byłby jednak możliwy bez naszych pracowników, klientów oraz dostawców, dlatego wspólnie z nimi świętujemy tę okrągłą rocznicę” - dodaje.
Firma od 30 lat wspiera konkurencyjność przedsiębiorców, oferując innowacyjne rozwiązania, specjalnie dostosowane usługi, doradztwo biznesowe oraz programy ESG. Sieć zapewnia klientom Traders dostęp do szerokiego wachlarza produktów marki własnej oraz możliwość dołączenia do sieci franczyzowej ODIDO, która zrzesza pod swoim szyldem 1800 sklepów w całej Polsce. MAKRO Polska oferuje również liczne rozwiązania dedykowane klientom sektora gastronomicznego, takie jak między innymi szkolenia i warsztaty kulinarne oraz spotkania integrujące branżę. W Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie i Krakowie mogą oni rozwijać swoje umiejętności, wiedzę oraz kompetencje niezbędne do prowadzenia restauracji. Firma oferuje również klientom HoReCa dostęp do innowacyjnej platformy DISH, która umożliwia stworzenie strony internetowej, uruchomienie systemu rezerwacji oraz składania zamówień online. MAKRO Polska prowadzi także ogólnopolski program Polskie Skarby Kulinarne, w ramach którego restauratorzy poszerzają wiedzę na temat rodzimej kuchni.
Istotnym aspektem działalności sieci jest realizacja założeń strategii odpowiedzialnego biznesu, w ramach której firma dba o rozwój kultury bezpieczeństwa żywności oraz bierze udział w inicjatywach na rzecz minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko i przeciwdziałania marnotrawstwu żywności. W jubileuszowym roku MAKRO Polska planuje opublikować pierwszą edycję raportu ESG.
Źródło informacji: MAKRO
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 26.02.2024, 14:44 |
Źródło informacji | MAKRO |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |