Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Kształtowanie zdrowych nawyków od dzieciństwa ma wpływ na całe późniejsze życie. To właśnie rodzina, jako podstawowa komórka społeczna, w tym: rodzice, dziadkowie, małżonkowie, partnerzy, a także rodzeństwo czy nauczyciele - mogą być największą motywacją do dbania o zbilansowane żywienie i aktywność fizyczną na co dzień.
Otyłość to złożona cywilizacyjna choroba, mająca ponad 200 stwierdzonych powikłań, na którą choruje już blisko 9 mln dorosłych Polaków [1]. Także najnowsze dane dotyczące młodszej części populacji są alarmujące - dzieci w Polsce przybierają na masie ciała najszybciej w Europie [2]. Dlatego komunikacja 5. edycji kampanii PSoO będzie kierowana również do rodziców i opiekunów nastolatków.
Ambasadorami nowej odsłony kampanii zostali znani aktorzy, nauczycielka i pacjentka, a także psycholożka zdrowia. Wszystkich połączyła misja prowadzenia społecznej edukacji na temat otyłości.
Grono ambasadorów reprezentują:
- Bartłomiej Nowosielski – aktor, tata,
- Robert Kudelski – aktor, wokalista,
- Adrianna Sobol – psycholożka zdrowia,
- Emilia Modrzyńska – pacjentka, nauczycielka i mama,
- Kacper Łukasiewicz – aktor młodego pokolenia, student prawa.
W ramach 5. edycji kampanii przy wsparciu multidyscyplinarnego grona ekspertów powstanie także unikalne narzędzie edukacyjne: „PoMOCnik" dla rodziców i opiekunów, który będzie stanowił praktyczną bazę wiedzy o profilaktyce, wsparciu i leczeniu otyłości nastolatków.
[1] Raport NIK „Profilaktyka i leczenie otyłości u osób dorosłych w latach 2020-2022) na podstawie danych z GUS i NFZ
[2] Childhood Obesity Surveillance Initiative WHO
Informacje o kampanii:
ootylosci.pl
Celem kampanii „Porozmawiajmy szczerze o otyłości” jest budowanie społecznej świadomości, że otyłość jest chorobą, która może prowadzić do rozwoju ponad 200 powikłań i w sposób istotny zagrażać życiu i zdrowiu chorego. Organizatorem kampanii jest firma Novo Nordisk. W czerwcu 2024 r. ruszyła 5. edycja kampanii pod hasłem „Szczerze o otyłości. Z miłości”, która koncentruje się na budowaniu otwartej i empatycznej komunikacji o otyłości i osobach nią dotkniętych. Jej celem jest również zwrócenie uwagi na kluczową rolę wsparcia rodziny w profilaktyce, diagnostyce i kompleksowym leczeniu otyłości: zarówno w pokoleniu dorosłych, jak i młodzieży.
Patronat merytoryczny nad kampanią sprawuje Polskie Towarzystwo Leczenia Otyłości.
Patronat honorowy objęli: Polskie Towarzystwo Otyłości Dziecięcej, Ambasada Królestwa Danii, Rzecznik Praw Dziecka, Związek Nauczycielstwa Polskiego, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Polskie Towarzystwo Farmaceutyczne, Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Polskie Towarzystwo Lipidologiczne, Polskie Towarzystwo Medycyny Rodzinnej, Polskie Towarzystwo Medycyny Stylu Życia, a także: Fundacja na Rzecz Leczenia Otyłości FLO, Fundacja „SIŁA”, Fundacja Zdrowie i Edukacja „Ad Meritum”, Socjolożki.pl, portal Zdrowie Zaczyna się w Głowie.
*Materiał prasowy w całości bądź jego fragmenty nie mogą być publikowane przy treściach dotyczących farmakoterapii. Materiał powstał w ramach kampanii „Porozmawiajmy szczerze o otyłości”, która nie ma na celu promocji produktów, a wyłącznie edukację społeczną.
KONTAKT:
Joanna Lewandowska
AHAVA PR
email: joanna.lewandowska@ahavapr.pl
tel: +48 510 291 250
Źródło informacji: Novo Nordisk Pharma
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 19.06.2024, 12:30 |
Źródło informacji | Novo Nordisk Pharma |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
9 na 10 opiekunów kotów w Polsce uważa, że ich kot ma unikalną osobowość - sprawdź, co czyni pupila szczęśliwym
87% opiekunów kotów w Polsce uważa, że ich kot ma unikalną osobowość, a 85% uważa go za pełnoprawnego członka rodziny - wynika z badania przeprowadzonego w ramach kampanii WHISKAS® „Koci Mrraj”. Relacja z kotem to nie tylko codzienne głaskanie i wspólna zabawa, ale też realne wsparcie dla naszego dobrostanu psychicznego i fizycznego. Z kolei szczęście pupila zależy w głównej mierze od świadomości i troski jego opiekuna. Jak sprawić, żeby kot był szczęśliwy? Warto odwiedzić strefę marki już 7 sierpnia przed wejściem do centrum handlowego Westfield Arkadia w Warszawie, aby nie tylko porozmawiać z behawiorystką, ale też wziąć udział w spersonalizowanym quizie osobowości kota.- 05.08.2025, 11:17
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: biuro prasowe Mars
-
Image
Rak płuca może stać się chorobą przewlekłą, a nawet wyleczalną: otwiera się nowy rozdział w leczeniu tego nowotworu PAP
Kluczem do zwycięstwa w walce z najczęstszym nowotworem złośliwym u człowieka, jakim jest rak płuca, jest przede wszystkim jego wczesne wykrycie, ale też precyzyjna diagnoza, dostęp do innowacyjnych terapii oraz interdyscyplinarne podejście do leczenia - podkreślali eksperci uczestniczący w debacie „Droga do wyleczenia raka płuca - wyzwania i nadzieje”, zorganizowanej przez Polską Agencję Prasową w przededniu przypadającego 1 sierpnia Światowego Dnia Raka Płuca.- 01.08.2025, 11:54
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Serwis Zdrowie PAP
-
Image
enel-med: inwestycja w jakość się opłaca
Centrum medyczne enel-med już po raz dziewiąty zostało uhonorowane prestiżowym tytułem Gwiazdy Jakości Obsługi w kategorii „Przychodnie lekarskie”. Wyróżnienie przyznawane jest na podstawie opinii samych konsumentów, którzy oceniają jakość obsługi i satysfakcję z usług.- 01.08.2025, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: enel-med
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ