Newsletter

Makaroniarnia z Ludwina pozyskała już ponad 35 mln złotych z Funduszy Europejskich

06.06.2024, 15:43aktualizacja: 10.06.2024, 12:09

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wytwórnia Makaronu Domowego POL-MAK z Ludwina skorzystała kilka razy ze wsparcia w ramach dofinansowania z Funduszy Europejskich z Programu Polska Wschodnia (POPW) oraz Programu Inteligentny Rozwój (POIR). Dzięki pozyskaniu ponad 35 mln złotych rodzinna firma z Lubelszczyzny stała się czołowym producentem makaronów jajecznych w Polsce.

Wytwórnia Makaronu Domowego POL-MAK z Ludwina to rodzinna firma położona na pojezierzu łęczyńsko-włodawskim niedaleko Lublina. POL-MAK jest czołowym - pod względem wielkości sprzedaży pod własną marką - producentem makaronów jajecznych w Polsce.

„Naszą misją jest dostarczanie konsumentom produktów o wysokiej jakości, maksymalnie zbliżonych smakiem do tych wyrabianych domowym sposobem” - powiedział Dominik Polak, prezes zarządu POL-MAK z Ludwina.

Specjalnością POL-MAK są makarony jajeczne serii „Tradycyjny z Ludwina”, które od ponad 25 lat powstają według starych, rodzinnych przepisów. Firma ma w ofercie zarówno makarony tworzone tradycyjnie, z ciasta wałkowanego i krojonego nożami, jak również nowoczesne, nietypowe kształty.

„O sukcesie firmy zadecydowało nasze innowacyjne podejście do biznesu. Od kilkunastu lat, chcąc wejść na rynek ogólnopolski, postanowiliśmy szukać innych rozwiązań niż nasi konkurenci. Opracowaliśmy nowe produkty, m.in. kształty makaronów, rozwiązania technologiczne, np. strunowe opakowania, które pozwalają nam odnosić sukcesy na rynku” - wyjaśniał prezes Polak, podkreślając, iż wyroby POL-MAK odznaczają się wyjątkową jakością, która wiąże się z tradycyjnymi recepturami.

Makaroniarnia powstała w 1995 roku jako jednoosobowa firma założona przez prezesa Grzegorza Polaka. Innowacyjne pomysły pierwszego szefa znacząco rozwinęły wytwórnię makaronów. Już w 1998 roku wybudowano i oddano do użytku nowy zakład produkcyjny, który zwiększył kilkakrotnie produkcję i pozwolił na sukcesywne wprowadzenie nowych rodzajów makaronów.

„Ubiegaliśmy się o dotacje unijne i - przez 14 lat - pozyskaliśmy z ośmiu programów w ramach Funduszy Europejskich ponad 35 mln złotych. Dzięki tym pieniądzom udało nam się zrealizować inwestycje technologiczne, produktowe, budowlane” - przyznał prezes Dominik Polak.

POL-MAK na początku produkował około 300 kg makaronów dziennie, dziś wytwarza już ok. 60 ton. Rodzinna firma przekształciła się w prężnie rozwijające się przedsiębiorstwo, które zatrudnia ponad 130 osób, sprzedaje produkty na terenie całej Polski, a także eksportuje je do wielu krajów na kilku kontynentach. Od roku 2003 firma ma wdrożony system HACCP, a od 2009 certyfikowany System Zarządzania Jakością ISO 9001. W 2016 r. uzyskała międzynarodowy certyfikat IFS.

„Środki unijne były dla nas ogromnym zastrzykiem motywującym do tego, że możemy zrobić więcej. Od zawsze mieliśmy marzenia na skalę krajową, dziś światową, ale bez wsparcia z Funduszy Unijnych sami nie bylibyśmy w stanie ich zrealizować i pójść do przodu. Realizujemy nowe prace badawczo-rozwojowe i aby je wdrożyć, ponownie będziemy ubiegać się o środki na inwestycje w ramach wsparcia z Unii Europejskiej” - stwierdził Dominik Polak, prezes POL-MAK z Ludwina.

Firma realizowała projekty w ramach następujących naborów: „Bony na innowacje dla MŚP” oraz „Badania na rynek” z Programu Inteligentny Rozwój (POIR), a także „Wzór na konkurencję” i „Internacjonalizacja MŚP” z Programu Polska Wschodnia (POPW).

PARP (1)

PARP (2)

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 06.06.2024, 15:43
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ