Newsletter

BUDIMEX SA (17/2024) ZAPROJEKTOWANIE I WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH W RAMACH PROJEKTU "PRACE NA LINII KOLEJOWEJ 148 NA ODC. PSZCZYNA - ŻORY" - podpisanie umowy

07.03.2024, 13:55aktualizacja: 07.03.2024, 13:56

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 17/2024

Zarząd Budimeksu S.A. zawiadamia, że 07.03.2024 r. została zawarta umowa pomiędzy Budimeksem S.A. a PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Warszawie na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu "Prace na linii kolejowej 148 na odc. Pszczyna - Żory".

Informacje, iż nasza oferta została oceniona najwyżej w postępowaniu przetargowym i wybrana jako najkorzystniejsza zostały opublikowane w dniu 10.08.2023 r. w raporcie bieżącym nr 50/2023 oraz w dniu 26.09.2023 r. w raporcie bieżącym nr 56/2023.

Wartość umowy: 258 470 208,30 zł netto

w tym:

- wartość robót netto: 195 687 093,10 zł

- wynagrodzenie warunkowe: 61 848 315,20 zł

- kwota kosztów komunikacji zastępczej: 934 800,0 zł

Termin rozpoczęcia kontraktu: od dnia podpisania umowy

Termin zakończenia robót:

1) zakończenie wszystkich robót (z zastrzeżeniem punktu poniżej), stwierdzone dokonaniem przez Zamawiającego Ostatniego Odbioru Końcowego, w tym przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji powykonawczej oraz dostarczenie Zamawiającemu kompletu dokumentów związanych z procesem certyfikacji - 31 miesięcy od daty zawarcia umowy,

2) dostarczenie Zamawiającemu zezwoleń na dopuszczenie do eksploatacji podsystemów strukturalnych, zgodnie z Ustawą o transporcie kolejowym - nie dłużej niż w ciągu 8 miesięcy od daty dokonania przez Zamawiającego Ostatniego Odbioru Końcowego.

Okres gwarancji: 72 miesiące

Okres rękojmi: 72 miesiące

Zaliczka: brak

Warunki płatności: 30 dni, licząc od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury

Gwarancja bankowa dobrego wykonania: 5% ceny ofertowej brutto

Istotne warunki umowy, charakterystyczne dla tej umowy, w szczególności te, które odbiegają od warunków powszechnie stosowanych dla danego typu umów:

Projekt planowany do realizacji ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

Maksymalna wartość kary umownej płaconej przez Wykonawcę: Odpowiedzialność na zasadach ogólnych, limit kar umownych w wysokości 20% wynagrodzenia netto lub 30% wynagrodzenia netto w przypadku naliczenia przez Zamawiającego kary za odstąpienie.

Niezależnie od kar umownych naliczane będą Wykonawcy koszty wynikające z tytułu opóźnień pociągów, na podstawie zapisów prowadzonych przez dyspozytora PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym w Systemie Ewidencji Pracy Eksploatacyjnej (SEPE).

Nałożenie kary umownej nie pozbawia Zamawiającego prawa dochodzenia na zasadach ogólnych odszkodowania przekraczającego wysokość zastrzeżonej kary umownej, w tym wynikającego z utraty dofinansowania w ramach środków pochodzących z Unii Europejskiej w przypadku, gdy utrata tego dofinansowania nastąpiła z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Pozostałe warunki kontraktowe nie odbiegają od standardów rynkowych.

Wartość umowy przekracza próg 172.381 tys. zł netto

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 07.03.2024, 13:55
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ