Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Rada Reklamy stworzyła zasady etycznej reklamy suplementów diety w ramach Kodeksu Etyki Reklamy
https://radareklamy.pl/etyka-reklamy-suplementow-diety/
Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy jako organizacja pozarządowa, non profit, funkcjonująca na polskim rynku od ponad 18 lat, ma swój znaczący udział w kreowaniu odpowiedzialności biznesu w obszarze reklamy. Na swoim koncie ma wiele pionierskich inicjatyw samoregulacyjnych zakończonych sukcesami rynkowymi. W maju 2024 r. wprowadziła pierwszą w Polsce tak kompleksową samoregulację w obszarze etycznej reklamy suplementów diety.
Branża suplementów diety rozwija się dynamicznie. Rada Reklamy uważnie obserwuje zmiany na rynku. Na przełomie 2022/2023 r. odnotowała wzrost liczby skarg konsumenckich wpływających do Komisji Etyki Reklamy na potencjalne naruszenia etyczne w reklamach suplementów diety. W pierwszej połowie 2023 r. powołała Grupę Roboczą ds. wypracowania samoregulacji w obszarze reklamy suplementów diety. Efektem intensywnych prac i konsultacji Grupy Roboczej jest pierwsza w Polsce tak kompleksowa samoregulacja ds. etycznej reklamy suplementów diety.
Głównymi celami samoregulacji ds. reklamy suplementów diety w ramach Kodeksu Etyki Reklamy są w szczególności:
- dbałość o wysoki poziom ochrony zdrowia konsumentów - to rzetelny komunikat powinien być podstawą do dokonywania świadomych wyborów przez konsumenta oraz bezpiecznego stosowania suplementów diety, które nie powinny zastępować zróżnicowanej i zrównoważonej diety;
- stworzenie kompleksowego źródła określającego zasady etycznej reklamy suplementów diety - kompleksowa samoregulacja ma stanowić jasny kierunek wśród przedsiębiorców w zakresie standardów, które powinni stosować;
- pomoc w uporządkowaniu rynku i pogodzeniu swobody działalności gospodarczej z respektem dla zasad etycznych, aby konsumenci mogli korzystać z suplementów bardziej świadomie, bezpiecznie i odpowiedzialnie.
„Gratuluję członkom i członkiniom Grupy Roboczej oraz zewnętrznym ekspertom i ekspertkom fantastycznego efektu ich pracy. To był długoterminowy wysiłek na wysokim poziomie merytorycznym, który zaowocował profesjonalnym dokumentem samoregulacyjnym. Bardzo za to dziękuję. Mam nadzieję, że tę pracę doceni także polski regulator” - powiedziała Lucyna Pruska, menedżerka ds. projektów i komunikacji w Radzie Reklamy.
KONTAKT:
Lucyna Pruska
Konferencje / Projekty Edukacyjne / Konsultacje/ Komisja Etyki Reklamy / Media Relations
e-mail: l.pruska@radareklamy.pl
tel. +48 506 283 622
Źródło informacji: Rada Reklamy
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.05.2024, 12:01 |
Źródło informacji | Rada Reklamy |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Amazon Web Services na EKF Ubezpieczenia: średnio co dwie minuty kolejna polska firma zaczyna korzystać z technologii GenAI PAP
„Nasze najnowsze badania pokazują dynamiczny, bo aż 56-procentowy rok do roku, wzrost liczby instytucji w Polsce, które wykorzystują GenAI w swojej codziennej działalności. Plasuje to nasz kraj na pozycji lidera w Unii Europejskiej” - zaznacza Karol Staroń, FSI Account Manager, Amazon Web Services.- 01.10.2025, 15:17
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
PZU SA na EKF Ubezpieczenia: ostre wyhamowanie segmentu korporacyjnego naszej branży mogą powstrzymać zapowiadane wielkie inwestycje PAP
„Rozwój rynku ubezpieczeń przedsiębiorstw w Polsce przeżywa obecnie gwałtowne wyhamowanie: mówimy o spadku z wartości dwucyfrowych w latach 2022-2023 do 2 proc. obecnie. Aby ponownie móc >>rozbujać<< ten rynek, z pewnością potrzebne będą wielkie inwestycje (m.in. ze wsparcia KPO), na które bardzo czekamy” - tłumaczy Jakub Sajkowski, dyrektor zarządzający ds. biznesu korporacyjnego, PZU SA.- 01.10.2025, 15:08
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Ekoenergetyka na KNM 2025: jesteśmy gotowi na wyzwania, które są przed elektromobilnością w najbliższych latach PAP
Rynek elektromobilności w Polsce rozwija się, widać duże zainteresowanie wielu podmiotów, i myślę, że w najbliższych miesiącach i latach będzie to dużo bardziej widoczne na ulicach polskich miast - powiedział Marcin Krawczyk, dyrektor sprzedaży na Europę Południową w Ekoenergetyka-Polska S.A. podczas VI Kongresu Nowej Mobilności w Katowicach.- 01.10.2025, 14:21
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ