Newsletter

Motorro podbija rynek sprzedaży części samochodowych dzięki wsparciu z Funduszy Europejskich

24.05.2024, 13:24aktualizacja: 27.05.2024, 14:14

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Środki unijne przekazane w ramach naboru realizowanego w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) umożliwiły lubelskiej platformie Motorro wejść na trudny rynek sprzedaży części samochodowych. „Fundusze Europejskie w ramach Programu Polska Wschodnia pozwoliły nam zbudować naszą platformę” - przyznał Mariusz Pawluk, prezes Motorro.

Motorro to platforma zakupowa dla sklepów i warsztatów, które chcą usprawnić swoją pracę i zaoferować najlepsze możliwe warunki swoim klientom. To narzędzie do pozyskiwania i aktywowania klientów dla hurtowni z częściami motoryzacyjnymi. Wystarczy, że potencjalny klient założy konto na platformie i od razu może wyszukiwać części, porównywać ceny, tworzyć oferty dla klientów i składać zamówienia do hurtowni.

„Motorro to aplikacja, dzięki której nasi klienci, czyli sklepy z częściami czy warsztaty samochodowe, jednym kliknięciem sprawdzają ceny części i ich dostępność we wszystkich hurtowniach motoryzacyjnych” - powiedział Mariusz Pawluk, prezes Motorro.

Każda z obecnych na rynku hurtowni oferuje klientom katalog doboru części. Jak przyznali twórcy Motorro, doświadczenie pokazuje, że każdy klient korzysta z ulubionego katalogu doboru części, a wyszukane elementy kopiuje do pozostałych, dostępnych dla niego katalogów hurtowni. „Brakowało platformy, która cały ten proces skróci i przeniesie w jedno miejsce. Dzięki której pracownicy warsztatów i sklepów będą mogli przygotowywać wyceny dosłownie za pomocą kilku kliknięć - szybko, sprawnie i dokładnie” - wyjaśnił prezes Pawluk.

PARP (1)

Sprawna organizacja procesu zakupowego i zaoszczędzony czas pozwalają użytkownikom Motorro poświęcić więcej uwagi klientom. Mogą lepiej poznać ich oczekiwania. Już dziś ponad 1500 stałych użytkowników korzysta z Motorro i ma dostęp do 95 proc. hurtowni (zintegrowanych z platformą), które mają w ofercie ponad 7,5 mln części samochodowych.

Na dobry start oraz dynamiczny rozwój Motorro wpłynęły środki z Funduszy Europejskich, z których firma skorzystała w ramach działań oferowanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. „Fundusze Europejskie w ramach Programu Polska Wschodnia pozwoliły nam zbudować naszą platformę. Czy udział w platformie startowej był dobrym krokiem? Oczywiście, że tak. Choćby dlatego, że sami nie zgromadzilibyśmy takich środków finansowych, aby wystartować” - przekazał Mariusz Pawluk, właściciel Motorro.

Menedżerowie Motorro systematycznie śledzą warunki i zasady uczestnictwa w kolejnych programach pomocy finansowej ze środków europejskich, jakie oferuje PARP. „Przyglądamy się programom ekspansywnym, aby skorzystać ze wsparcia na rynkach zagranicznych. Jest kilka projektów, którymi jesteśmy zainteresowani i na pewno w kilku weźmiemy udział” - zadeklarował prezes Pawluk.

Firma Motorro przeszła proces inkubacji w ramach programu Platformy Startowe Unicorn HUB. Startup otrzymał ponad 750 tys. zł wsparcia w działaniu „Rozwój startupów w Polsce Wschodniej” z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia na projekt „motorro.pl - innowacyjny system B2B do porównywania cen i dostępności części w hurtowniach motoryzacyjnych przeznaczony dla sklepów oraz warsztatów handlujących częściami.

PARP (2)

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 24.05.2024, 13:24
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ