Newsletter

Czas na rower - szukamy okazji, stawiamy na bezpieczeństwo - prognoza OLX

28.03.2024, 08:30aktualizacja: 28.03.2024, 13:42

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

OLX
OLX
Zmienił się model zakupu rowerów przez Polaków - teraz chętniej poszukujemy okazji czy dodatkowych akcesoriów. Inwestujemy też w rowery elektryczne [1]. Potwierdzają to dane OLX - w ciągu dwóch pierwszych miesięcy tego roku, na długo przed szczytem sezonu, na ogłoszenia w kategorii rowery odpowiedziało blisko 180 tys. użytkowników.

Rower - dla sportu i do transportu

Jazda rowerem stała się w Polsce bardzo powszechna, chociaż tylko 18% osób traktuje ją jako alternatywny środek transportu. Dla zdecydowanej większości (61%) jazda rowerem to przede wszystkim sport [2]. Z drugiej jednak strony, jak wynika z wywiadów przeprowadzonych dla Statista Consumer Insights, aż 36% ankietowanych Polaków, deklaruje, że przynajmniej dwa razy w tygodniu korzysta z roweru, aby dotrzeć do wybranego celu.

Dane te pokazują, że rowerowa transformacja trwa, a jednym z jej przejawów jest rosnące zainteresowanie rowerami elektrycznymi stanowiącymi idealne rozwiązanie dla osób, które chcą ograniczyć jazdę samochodem. Spodziewać się też można, że to elektryki będą w najbliższych latach jej kołem zamachowym. Przewiduje się, że rynek tego typu jednośladów wygeneruje około 51,78 miliarda dolarów przychodu do 2029 roku [3]. Potwierdzeniem tego trendu są dane platformy OLX. W 2023 roku liczba ogłoszeń w kategorii Rowery wzrosła o 31% względem roku poprzedniego i aż o 74% względem roku 2021.

Kupujemy rowery i inwestujemy w akcesoria

Utrzymujące się zainteresowanie rowerami widać na OLX. W styczniu i lutym serwis zanotował znaczące ożywienie ogłoszeniami w kategorii rowery - o 13,5% wyższe niż w tym samym okresie roku ubiegłego i o 23% w stosunku do roku 2022.

Równocześnie rośnie liczba osób zainteresowanych kupnem akcesoriów rowerowych. W zeszłym roku wśród najczęściej poszukiwanych na OLX znalazły się: kaski, ochraniacze czy dodatkowe oświetlenie. Użytkownicy OLX poszukiwali również sprzętu zamiennego, odzieży, ale też zabezpieczeń, uniemożliwiających kradzież. We wszystkich tych przypadkach szczególną popularnością wśród kupujących cieszyła Przesyłka OLX. Popyt na akcesoria nakręca oczywiście ich podaż. W samym tylko 2023 roku prywatni i biznesowi użytkownicy OLX dodali w kategorii osprzęt i akcesoria blisko 2 miliony ogłoszeń, co stanowi 35% wzrost w ujęciu rok do roku.

„Jazda rowerem przestała być chwilową modą, staje się trendem, który jest wyrazem naszego świadomego stylu życia. Sprzyjają mu niewątpliwie regulacje prawne, działania samorządów, rosnące koszty użytkowania samochodów i nasza rosnąca świadomość ekologiczna. Ale warto pamiętać o tym, że wraz ze wzrostem liczby rowerzystów na drogach zwiększa się ryzyko ewentualnych kolizji z ich udziałem. Dlatego też, planując zakup roweru, czy też robiąc jego przegląd przed sezonem, warto dokładnie sprawdzić, czy nasze wyposażenie gwarantujące bezpieczną jazdę jest kompletne” - mówi Paweł Starościak z OLX.

Zainteresowanie rowerami oraz akcesoriami i osprzętem na OLX zapowiada dobry sezon dla sprzedawców. Spodziewać się jednak można, że kupujący będą chętniej poszukiwali okazji cenowych, np. tańszych, pochodzących z poprzednich sezonów modeli rowerów. Znaczący udział w tym „torcie” będzie miała również sprzedaż wszelkiego typu akcesoriów, zarówno tych gwarantujących bezpieczeństwo jazdy, jak i jej komfort. Spodziewać się też można, że w kategorii tej jeszcze wyraźniej zaznaczy swoją obecność trend re-commerce, który dotyczył będzie zarówno całych rowerów, osprzętu, jak i części zamiennych.  

[1] https://www.statista.com/statistics/561413/bicycle-sales-in-the-european-union-eu-28/

[2] https://www.ipsos.com/pl-pl/polska-rowerami-stoi

[3] https://www.statista.com/statistics/674381/size-global-market-electric-bicycles/

Źródło informacji: OLX

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 28.03.2024, 08:30
Źródło informacji OLX
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii