Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wystawa to efekt programu edukacyjnego pod kierunkiem wielokrotnie nagradzanych fotografów Kadira van Lohuizena i Esther Horvath, w którym wzięło udział jedenastu artystów. Uczestnicy warsztatów - autorzy z Czech, Węgier, Polski i Słowacji - stworzyli „wizualne opowieści” przedstawiające przyrodę wschodniej Europy.
„Cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w tak ważnym projekcie fotograficznym na temat zagrożeń klimatycznych. Dzięki współpracy z agencją NoorImages możemy zaprezentować efekty pracy fotografów z wielu krajów, w tym z Polski” - podkreśliła Katarzyna Liebrecht, product manager projektu w Polsce.
Za pomocą zdjęć twórcy zabierają nas w niezwykłą podróż - mamy możliwość śledzenia, jak odradzają się mokradła na Dunaju (jeden z najbogatszych ekosystemów w Europie), przyglądamy się zniszczonym lasom w Czechach. Fotografie przedstawiają m.in. konsekwencje najbardziej intensywnej od ponad wieku suszy na Węgrzech, a także historię naukowców, których eksperymenty pomagają zrozumieć wpływ zmian klimatu na nasze życie.
„Kryzys klimatyczny to największe wyzwanie stojące przed ludzkością. To dzieje się właśnie teraz. Czujemy, że możemy odegrać rolę w sposobie, w jaki jest to pokazywane” - podkreślił Stefano Carini, dyrektor kreatywny fundacji NOOR, współorganizatora wystawy.
Dodał, że pomysł warsztatów pojawił się, kiedy Kadir van Lohuizen zrozumiał, jak ważne jest edukowanie artystów sztuk wizualnych, by pokazywali problemy klimatyczne, analizowali je i swoją twórczością opowiadali o kryzysie w różnych częściach świata.
Stefano Carini dodał, że organizatorzy zdecydowali się na współpracę z Polską Agencją Prasową przy tworzeniu wystawy.
„PAP to przede wszystkim agencja z wieloletnią tradycją, którą szanujemy z wielu powodów, m.in. dlatego, że współpracował z nią Ryszard Kapuściński, jeden z najwybitniejszych reporterów ubiegłego wieku” - tłumaczył Stefano Carini.
W projekcie „Wizualizacja kryzysu klimatycznego” wzięło udział troje artystów z Polski: Kinga Wrona, dr Rafał Siderski i Tomasz Stabiński.
Kinga Wrona zajmuje się fotografią dokumentalną. W swoich pracach bada relacje człowieka i natury w kontekście zmian klimatycznych, klęsk żywiołowych, degradacji środowiska. Studiuje w Instytucie Fotografii Twórczej w Opawie w Czechach. Jej prace były publikowane i wystawiane na arenie międzynarodowej.
Dr Rafał Siderski jest artystą wizualnym, zajmującym się głównie fotografią. W 2023 roku obronił doktorat w Instytucie Twórczej Fotografii w Opawie. W fotografii interesuje go możliwość opowiedzenia historii oraz przecięcie obrazu i poezji. W swojej twórczości skupia się na człowieku i przyrodzie. Jest częścią Albom.pl - inicjatywy zajmującej się digitalizacją archiwów fotograficznych.
Tomasz Stabiński to fotograf i niezależny filmowiec. Ukończył studia magisterskie na kierunku Pedagogika Kultury na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku oraz studia podyplomowe na kierunku Fotografia i Nowe Media - Akademia Fotografii i Przedsiębiorczości w Białymstoku. Pracował w organizacji pozarządowej jako animator społeczności lokalnej, prowadząc warsztaty dziennikarskie dla młodzieży ze środowisk o wysokim ryzyku wykluczenia społecznego.
„Kinga Wrona, dr Rafał Siderski i Tomasz Stabiński poruszyli w swoich fotoreportażach ważne tematy dotyczące zmian klimatycznych w naszym kraju. Wszystkie prezentowane prace są bardzo interesujące i warte obejrzenia. Zapraszamy na wystawę” - dodała Katarzyna Liebrecht.
Wystawa została zorganizowana przy wsparciu ambasad Królestwa Niderlandów: w Słowacji, w Czechach, na Węgrzech i w Polsce oraz dzięki wsparciu finansowemu Funduszu Wyszehradzkiego.
Wystawę „Wizualizacja kryzysu klimatycznego” będzie można oglądać na Skwerze Wolnego Słowa przy ul. Mysiej w Warszawie, w dniach 10.04. - 02.06.2024. Otwarcie wystawy poprzedzi debata „Jak opowiadać o kryzysie klimatycznym. Rola twórców wizualnych” w Centrum Prasowym PAP - początek o godz. 13:00.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 03.04.2024, 11:47 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
#IJHARSnaFerie - czyli nie dajmy się oszukać nie tylko podczas ferii w sklepie i restauracji PAP
Bezpieczne ferie to także bezpieczny i świadomy swoich praw konsument - przypomina przed rozpoczynającą się zimową przerwą w zajęciach szkolnych Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS) i podpowiada, w jaki sposób wybierać produkty spożywcze dobrej jakości i nie dać się oszukać.- 17.01.2025, 10:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Zbliża się 18. rocznica śmierci Ryszarda Kapuścińskiego: legendy polskiego reportażu PAP
23 stycznia minie 18 lat od śmierci Ryszarda Kapuścińskiego (1932-2007), najczęściej, obok Stanisława Lema, tłumaczonego za granicą polskiego autora. Pomimo upływu czasu wciąż stanowi on niedościgniony wzór oraz inspirację dla kolejnych pokoleń dziennikarzy, o czym świadczyło rekordowe zainteresowanie wznowioną po latach Nagrodą PAP im. Ryszarda Kapuścińskiego.- 13.01.2025, 09:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: PAP
-
Image
Laicy równie często jak znawcy przeżywają dreszcze emocji, słuchając Pendereckiego PAP
Słuchając „Siedmiu bram Jerozolimy” Krzysztofa Pendereckiego laicy równie często jak znawcy przeżywają dreszcze emocji. Choć znawcy bardziej analizowali fragmenty utworu, to jego odbiór emocjonalny nie różnił się w zależności od stopnia przygotowania odbiorców - pokazał eksperyment UJ.- 03.01.2025, 09:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Nauka w Polsce