Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Ostatni rok był rekordowy jeśli chodzi o nasze wyniki. Zajmujemy pierwszą pozycję na rynku ubezpieczeń na życie pod względem dynamiki wzrostu składki przypisanej brutto i trzecią pozycję jeśli chodzi o nominalny wzrost składki. To dla nas ogromny powód do dumy, ale też zobowiązanie, by wraz ze skalą wzrostu niezmiennie utrzymywać wysoki poziom obsługi niemal 430.000 klientów, chroniąc ich życie i zdrowie” - komentuje Aneta Podyma, prezes zarządu Unum Życie.
Realna pomoc klientom
Najważniejszym wskaźnikiem wiarygodności spółki jest wartość wypłaconych klientom świadczeń. W 2023 roku spółka wypłaciła uposażonym w najtrudniejszych momentach ich życia blisko 219 mln zł, a wartość ta była wyższa od zeszłorocznej o 23%.
Nieustanny wzrost
W 2023 roku Unum Życie utrzymało wysoką dynamikę przypisu składki brutto, która za rok 2023 wyniosła 524 mln zł, o 24% więcej niż w poprzednim roku. Towarzystwo utrzymuje konsekwentną politykę inwestycyjną. Przychody z lokat za rok 2023 wyniosły ponad 43 mln zł. Spółka odnotowała zysk netto za 2023 rok w wysokości 14,9 mln zł.
Bezpieczeństwo ponad wszystko
Zarówno wskaźnik pokrycia SCR, jak i MCR na koniec 2023 r. są na podobnym poziomie jak w 2022 r. Wskaźnik pokrycia SCR środkami własnymi na koniec 2023 roku wyniósł 178%, natomiast wskaźnik pokrycia minimalnego wymogu kapitałowego (MCR) wyniósł 711%, pozostając na bardzo wysokim poziomie. Wpływ na stabilną sytuację finansową spółki ma także konsekwentna polityka inwestycyjna, opierająca się na inwestowaniu głównie w skarbowe papiery dłużne oraz papiery z gwarancją Skarbu Państwa.
Wyniki finansowe Unum Życie za 2023 rok (w zał.)
Źródło informacji: Unum Życie TUiR S.A
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 22.04.2024, 13:26 |
Źródło informacji | Unum Życie TUiR S.A |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Główny analityk Grupy BIK: tylko w październiku banki udzieliły kredytów hipotecznych na kwotę prawie 7,4 mld zł PAP
- 28.11.2024, 13:57
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Konsumenci robią mądrzejsze zakupy w tegoroczny Black Friday: 38% już użyło lub planuje użyć GenAI do polowania na promocje
- 28.11.2024, 13:41
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: BCG
-
Image
50% Polaków wsparło zbiórki charytatywne online w ciągu ostatniego roku. Większość z nas uważa, że to wygodna forma pomocy
- 6 na 10 osób twierdzi, że internet ułatwia zaangażowanie w akcje charytatywne, a wśród zalet działalności dobroczynnej online respondenci wskazują głównie wygodną formę (54%) oraz szybkie przekazanie wsparcia (50%).
- Główne powody pomagania to satysfakcja (58%), współczucie (56%) oraz nadzieja na uzyskanie pomocy w trudnej sytuacji (51%).
- Allegro Charytatywni obchodzi 10-lecie swojego istnienia - w tym czasie klienci przekazali ponad 265 mln na cele dobroczynne.
- 28.11.2024, 13:00
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: Allegro