Newsletter

Motorro podbija rynek sprzedaży części samochodowych dzięki wsparciu z Funduszy Europejskich

24.05.2024, 13:24aktualizacja: 27.05.2024, 14:14

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Środki unijne przekazane w ramach naboru realizowanego w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) umożliwiły lubelskiej platformie Motorro wejść na trudny rynek sprzedaży części samochodowych. „Fundusze Europejskie w ramach Programu Polska Wschodnia pozwoliły nam zbudować naszą platformę” - przyznał Mariusz Pawluk, prezes Motorro.

Motorro to platforma zakupowa dla sklepów i warsztatów, które chcą usprawnić swoją pracę i zaoferować najlepsze możliwe warunki swoim klientom. To narzędzie do pozyskiwania i aktywowania klientów dla hurtowni z częściami motoryzacyjnymi. Wystarczy, że potencjalny klient założy konto na platformie i od razu może wyszukiwać części, porównywać ceny, tworzyć oferty dla klientów i składać zamówienia do hurtowni.

„Motorro to aplikacja, dzięki której nasi klienci, czyli sklepy z częściami czy warsztaty samochodowe, jednym kliknięciem sprawdzają ceny części i ich dostępność we wszystkich hurtowniach motoryzacyjnych” - powiedział Mariusz Pawluk, prezes Motorro.

Każda z obecnych na rynku hurtowni oferuje klientom katalog doboru części. Jak przyznali twórcy Motorro, doświadczenie pokazuje, że każdy klient korzysta z ulubionego katalogu doboru części, a wyszukane elementy kopiuje do pozostałych, dostępnych dla niego katalogów hurtowni. „Brakowało platformy, która cały ten proces skróci i przeniesie w jedno miejsce. Dzięki której pracownicy warsztatów i sklepów będą mogli przygotowywać wyceny dosłownie za pomocą kilku kliknięć - szybko, sprawnie i dokładnie” - wyjaśnił prezes Pawluk.

PARP (1)

Sprawna organizacja procesu zakupowego i zaoszczędzony czas pozwalają użytkownikom Motorro poświęcić więcej uwagi klientom. Mogą lepiej poznać ich oczekiwania. Już dziś ponad 1500 stałych użytkowników korzysta z Motorro i ma dostęp do 95 proc. hurtowni (zintegrowanych z platformą), które mają w ofercie ponad 7,5 mln części samochodowych.

Na dobry start oraz dynamiczny rozwój Motorro wpłynęły środki z Funduszy Europejskich, z których firma skorzystała w ramach działań oferowanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. „Fundusze Europejskie w ramach Programu Polska Wschodnia pozwoliły nam zbudować naszą platformę. Czy udział w platformie startowej był dobrym krokiem? Oczywiście, że tak. Choćby dlatego, że sami nie zgromadzilibyśmy takich środków finansowych, aby wystartować” - przekazał Mariusz Pawluk, właściciel Motorro.

Menedżerowie Motorro systematycznie śledzą warunki i zasady uczestnictwa w kolejnych programach pomocy finansowej ze środków europejskich, jakie oferuje PARP. „Przyglądamy się programom ekspansywnym, aby skorzystać ze wsparcia na rynkach zagranicznych. Jest kilka projektów, którymi jesteśmy zainteresowani i na pewno w kilku weźmiemy udział” - zadeklarował prezes Pawluk.

Firma Motorro przeszła proces inkubacji w ramach programu Platformy Startowe Unicorn HUB. Startup otrzymał ponad 750 tys. zł wsparcia w działaniu „Rozwój startupów w Polsce Wschodniej” z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia na projekt „motorro.pl - innowacyjny system B2B do porównywania cen i dostępności części w hurtowniach motoryzacyjnych przeznaczony dla sklepów oraz warsztatów handlujących częściami.

PARP (2)

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 24.05.2024, 13:24
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ