Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Kształtowanie zdrowych nawyków od dzieciństwa ma wpływ na całe późniejsze życie. To właśnie rodzina, jako podstawowa komórka społeczna, w tym: rodzice, dziadkowie, małżonkowie, partnerzy, a także rodzeństwo czy nauczyciele - mogą być największą motywacją do dbania o zbilansowane żywienie i aktywność fizyczną na co dzień.
Otyłość to złożona cywilizacyjna choroba, mająca ponad 200 stwierdzonych powikłań, na którą choruje już blisko 9 mln dorosłych Polaków [1]. Także najnowsze dane dotyczące młodszej części populacji są alarmujące - dzieci w Polsce przybierają na masie ciała najszybciej w Europie [2]. Dlatego komunikacja 5. edycji kampanii PSoO będzie kierowana również do rodziców i opiekunów nastolatków.
Ambasadorami nowej odsłony kampanii zostali znani aktorzy, nauczycielka i pacjentka, a także psycholożka zdrowia. Wszystkich połączyła misja prowadzenia społecznej edukacji na temat otyłości.
Grono ambasadorów reprezentują:
- Bartłomiej Nowosielski – aktor, tata,
- Robert Kudelski – aktor, wokalista,
- Adrianna Sobol – psycholożka zdrowia,
- Emilia Modrzyńska – pacjentka, nauczycielka i mama,
- Kacper Łukasiewicz – aktor młodego pokolenia, student prawa.
W ramach 5. edycji kampanii przy wsparciu multidyscyplinarnego grona ekspertów powstanie także unikalne narzędzie edukacyjne: „PoMOCnik" dla rodziców i opiekunów, który będzie stanowił praktyczną bazę wiedzy o profilaktyce, wsparciu i leczeniu otyłości nastolatków.
[1] Raport NIK „Profilaktyka i leczenie otyłości u osób dorosłych w latach 2020-2022) na podstawie danych z GUS i NFZ
[2] Childhood Obesity Surveillance Initiative WHO
Informacje o kampanii:
ootylosci.pl
Celem kampanii „Porozmawiajmy szczerze o otyłości” jest budowanie społecznej świadomości, że otyłość jest chorobą, która może prowadzić do rozwoju ponad 200 powikłań i w sposób istotny zagrażać życiu i zdrowiu chorego. Organizatorem kampanii jest firma Novo Nordisk. W czerwcu 2024 r. ruszyła 5. edycja kampanii pod hasłem „Szczerze o otyłości. Z miłości”, która koncentruje się na budowaniu otwartej i empatycznej komunikacji o otyłości i osobach nią dotkniętych. Jej celem jest również zwrócenie uwagi na kluczową rolę wsparcia rodziny w profilaktyce, diagnostyce i kompleksowym leczeniu otyłości: zarówno w pokoleniu dorosłych, jak i młodzieży.
Patronat merytoryczny nad kampanią sprawuje Polskie Towarzystwo Leczenia Otyłości.
Patronat honorowy objęli: Polskie Towarzystwo Otyłości Dziecięcej, Ambasada Królestwa Danii, Rzecznik Praw Dziecka, Związek Nauczycielstwa Polskiego, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Polskie Towarzystwo Farmaceutyczne, Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Polskie Towarzystwo Lipidologiczne, Polskie Towarzystwo Medycyny Rodzinnej, Polskie Towarzystwo Medycyny Stylu Życia, a także: Fundacja na Rzecz Leczenia Otyłości FLO, Fundacja „SIŁA”, Fundacja Zdrowie i Edukacja „Ad Meritum”, Socjolożki.pl, portal Zdrowie Zaczyna się w Głowie.
*Materiał prasowy w całości bądź jego fragmenty nie mogą być publikowane przy treściach dotyczących farmakoterapii. Materiał powstał w ramach kampanii „Porozmawiajmy szczerze o otyłości”, która nie ma na celu promocji produktów, a wyłącznie edukację społeczną.
KONTAKT:
Joanna Lewandowska
AHAVA PR
email: joanna.lewandowska@ahavapr.pl
tel: +48 510 291 250
Źródło informacji: Novo Nordisk Pharma
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 19.06.2024, 12:30 |
| Źródło informacji | Novo Nordisk Pharma |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
„Dobrze długo żyć! Forum Lokalnych Inicjatyw Senioralnych” już w listopadzie
Już 21 listopada 2025 r. Fundacja Biedronki, w partnerstwie z Fundacją Stocznia, zorganizuje w Warszawie wydarzenie „Dobrze długo żyć! Forum Lokalnych Inicjatyw Senioralnych”. Będzie ono okazją do pogłębionej dyskusji na temat wsparcia seniorów w codziennych wyzwaniach przy wykorzystaniu istniejących lokalnych zasobów. Stanowić będzie także podsumowanie wniosków z poprzedzających je lokalnych narad. W Forum udział wezmą m.in. przedstawiciele organizacji pozarządowych, instytucji publicznych oraz lokalni liderzy.- 05.11.2025, 12:46
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Fundacja Biedronki
-
Image
Eksperci podczas debaty IRSS: w walce z uzależnieniami potrzebna jest edukacja, zakazy nie wystarczą
Debata ekspercka „Wyzwania i priorytety w walce z uzależnieniami - kierunki działań w polityce zdrowotnej i systemie ochrony zdrowia” organizowana przez Instytut Rozwoju Spraw Społecznych odbyła się 29 października 2025 r. w siedzibie Polskiej Agencji Prasowej. Eksperci byli zgodni - problem uzależnień jest poważny i dotyczy nie tylko alkoholizmu, ale także papierosów, hazardu, leków, technologii czy nawet cukru.- 04.11.2025, 14:50
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Instytut Rozwoju Spraw Społecznych
-
Image
Jeśli Twoja codzienność przypomina spacer po linie, to może być objaw ataksji Friedreicha
Ataksja Friedreicha (FA) to rzadka choroba genetyczna, prowadząca do postępującego uszkodzenia układu nerwowego. Najczęściej ujawnia się w dzieciństwie lub w okresie dojrzewania, rozwijając się powoli i nierzadko w sposób niezauważalny. Pierwsze symptomy - takie jak utrata równowagi, zaburzenia koordynacji ruchów, częste potykanie się czy trudności z pisaniem oraz mówieniem - są niespecyficzne i łatwo je przeoczyć. Tymczasem wczesne rozpoznanie FA ma kluczowe znaczenie: daje choremu szansę na spowolnienie postępu choroby i utrzymanie samodzielności.- 04.11.2025, 13:36
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Biuro prasowe kampanii „Challenge Your Balance"
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ